Gå til innhold

druid eller rogue?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nerf druids, det er vel alt jeg kan si. Sammenligner man Druids med Shamans og Paladins ser man at noe er alvorlig galt.. :)

7923222[/snapback]

En druid kan ikke bruke pots i forms, og enchants kan heller ikke proce(?) i forms.. Dette er en stor ulempe. Og nå som shamans har blitt rogue imitatorer :p ..så vil jeg ikke si at det trengs noe nerf av druids ;)

Skrevet
Nerf druids, det er vel alt jeg kan si. Sammenligner man Druids med Shamans og Paladins ser man at noe er alvorlig galt.. :)

7923222[/snapback]

En druid kan ikke bruke pots i forms, og enchants kan heller ikke proce(?) i forms.. Dette er en stor ulempe. Og nå som shamans har blitt rogue imitatorer :p ..så vil jeg ikke si at det trengs noe nerf av druids ;)

7924620[/snapback]

Det at druids fungerer bedre som en rogue i pvp enn roguen selv, bedre som en pve-tank enn warriors og bedre som healers enn priests.. det er bare.. tilfeldig? ;)

NERF DR00ds!

Skrevet
Det at druids fungerer bedre som en rogue i pvp enn roguen selv, bedre som en pve-tank enn warriors og bedre som healers enn priests.. det er bare.. tilfeldig? ;)

NERF DR00ds!

7924640[/snapback]

Det er veldig situasjonsbetinget. En Druid i rogue-form (cat) er lett bytte for nesten alle i pvp. Brukes kun som åpning for å få inn en pounce+mangle+rip før man går i bear.

Som tank er en druid litt bedre enn warriors på fysisk mitigering og hitpoints forutsatt at druiden har minst 40 poeng i feral. De har et talent som gjør at de trenger mindre +defense for å bli imun mot crits, men den STORE mangelen av leather med +defense balanserer det likevel i warriors fordel. De har lettere for å bygge aggro mot flere mobs i gruppe enn en warrior, noe som favoriserer dem i 5-manns siden det det er færre warriors enn druids som mestrer multi-target tanking. Mot magisk skade er de sjanseløse mot å nå opp til en warrior.

Healing skal jeg ikke kommentere siden druiden min aldri har vært resto, som feral med 3.5s heals som koster 10-15% av manaen min føler jeg meg ikke som noe veldig sterk healer. (har ikke samlet noe bra caster gear heller da)

Druid eller rogue? Druid vil jeg si. Men det har mest med at jeg assosierer rogue med fjortiss pvp-wannabes enn noe saklig grunn.

Skrevet

Jeg kan ta ditt svar videre Mailman13, siden jeg føler meg svært enig i det du skriver. Nå mens jeg har levlet opp til 70, har jeg spillt mye med en paladin, der vi har byttet litt på å heale. Jeg vil påstå at Paladin er en god del bedre som healer i 5-mannsgruppe. Dette på grunn av små kjappe heals, som funker bra både på MT og randoms.

Jeg har spillt en del resto, og nå er jeg fullt healingspecca, stor manapool osv, men likevel føler jeg at jeg kan ha problemer i 5-mannsgrupper om det blir for "trangt". Det er i raids at potensialet til druiden er stort. Med vår healing over time, og tree of life auraen, tar det helt av.

Vil påstå at druidens healing overgår bandasjene til roguen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...