xoma21 Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 jeg har kjøpt meg nye data deler; hovedkort asus p5w dh I 975, sokket 775 skjermkort radeon x1950 prosessor intel core duo 2 e6600 2.4 ghz strømforsining fs epsilon 700w sattet alt på plas, koblet alt (jeg tror alt er rett) MEN når jeg startet pc alt fungerte utenat skjermen jeg prøvde en annet skjerm men fungerte ikki lal. alle vifter starter, harddisk og så starter, vifte på skjermkort fungerer (ingen bilde på skjermen) hva kan jeg gjøre?
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 (endret) sjekka prosessoren? (at den sitter skikkelig i..) rammen? prøvd og reseta cmos? (bios) prøvd med en anen skjerm da dima? ` (kjetil) tok meg litt tid til en edit her jeg: Har du forsøkt å resette BIOSen / clear CMOS? Hvis du har forsøkt med overklokking eller hovedkortet er innstilt for feil prosessor eller er nytt kan det være nødvendig å resette BIOS. CLEAR CMOS vil forandre alle BIOS innstillinger til standard oppsett og maskinen vil forhåpentligvis kunne starte opp uten problemer. CLEAR CMOS-jumperen kan ha mange navn som JBAT1, CRTCL, CMOS-JUMPER etc. Dobbeltsjekk at alt er koblet riktig. Gå over alle koblinger og sjekk at ingen kontakter fra strømforsyningen er koblet feil vei og at alt står skikkelig på plass. Sjekk også at ekstra 12V strømkontakt er tilkoblet hvis du har et hovedkort av nyere type. På en del systemer må denne være tilkoblet for at maskinen skal starte. Fjern alle kort og enheter som ikke trenger å være der. Det som trengs for å få bildet på skjermen er: Strømforsyning, Hovedkort, Minne, Prosessor og Skjermkort. Forsøk å koble fra alt annet enn disse komponentene og se om maskinen starter. Dersom den starter kan man koble på en og en komponent/enhet for å se hvilken som forårsaket problemet. (Begynn gjerne med Harddisk for å se om maskinen også fungerer stabilt med operativsystem, vanligvis Windows XP og jada klipp og lim fra komplett Endret 6. februar 2007 av hiper
Bluum Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Hvilke RAM brikker bruker du, og hvor mange? Prøv med èn RAM-brikke i den slotten som er nermest CPU. Og du har vel ikke fjernet den rammen som presser CPU ned? Du har skrudd på PSU? Den knappen som står ret ved der du stikker i ledningen til stikkontakten Har du plugget skjermkortet til strøm? Bilde av slik du har gjort det, helst som viser hvordan du har koblet til ting, og serlig ledninger.
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 han har nokk satt i kontakten siden viftene og hardiskene starter
SkummelType Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Tipper at du har bøyd en pinne på CPU, evt i socketen! Endret 6. februar 2007 av Tnn
Bluum Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Først og fremst; hiper, jeg bøyer meg i støvet! My mistake. Og for det andre: S-775 CPUer og socketer har ingen pinner slik som AMD s939 har. Må nok være noe annet..
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Først og fremst; hiper, jeg bøyer meg i støvet! My mistake. Og for det andre: S-775 CPUer og socketer har ingen pinner slik som AMD s939 har. Må nok være noe annet.. 7887074[/snapback] det er ikke "pinner" på cpu nei, men på hovedkortet er det neon fjær belastede "pinner" de ser ikke ut som piner, men har samme funksjonen Endret 6. februar 2007 av hiper
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 dima kan du gi meg eksakt link til hovedkortet du kjøpte?
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 her dima tror nemlig kortet ditt ble sluppet før c2D her! (bare hvis du har samme kortet som står øverst i guiden)
xoma21 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 der er den http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321774
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 sjekk linken jeg giide deg du har det hovedkortet
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 synd ja.. , men du har 14 dager angre frist så du kan levere tilbake hovedkortet eller du kan innstalere ny bios tror det skal funke, men du får lese i den linke jeg gidde deg
Bluum Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Du må nok få fatt på en anne type s-775 CPU og flashe til nyeste BIOS
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Du må nok få fatt på en anne type s-775 CPU og flashe til nyeste BIOS 7887438[/snapback] hvis du vil flashe istede for og bytte det så kan du sikkert låne cpuen min
xoma21 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 ja jeg har lyst å prøve! men det har jeg ikke gjort før har du gjort det før?
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 nei desverre ikke guide til flashing av bios noen?
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Start pc, legg inn programmet fra asus som oppgraderer bios, velg start og du er ferdig. Laster automatisk ned riktig bios, så kan ikke gjøre feil.
hiper Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Start pc, legg inn programmet fra asus som oppgraderer bios, velg start og du er ferdig. Laster automatisk ned riktig bios, så kan ikke gjøre feil. 7887639[/snapback] ligger programmet på cden han fikk med? dima sjå inne på cden om det er noen tools som flasher bios....! Endret 6. februar 2007 av hiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå