Gå til innhold

Aktiv sub forsterker


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en internettside hvor de selger kraftige nok aktiv-sub forsterkere til en Cerwin Vega Stroker 18" 1600w RMS 4+4 ohm?

 

Jeg trenger en aktiv-sub forsterker for å bygge en helt sinnsyk hjemmekino sub :whistle:

 

Og jeg setter pris på en som er 2 ohm stabil.... :thumbup:

 

Eksempel for de som ikke har sett en slik før:

post-46403-1170716713_thumb.jpg

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den du viser på bildet kan max yte 400watt, men det var kanskje bare for å vise folk som ikke har sett en subforsterker før?

Holder sikkert med en 400watter, i min sub er det en 300watts forsterker som driver det 15" elementet lett.

7882606[/snapback]

 

Ja det stemmer nok at jeg ikke vil ha akkurat den forsterkeren, jeg er ute etter en mye kraftigere.

 

Har du Stroker 15" eller en clsc-15s?

Lenke til kommentar
denne er jo populær blant sub-byggere: Hypex 4.0, men hvordan den er i 2 Ohm vet jeg lite eller ingenting om. Skal være en kraftbunt hvertfall.

7908957[/snapback]

 

Takk for tipset phax!

 

Men jeg har sett den før, jeg har trålet gjennom noen sider allerede og lett etter en kraftig nok forsterker til strokeren. Jeg tenkte og å kjøpe en forsterker til en aktiv sub jeg har tenkt og bygge med to Cerwin Vega V-max 15"

 

Men jeg lurer på om det ikke er noen som vet om en større? Den forsterkeren er sikkert ikke større enn den som sitter i min clsc-15s sub, så du skjønner nok at jeg og min kompis trenger noe større kanskje? :!:

 

Hva tror du om denne?

 

Den er 600w i 8 ohm og 1000w i 4 ohm, og den har 115v/230v switch og....

Lenke til kommentar

Trenger du det aktive filteret? Hvis du ikke gjør det finner du jo digitale forsterkermoduler hos f.eks LC-audio som gladelig pumper ut 1000W. Stabile til 1 ohm, og du kan også brokoble to moduler og få satans mye effekt. Du må lage en strømforskyning utenom, men dette er utstyr som drar skinnet av pølsa. En modul koster ca 1000kr.

Lenke til kommentar
420 watt RMS

7919600[/snapback]

Ja?

7922465[/snapback]

 

det er stor forskjell på 420watt og 420 watt rms. omtrent dobbel så mye tar jeg ikke helt feil :cool:

7922505[/snapback]

 

Det finnes ingen fast regel for hvor stor forskjell det er på musikkeffekt og RMS, akkurat som det ikke er noen regel som sier hvor stor forskjell det er på RMS FTC og RMS EIA.

Lenke til kommentar
Denne burde vel holde da. ;)Keiga 52100

 

edit: så ikke at du allerede hadde funnet frem til den selv.. :wee:

7914637[/snapback]

 

Har sett den på en kanadisk side, men ante ikke at noen i norge solgte den, thanx phax!

 

Kompisen min har vurdert og kjøpe en effektforsterker fra Cerwin Vega på 2,6 kilowatt og bruke aktivt delefilter heller til strokeren sin, men jeg blir nok å prioritere Keiga'en når jeg skal bygge 2x15" sub til hjemmekinoen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...