Gå til innhold

NRK-lisens - Hvordan unngå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betaler lett NRK-lisens enn å få FrP-regjering.. FrP vil fjerne hele lisensen og la NRK leve av reklame. Jeg mener lisensen bør gå inn i statsbudsjettet. Om NRK blir reklame-finansiert forsvinner mye av det norske tilbudet på TV-skjermen, siden det blir større konkurranse om reklameinntektene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Betaler lett NRK-lisens enn å få FrP-regjering.. FrP vil fjerne hele lisensen og la NRK leve av reklame. Jeg mener lisensen bør gå inn i statsbudsjettet. Om NRK blir reklame-finansiert forsvinner mye av det norske tilbudet på TV-skjermen, siden det blir større konkurranse om reklameinntektene.

 

Feil. FrP vil ikke legge seg opp i hvordan NRK løser det om de mister lisensen, men ser helst at man skal kunne velge selv om man vil ha NRK eller ikke, vil du ha det så må du betale et månedlig/årlig beløp. Dette bestemmer NRK selv. I en overgangsperiode

(en del år) vil NRK få en del penger gjennom statsbudsjettet.

Lenke til kommentar

Har mottat lisenskrav til min folkeregistrerte adresse, etter kjøp av tv i midt navn.

 

Hva er sjansene for å få lisenskravet annulert dersom jeg sender e-post der jeg forklarer at tven ble kjøpt inn til min far på min folkeregistrerte adresse? Selv bor jeg ikke der, og selv eier jeg ikke mottaker som krever lisens.

 

Vil NRK fortsatt kunne kreve lisens? Vil de eventuelt kontakte min far før de gir meg medhold? Eller vil de akseptere forklaringen min uten betingelser?

 

Noen med erfaring om dette e.l.?

Lenke til kommentar

Har mottat lisenskrav til min folkeregistrerte adresse, etter kjøp av tv i midt navn.

 

Hva er sjansene for å få lisenskravet annulert dersom jeg sender e-post der jeg forklarer at tven ble kjøpt inn til min far på min folkeregistrerte adresse? Selv bor jeg ikke der, og selv eier jeg ikke mottaker som krever lisens.

 

Vil NRK fortsatt kunne kreve lisens? Vil de eventuelt kontakte min far før de gir meg medhold? Eller vil de akseptere forklaringen min uten betingelser?

 

Noen med erfaring om dette e.l.?

Jeg klarte det å overtale dem til at TV-en som jeg kjøpte ikke var min, men min mor sin. Riktig nok noen år siden jeg gjorde dette men ville tro det fungerer enda.

Bare sørg for å få med underskift av din far på klagen.

Lenke til kommentar

Har mottat lisenskrav til min folkeregistrerte adresse, etter kjøp av tv i midt navn.

 

Hva er sjansene for å få lisenskravet annulert dersom jeg sender e-post der jeg forklarer at tven ble kjøpt inn til min far på min folkeregistrerte adresse? Selv bor jeg ikke der, og selv eier jeg ikke mottaker som krever lisens.

 

Vil NRK fortsatt kunne kreve lisens? Vil de eventuelt kontakte min far før de gir meg medhold? Eller vil de akseptere forklaringen min uten betingelser?

 

Noen med erfaring om dette e.l.?

 

Er ikke verre å si at du har returnært TVen, du var ikke fornøyd og skal heller spare til en dyrere model. Så du er nå uten TV til da.

Lenke til kommentar

Har mottat lisenskrav til min folkeregistrerte adresse, etter kjøp av tv i midt navn.

 

Hva er sjansene for å få lisenskravet annulert dersom jeg sender e-post der jeg forklarer at tven ble kjøpt inn til min far på min folkeregistrerte adresse? Selv bor jeg ikke der, og selv eier jeg ikke mottaker som krever lisens.

 

Vil NRK fortsatt kunne kreve lisens? Vil de eventuelt kontakte min far før de gir meg medhold? Eller vil de akseptere forklaringen min uten betingelser?

