Gå til innhold

Mulig svindler på bruktmarkedet.


Anbefalte innlegg

Virker tilsynelatende svindlet jeg også... :cry: Alt peker på det...

 

Er en cpu som ikke dukker opp i posten..

 

Posten kan virke treig men det tar ikke en uke å sende noe innenlands.. håper jeg tar feil men det ser desverre ut som de pengene er tapt..

 

 

 

Sente en pakke i går til noen.. den var i nord-Norge i dag.

 

 

Godt at det er noen som tar tak i det. Dersom det er mye svindel og lureri på markedet så må jo det på flere måter lukes ut. (så godt som mulig selvfølgelig..) Det vil alltid finnes uærlige sjeler og lumske metoder til å skaffe seg penger på...

 

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror bruktmarkedet ble opprettet og latt ligge..

 

Ser ikke ut som de har gjort noe arbeid med den egentli.. simpel oppbygginh, ingen kvalitetsikringer og/eller hjelp i tilfelle du har blitt svindlet eller mistenker noen for svindel.. Komentarene skulle vært mye mer synlige og med mer farge.. og registrering som qxl har.. ved enten personnr eller telefonummer og navn må stemme overens..

 

Men det er jo bare noen ideer og tror ikke de blir satt i virksomhet med det første..

Lenke til kommentar
Jeg tror bruktmarkedet ble opprettet og latt ligge..

 

Ser ikke ut som de har gjort noe arbeid med den egentli.. simpel oppbygginh, ingen kvalitetsikringer og/eller hjelp i tilfelle du har blitt svindlet eller mistenker noen for svindel.. Komentarene skulle vært mye mer synlige og med mer farge.. og registrering som qxl har.. ved enten personnr eller telefonummer og navn må stemme overens..

 

Men det er jo bare noen ideer og tror ikke de blir satt i virksomhet med det første..

7887272[/snapback]

Poenget er at mye av det du forslår ikke er tillatt av Datatilsynet. Personnummer f.eks.

Lenke til kommentar
... en fullstendig anmeldelse som er så klar at den ikke kan henlegges.

7862867[/snapback]

Husk at vi bor i Norge. Her kan ALT henlegges.

:hrm:

7863365[/snapback]

Hvis de henlegger saken har du egentlig vært heldig, jeg anmeldte en gang en bilpassasjer for legemsfornærmelse ( han kastet et beger fullt av brus i fjeset på meg da de kjørte forbi ( jeg syklet )), og den anmeldelsen presterte politiet å "miste". Jeg hadde ventet på å komme til i mer enn tre timer, og brukt over en time på å overbevise politimannen om å ta imot anmeldelsen og vente mens han skrev den.

Lenke til kommentar
Ja dette er definitivt en svindler. Jeg har også blitt lurt og har ikke tenkt å gi slipp på denne saken så lett. Jeg ble lurt på finn.no og jeg vet at de lagrer alle ip-adresser og slikt der. Noen av annonsene hans ligger der fortsatt:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...pos=17&tot=4207

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...os=17&tot=44732

 

For håpe ikke flere går i samme fellen som mange har gjort allerede

7881529[/snapback]

Når jeg leser det der,så synes jeg det er kritikkverdig av HW at flere av annonsene fortsatt ligger på bruktmarkedet. :hrm:

7881865[/snapback]

Nå har jeg fått tilgang til å slette annonser, så føl dere velkomne til å ta kontakt på pm dersom dere finner mistenkelige annonser.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget at folk som jeg f.eks. har kjøpt av og vært veldig fornøyd med handelen, har fått besøk av synsere som slenger grunnløse beskyldninger om det ene og det andre. Jeg håper derfor at ville påstander uten noen som helst belegg enn paranoia skal få lov til å råde bruktmarkedet.

 

Spesielt gjelder dette de siste dagene hvor en enkelt banditt på bruktmarkedet har fått mange til å skrike ulv straks de ser en annonse med den minste antydning til "feil".

 

La derfor ikke det flotte tilbudet som bruktmarkedet her på hardware blir et slags DDRs svar på demokrati nå.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Snakka nettopp med mora til vedkommende og hu bekrefta at 6 stk hadde blitt svindla. Hu hadde lagt alle pengene inn til forfall idag og de skulle være inne på konto til alle sammen i morgen. Hun beklaget på det sterkeste og den personen det dreide seg om skulle få sin reprimade.

 

I dette tilfellet gikk det bra, men bruktmarkedet trenger bedre sikring som nevnt tidligere i denne tråden. Uansett er jeg lettet og glad nå!

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Lurte på hva de 500,- som var kommet inn på konto kom fra.

Men nå skjønner jeg det.

 

Takker for opprydding av de som har kontaktet moren og takker for at der finnes stolte mødre igjen på denne jord.

 

Å jeg som skulle kontakte de jeg var på "feriekoloni" med , er vel egentlig flott jeg slipper det nå. :innocent:

Lenke til kommentar
Stakkars oss når fyren blir 18 og flytter hjemmefra.

 

Da er det ingen mor lenger som kan passe på han og dekke over lovbruddene han kommer til å begå :ermm:

7893743[/snapback]

Brukte han morens mobil eller kontonummer da?

ALLE i norge har jo ett registret kontonummer så vidt jeg vet..

Beste jeg kan si er å snakke med selger/kjøper over telefon.(kan spores)

+ det er mer seriøst..

Alle kan jo opprette en msn email nå tildags gratis og anonymt

Lenke til kommentar
hvor lang tid er det normalt å ta før en som setter inn penger til deg ,før de er på konto hos deg? ventet 9 timer nå.. :hmm:

7893980[/snapback]

 

Kommer helt ann på om man benytter samme bank eller en annen bank. Hvis pengene ikke er på konto i morgen tidlig kan du begynne å bli utolmodig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...