Gå til innhold

Finnes stille laptop 14 " til 7000 kr?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt Packard Bell EasyNote GN45200, og er fornøyd med alt utenom vifta. Den slår seg på ca. hvert 15. sekund, og blåser kraftig i intervaller på ca 4 sekund. Jeg kan ikke endre innstillingene fra Windows, og lurer på om jeg skal levere den inn igjen. Bytteretten går snart ut.

Er det mulig å finne en STILLE PC med samme spesifikasjoner:

 

-Dobbelkjerneprosessor 1,75Ghz

-1 GB RAM

-Vista (ev. med frakt)

-14 "

-2, 35 kg

-7000 kr (eller mindre)

 

 

På forhånd TUSEN TAKK!

Endret av Kamerilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hjelper ikke at du skriver HASTER i emnetittelen :hrm:

Du bør endre den får å få fler svar

Du kan "bygge" en PC etter ditt behov hos de fleste leverandører som f. eks her

7900332[/snapback]

 

Jeg endret tittelen. Ønsker først og fremst erfaringer på om det finnes en som er stille. Å "bygge" PC garanterer vel ikke for støy-nivå?

7901080[/snapback]

nei, det gjør det ikke..

Men se om det står noe om stillegående

Lenke til kommentar
ok, så vant til at det koster 300,- ekstra, isåfall en enda bedre kjøp!

7902117[/snapback]

 

Takk, virker slett ikke verst, men har noen betenkeligheter:

 

-Vista følger ikke med. Får jeg den gratis hvis jeg kjøper Media Center?

-Vet du noe om vekta?

- Går det an å angre på et kjøp når jeg har "skrudd" PC-en selv?

Lenke til kommentar
ok, så vant til at det koster 300,- ekstra, isåfall en enda bedre kjøp!

7902117[/snapback]

 

Takk, virker slett ikke verst, men har noen betenkeligheter:

 

-Vista følger ikke med. Får jeg den gratis hvis jeg kjøper Media Center?

-Vet du noe om vekta?

- Går det an å angre på et kjøp når jeg har "skrudd" PC-en selv?

7910659[/snapback]

Hvis du vil ha visgta, vent to uker. Men jeg ville ventet, mye tull med vista ennå.

Lenke til kommentar
Maskina veier ifølge dell 2.5 kg med 6c batteri.

 

Hva skal du med vista?

 

Har du skrudd i maskina sier du opp garantien.

7910757[/snapback]

 

Man mister ikke garantien hos Dell om man skrur opp sin pc. I alle fall ikke hos Dell. De oppfordrer deg til å åpne maskinene deres på teknisk support når man søker etter feil og hjelper med å fjerne komponenter over telefon. Så, jeg tror ikke det å skru opp maskinen betyr at du mister garantien.

 

Jeg tror han mente om man setter sammen sin egen pc, om man fremdeles har returrett? Det gjelder alle leverandører. Om du bygger pc'en selv i de forskjellige konfiguratorer på nettet hos de ulike leverandører, eller kjøper en ferdigbygget pc, er loven hele tiden den samme. 14 dagers returrett gjelder uansett.

 

Jeg anbefaler også Dell sin inspiron 640M. God pris, helt stillegående og veldig god skjerm. Bonus: 1024MB RAM og 9 cellers batteri (effektiv batterilevetid på 5-6 timer). ;)

Lenke til kommentar

Interessant! Jeg trodde faktisk ikke jeg kunne angre et kjøp der jeg har bestemt delene selv hos Dell.

 

Det som gjør meg forvirrende, er at folk definerer "stillegående" så forskjellig. Alle selgerne jeg har vært i kontakt med, mener at deres maskin er stille, men jeg synes ikke det når jeg prøver. Jeg er veldig følsom for lyd, og blir lett distrahert. Det viktigste for meg er at vifta ikke går på så ofte, max 1 gang i minuttet. Noen som vet noe om Dell i forhold til dette?

 

Dessuten er den litt tung. Kan nesten få en 15 tommer til samme vekt nå...

Lenke til kommentar
Det viktigste for meg er at vifta ikke går på så ofte, max 1 gang i minuttet. Noen som vet noe om Dell i forhold til dette?

7912641[/snapback]

dell har iallefall i mine øyne de mest stillegående maskinene siden de fleste har mulighet for brukerjustert vifte:

http://www.diefer.de/i8kfan/index.html

 

det som kan ødelegge er "defekt" hk som lager høyfrekvent pipelyd (noen inspiron 6400 (med dedikert skjermkort) brukere har rapportert om slik lyd, maskinen kan da byttes hos dell)

 

av harddisk er samsung M80 single platter 80GB noe av det mest stillegående du får tak i (billig også)

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Er overbevist om at Dell er stille nå, takker!  :)  Da er det bare dette med vekta. Denne veier jo bare 200 g mindre enn en lett 15 ", så da er det ikke så mye poeng i å kjøpe 14 " likevel. (Reiser mye og har svak rygg) Tror dere DELL's 14 " blir lettere om jeg venter et par måneder?

7916160[/snapback]

nei, tror ikke det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...