 

Noen med erfaring om dette e.l.?

 

Kan meddele at kravet ble annulert.

Lenke til kommentar

Tydeligvis mange her som har bommet totalt. Man betaler ikke NRK-lisens, det er bare noe enkelte har innbilt seg. Tittelen til denne tråden er dermed bare svada, ser at folk går på limpinnen i side opp og ned her, mange tror tydeligvis at det er relevant at de ikke ser på NRK.

 

Hvorvidt du ser på NRK eller ei har ingenting med saken å gjøre, da man ike betaler for å se på NRK. Det du derimot betaler er en kringkastingsavgift, som er for privilegiet å kunne motta tv-signaler - uansett kanal. Er også verdt å nevne at dette slettes ikke er et særnorsk fenomen, tvert imot er dette en avgift de fleste europeiske land har.

 

Dette er uansett ikke et støtte-innlegg for avgiften, men ser at det trengs å klargjøre litt hva man egentlig betaler for. Man betaler ikke for å få NRK, man betaler for å kunne motta tv-signaler, og det er faktisk noe helt annet - selv om NRK er finansiert av lisensen.

 

 

Lenke til kommentar

Betaler lett NRK-lisens enn å få FrP-regjering.. FrP vil fjerne hele lisensen og la NRK leve av reklame. Jeg mener lisensen bør gå inn i statsbudsjettet. Om NRK blir reklame-finansiert forsvinner mye av det norske tilbudet på TV-skjermen, siden det blir større konkurranse om reklameinntektene.

I valgkampen var det helt tydelig at NRK var et talerør for kommunistene i Ap og SV. Så jeg er helt for at lisensen skal avvikles. Da er NRK nødt til å tenke annerledes, og talerørsvirksomheten til ARK må oppheves. Jeg betaler ikke lisens og skal gjøre alt for å ikke sette meg i en posisjon til å måtte gjøre det.

Lenke til kommentar

Tydeligvis mange her som har bommet totalt. Man betaler ikke NRK-lisens, det er bare noe enkelte har innbilt seg. Tittelen til denne tråden er dermed bare svada, ser at folk går på limpinnen i side opp og ned her, mange tror tydeligvis at det er relevant at de ikke ser på NRK.

Hvem er det da som får disse avgiftspengene? Ikke meg vertfall....

Lenke til kommentar

Tydeligvis mange her som har bommet totalt. Man betaler ikke NRK-lisens, det er bare noe enkelte har innbilt seg. Tittelen til denne tråden er dermed bare svada, ser at folk går på limpinnen i side opp og ned her, mange tror tydeligvis at det er relevant at de ikke ser på NRK.

 

Hvorvidt du ser på NRK eller ei har ingenting med saken å gjøre, da man ike betaler for å se på NRK. Det du derimot betaler er en kringkastingsavgift, som er for privilegiet å kunne motta tv-signaler - uansett kanal. Er også verdt å nevne at dette slettes ikke er et særnorsk fenomen, tvert imot er dette en avgift de fleste europeiske land har.

 

Dette er uansett ikke et støtte-innlegg for avgiften, men ser at det trengs å klargjøre litt hva man egentlig betaler for. Man betaler ikke for å få NRK, man betaler for å kunne motta tv-signaler, og det er faktisk noe helt annet - selv om NRK er finansiert av lisensen.

 

Tull. Kringkastingsavgift kan jeg forstå da NRK var den enaste TV kanalen vi hadde i norge, og NRK selv stod ansvarlig for alt utstyret. Men idag står ikke NRK ansvarlig for noe. Vi har bakkenet, TV via f.eks Altiboks (internet/fiber), paraboler osv osv.

 

Det er ingen grunn til at NRK skal be folk å betale for deres kringkastingsavgift.

Faktisk, om det for en eller annen merkelig grunn, ER NRK som har hånden inn i ALLE TV kringskastings teknologier vi har i norge så brude heller NRK tatt leie av kanalene som ønsker å sende, IKKE OSS!

