Gå til innhold

[Løst]Radeon x800 i AGP X2 Port?


Kaste

Anbefalte innlegg

jeg har et gammelt hovedkort med AGP X2 port, og jeg lurte på, slik som det står på denne denne

virker det som jeg kan sette det inn i en AGP X2 port.

vis ikke, kan noen være så elskelig å helpe meg med å finne et billig kort som passe i?

 

Øyvind.

Endret av hmmmmmmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om du vil klare å få et AGP8X kort fysisk ned i en AGP2X-sokkel.

Du må nesten sjekke hovedkortet ditt opp mot dette:

 

AGP_Keys.jpg

 

AGP8X-kort har som regel 1.5V-nøkkel, og akkurat det Connect3D-kortet du lenker til har dette på de bildene jeg finner av kortet med Googles bildetjeneste.

 

en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port

Endret av skag1
Lenke til kommentar
har mine sterkeste tvil om at det som du sier faktisk passer nedi...

ender med at jeg kjøper et geforce 3 kort da.... vis ikke noen har et tips til et tilfeldig "bra" kort med agpx2..

7869491[/snapback]

 

Har sjekket og det ser ut som hele ati sin 9x00 serie utenom XT modellene støtter AGP 2x

 

Se her

http://ati.amd.com/products/certified/sapphire.html

 

Det ser ut som at et radeon 9700pro eller 9800pro er det beste du kan bruke...

 

Edit:

Beste kortet jeg fant med agp2x støtte:

 

Radeon 9800 pro til 895kr

Endret av camxer
Lenke til kommentar
*bilde*

Men det er jo bakvent!!

*bilde*

7869573[/snapback]

Ser ut som AGP-sokkelen på hovedkortet ditt har en 3.3V-nøkkel, og skjermkortet har en 1.5V-nøkkel jmf. min tidligere post med bildet fra wikipedia. Det vil si at du ikke vil få kortet nedi sokkelen.

Det du kan gjøre da er å lete etter en AGP-kort som har både 3.3V- og 1.5V-nøkkel, eller bare 3.3V-nøkkel.

Lenke til kommentar

Det Radeon 9800PRO-kortet som er avbildet i lenken til netshop ser ut til å ha både 1.5V- og 3.3V-nøkkel, men bildet var så lite at jeg ikke vil si noe sikkert.

Dersom det stemmer at 9800PRO har begge nøkklene vil det passe i alle AGP-porter av alle varianter (unntak av de sære AGP-PRO-soklene).

Lenke til kommentar
Det Radeon 9800PRO-kortet som er avbildet i lenken til netshop ser ut til å ha både 1.5V- og 3.3V-nøkkel, men bildet var så lite at jeg ikke vil si noe sikkert.

Dersom det stemmer at 9800PRO har begge nøkklene vil det passe i alle AGP-porter av alle varianter (unntak av de sære AGP-PRO-soklene).

7869793[/snapback]

så jeg kan bruke 895 kr og være ganske sikker på at det passer?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er ganske sikker på at skal passe ut i fra et bildesøk jeg gjorde hos Google på det Club3D-kortet. Søkeresultatet kan du se her.

 

Når det har begge nøkkel-hakkene vil det passe uansett hvilken AGP-sokkeltype du har (unntak av AGP-PRO som du ikke har). :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Ja, jeg er ganske sikker på at skal passe ut i fra et bildesøk jeg gjorde hos Google på det Club3D-kortet. Søkeresultatet kan du se her.

 

Når det har begge nøkkel-hakkene vil det passe uansett hvilken AGP-sokkeltype du har (unntak av AGP-PRO som du ikke har). :)

7869889[/snapback]

 

jeg tror nesten jeg elsker deg :love:

kjøpe når jeg får lønnx)

Takk!

Lenke til kommentar
Some of the last modern cards with 3.3 V support were the nVIDIA GeForce FX5000-series and the ATI Radeon 9500/9700/9800(R350) (but not 9600/9800(R360)).

 

Det virker som det finnes noen 9800 kort som støtter 3.3V , men ikke alle (?). Send en mail til Netshop å spør!

Lenke til kommentar

Ah, da ville jeg har ringt netshop før jeg bestilte ja!

Ser ut som det må være ATI R350-kjerne, og ikke ATI R360-kjerne, for at kortet skal ha begge nøkkel-hakkene.

 

Men jeg presterte ved et uhell å klikke på bildet av 9800PRO-kortet hos nettshop, og da kom dette bildet opp:

img_1102061587_0_Big.jpg

 

Her har kortet begge nøkkel-hakkene, men som sagt; ring netshop og forsikre deg før du kjøper! Er utrolig leit å få et 9800PRO-kort som ikke har 3.3V-nøkkel og måtte returnere osv.

 

Alt hadde vært mye greiere hvis netshop hadde oppgitt hvilken kjerne det er på kortene, da bildet kan være fra samme modell, men annen kjerne og dermed ikke samstemme nøyaktig med hva man bestiller.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Her har kortet begge nøkkel-hakkene, men som sagt; ring netshop og forsikre deg før du kjøper! Er utrolig leit å få et 9800PRO-kort som ikke har 3.3V-nøkkel og måtte returnere osv.

 

Alt hadde vært mye greiere hvis netshop hadde oppgitt hvilken kjerne det er på kortene, da bildet kan være fra samme modell, men annen kjerne og dermed ikke samstemme nøyaktig med hva man bestiller.

7870029[/snapback]

oki, :) du sier noe

Endret av hmmmmmmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...