Gå til innhold

Mulig svindler på bruktmarkedet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) svindler ødelegger for ærlige folk.

7897071[/snapback]

Og desverre har HW tilrettelagt et utmerket plattform for deres virksomhet.

 

Jeg mener fortsatt at vedkommende som har svindlet i dette tilfelde bør anmeldes. At vedkommendes foresatte har ordnet opp og betalt tilbake, er utrolig bra men statistisk sett så er det ikke siste gang dette skjer.

Lenke til kommentar
Han må jo være en komplett idiot som fortsetter! Videre er det utrolig at han får fortsette å legge ut annonseer her på bruktmarkedet. Brukerren med navnet Mikkel Sviea har for øyeblikket 12 annonser ute!!

 

Spørsmål til HW: Hvordan er dette mulig?!

7898535[/snapback]

 

Kan noen si ifra til mora hans?? Seriøst, gutten trenger jo hjelp!

Lenke til kommentar

På grunn av han fyren så har jeg vært uten skjermkort ei stund nå.

Men etter å ha trua med anmeldelse via mail fikk jeg han til å overføre pengene tilbake til kontoen min. De kom jo da fra mora hans.

Så vil anbefale alle dere som ennå ikke har fått tilbake pengene om å mase pr. mail eller finne en måte å kontakte mora hans på. Kan dessverre ikke gi noe kontakt info her, da får jeg sikkert nok en advarsel...

Lenke til kommentar

Har lest litt i et annet forum, og det virker som personen det her dreier seg om har til dels alvorlige problemer. Etter det jeg har lest, og som han tilsynelatende selv sier, så har han store problemer med sin psykiske tilstand. Spørsmålet da blir om han roer seg ned. Jeg tror ikke det, og jeg tror det eneste som lønner seg er å politianmelde han så mye som mulig. Han trenger å få en reaksjon. Får han mange nok vil han kanskje tenke seg om, evt. få hjelp av andre.

 

Dersom ingen gjør noe, så vil dette bare fortsette. Jeg er redd for det..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Nå syns jeg VIRKELIG at hardware bør gjøre noe, skal han bare få holde på? Jeg har også vært i kontakt med moren hans, hun sa jeg skulle få pengene tilbake og at han nå drev å solgte alt han eide for å betale tilbake de han hadde lurt. Jeg tviler på det er de varene han driver å selger på nettauksjoner nå. Politianmeldelsen er inne for lenge siden, og den blir stående uansett om jeg får igjen pengene. Men hardware.no: skjerpings.

Lenke til kommentar

Nå har en viss bruker "ida-kristine" gitt han toppkarakter med følgende kommentar:

 

Hei, ville bare innom for å gi deg 10 påeng for at du solgte disse DVD brennerene akkurat til meg.Mikkel er en ærlig seriøs mann, det er han fordi jeg fikk tlf nr. hans,xxxxxxxxx og da beviser dette at ikke er en svindler som mange påstår her.Anbefaler som sagt Mikkel på det varmeste og får DVD brennerene i posten om noen få dager. Betalte bare 450 kr for dem. Hilsen IDA

 

Er dette ny taktikk fra denne banditten ?

 

Edit: "ida-kristine" har forøvrig har -0- null innlegg her og som er registrert i dag, 21:38.

 

Dette begynner nesten å bli komisk. Vi vet altså at denne "Mikkel" nå også har begynt med triksing og aliaser. Hva blir neste ?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Det er godt mulig han prøver å selge unna ting han eier for å kunne betale tilbake, selv om jeg har mine tvil. Uansett burde ikke denne personen få lov til å legge ut noe som helst på bruktmarkedet!

 

Hardware.no burde ha nok til å politianmelde han. Er det problemer med å bannlyse IP-adressen hans fordi han benytter usikrede trådløse nett, og/eller må man vente i tre måneder før politiet ser på saken?

Lenke til kommentar
Hardware.no burde ha nok til å politianmelde han. Er det problemer med å bannlyse IP-adressen hans fordi han benytter usikrede trådløse nett, og/eller må man vente i tre måneder før politiet ser på saken?

7903124[/snapback]

 

Hw.no/bruktmarked.no har ikke blitt utsatt for svindel og kan ikke anmelde noen.

Den som blir offer for svindel må anmelde saken selv, juridisk sett.

Det eneste HW.no/bruktmarked.no kan gjøre er å levere ut mulig bevismateriale hvis politiet har RETTENS godkjenning til å vise frem.

 

IP-en kan man bytte like ofte som skitne sokker hvis man vil gå inn for det.

Dynamisk IP, kompiser, nettcafe osv....

 

Som tidligere sagt, vi jobber med å få forbedret kvaliteten på bruktmarked.no.

TTT men bedre litt sent enn aldri... ;)

 

Mvh

Jarmo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...