 

Og norge har en syk streng holding.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Television_licence

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn og tilfalle NRK.

http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.2843183

 

Dette er i all praktisk betydning en nrk-lisens.

 

 

Jeg klarer ikke å finne noen begrunnelse på hvorfor det skal være slik annet enn at "slik er det bare".

 

Jeg har et tv apparat som ble brukt en kort periode til å se vanlige tv-kanaler med, men som nå brukes utelukkende sammen med en pc og en xbox. Nrk- forsøkte å vri penger ut av meg, men jeg klarte heldigvis å vri meg unna. I deres systemer står jeg nå uten tv og slik har jeg tenkt å holde det. Kontrollører som kommer på besøk vil bli høflig stoppet i døren, kontrollører som forsøker å presse seg inn vil fort komme på bedre tanker :)

 

Hadde jeg kunnet velge og betale for hver enkelt tv-kanal jeg ønsket tilgang til hadde jeg gjort det. Jeg ser ikke tv i dag i det hele tatt grunnet reklame, repriser og dårlig kvalitet både på bilde og innhold med mindre man binder seg til rådyre abbonementer og kanaler man ikke ønsker seg.

Lenke til kommentar

Betaler lett NRK-lisens enn å få FrP-regjering.. FrP vil fjerne hele lisensen og la NRK leve av reklame. Jeg mener lisensen bør gå inn i statsbudsjettet. Om NRK blir reklame-finansiert forsvinner mye av det norske tilbudet på TV-skjermen, siden det blir større konkurranse om reklameinntektene.

I valgkampen var det helt tydelig at NRK var et talerør for kommunistene i Ap og SV. Så jeg er helt for at lisensen skal avvikles. Da er NRK nødt til å tenke annerledes, og talerørsvirksomheten til ARK må oppheves. Jeg betaler ikke lisens og skal gjøre alt for å ikke sette meg i en posisjon til å måtte gjøre det.

 

Helt enig. FrP har måttet lide mye av NRKs politiske subjektivitet opp gjennom årenes løp.

Lenke til kommentar

Helt enig. FrP har måttet lide mye av NRKs politiske subjektivitet opp gjennom årenes løp.

Og dette kom veldig tydelig frem i valgkampen i fjor. ARK kjørte et ganske hardt løp mot FrP mens de nærmest sydde puter under sosialistene. Spesielt så vi dette under partilederutspørringen på ARK da Siv Jensen ble spurt. TV2 var langt mer nøytrale. Der ble alle kjørt like hardt, noe som er fair. Jeg betaler ikke lisens for å støtte opp om spredning av sosialisme.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen her som har kjøpt i sitt egent navn og hatt tvn i 4-5mndr, og deretter ringt til NRK og sagt at den skal stå på "forelderene mine" istedenfor? eller noe lignende. Hvis ikke. Vile det virket suspekt ut hvis jeg sier at tvn skal stå på mine foreldere?

Lenke til kommentar

Noen her som har kjøpt i sitt egent navn og hatt tvn i 4-5mndr, og deretter ringt til NRK og sagt at den skal stå på "forelderene mine" istedenfor? eller noe lignende. Hvis ikke. Vile det virket suspekt ut hvis jeg sier at tvn skal stå på mine foreldere?

 

Det skader ikke å prøve. Jeg regner med at de da betaler lisens fra før, og at du fortsatt bor hjemme?

Lenke til kommentar

Nei, det er det da. Jeg har kjøpt en tv(presang) Men har hatt den hjemme hos meg selv stående, og den står fortsatt hos meg. men siden dette blir da litt dyrt så tenkte jeg at jeg kunne bare sette den på forelderene mine imens? Eller er det slik at dekoderen gir signaler hvor enn den står?

 

edit: btw kan man sette foreldrenens navn hvis jeg bestemmer meg for å ha en tv der jeg bor, akkuart som man gjør når man har hytte med tv hvor man binder de to i samme lisens?

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...