Gå til innhold

Tilkoblngsproblemer med Dc++

HellG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som kan hjelpe meg? Får ikke koblet til via Dc++, når jeg prøver å koble til public hublist står det: Et tilkoblingsforsøk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte på riktig måte etter en tidsperiode. :no: Er tilkoblet internett gjennom en ruter. Winmx kobler heller ikke til, men bitlord fungerer bra. Noen som vet hva problemet kan være? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei. Har selv hatt problemer med å koble til hublister i det siste.

En adresse som du kan forsøke er http://www.hublist.awenet.info/PublicHubList.xml.bz2 - fungerte for meg senest for noen dager siden. Bare gå inn på public hubs, trykk konfigurer, og legg til adressen. Forsøk så å koble til..

7903514[/snapback]

Hmmm testa det nå men fikk fremdeles samme mld... :hmm: det funka før men bytta nettleverandør og ruter når jeg flytta og da streiker det.... bruker passive mode for er ikke så dreven så jeg får til aktiv... :blush:

Skrevet
Sjekk også at alle nødvenige porter er åpne.

7903526[/snapback]

hvordan sjekker jeg det? trengte ikke gjøre no med det før... hmmm bruker passiv tilkobling.... kikka litt på no forwarding men aldri brukt det før så ble ikke så veldig mye klokere...

Skrevet (endret)
hvordan sjekker jeg det? trengte ikke gjøre no med det før... hmmm bruker passiv tilkobling.... kikka litt på no forwarding men aldri brukt det før så ble ikke så veldig mye klokere...

7903572[/snapback]

Når du er i passive mode bruker dc++ port 80 som er standard port for http.

Dette skal, som jeg kjenner til, ikke hindre deg i å laste ned hublisten.

Kanskje du skulle sjekke for sikkerhets skyld at du forsøkte å koble til riktig hublist etter du la den nye inn?

Edit: Vil absolutt anbefale å finne ut hvordan du åpner nødvendige porter slik at du kan velge active mode!

Endret av ostebonden
Skrevet

7903572[/snapback]

Når du er i passive mode bruker dc++ port 80 som er standard port for http.

Dette skal, som jeg kjenner til, ikke hindre deg i å laste ned hublisten.

Kanskje du skulle sjekke for sikkerhets skyld at du forsøkte å koble til riktig hublist etter du la den nye inn?

Edit: Vil absolutt anbefale å finne ut hvordan du åpner nødvendige porter slik at du kan velge active mode!

7903607[/snapback]

Var riktig adresse der ja... hmmm... har prøvd å skrudd av firewall på ruteren også uten at det hjalp, og windows firewall er skrudd av... bruker kun norton systemworks... Skal teste om det funker å kjøre dc++ kun gjennom modemet nå for å se om det er ruteren som er problemet... Bruker en jensen ruter forresten... :hmm:

Skrevet

Prøvde nå uten ruteren men hadde fremdeles samme problem... :wallbash: Kan det være noen innstillinger i modemet da? Har et thomson modem og har bredbånd fra canaldigital gjennom tv kabel...

Skrevet

Har satt opp dc++ og winmx via Upnp og de blir tildelt porter fra ruteren så da skal det vel fungere? Men det gjør det jo IKKE... :cry: da vil jeg tro det er noe med modemet siden det heller ikke funka når jeg prøvde uten ruter?! Men har lite peiling på dette... modemet er et Thomson TCM420F. Gikk inn på menyen på det men var ikke mye man kunne gjøre der virka det som.... Det eneste man kunne endre på var Initial DS frequency som stod på 506000000 og Upstream Channel ID som stod på 1. :dontgetit: Noen som har noen forslag?? :hmm: Ruteren er en Jensen Airlink WBR 7954 forresten om det skulle være til noen hjelp.... Merkelig at bitlord fungerer men ikke winmx og dc++... :sick:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...