Gå til innhold

Betatest av nytt speedometer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg kommer til test 3/3 (pingtest) går ikke testen videre (fordi jeg sitter bak en brannmur). Det burde vært en eller annen funksjon som gjorde slik at testen ga opp etter en liten stund, og bare viste resultatene.

7861861[/snapback]

Godt poeng, skal få skrevet om den saken litt slik at den vidersender deg hvis testen tar mer enn et par sekunder. :)

Lenke til kommentar
Ikke minst vil testen fungere bra uansett om du sitter på 1, eller 50 Mbit.

 

Som jeg sa isted, og flere har sagt nå i ettertid, så blir uploaden helt Shizo når man har store linjer.. :)

7864949[/snapback]

Det skal nå være fikset på slik at opplastingstesten gir mer fornuftige resultater :)

Lenke til kommentar
Ikke minst vil testen fungere bra uansett om du sitter på 1, eller 50 Mbit.

 

Som jeg sa isted, og flere har sagt nå i ettertid, så blir uploaden helt Shizo når man har store linjer.. :)

7864949[/snapback]

Det skal nå være fikset på slik at opplastingstesten gir mer fornuftige resultater :)

7883209[/snapback]

 

Njaaaa.. :p

 

Nedlastingshastigheten din er 7882 kbits/sekund.

Opplastingshastigheten din er 1491 kbits/sekund.

 

Fremdeles 10/10 linje :)

Lenke til kommentar

Din nedlastingshastighet er: 19539 kbit/sekund. hw.no

Nedlastingshastighet: 4 751 kbit/s itavisen.no

 

testet flere ganger.

 

linjer jeg sitter på er 8Mbit/s

 

EDIT:

Problemet forkommer bare med opera (Version 9.20 Build 8713)

testet med firefox og her får jeg mer riktig resultat

Endret av cascas
Lenke til kommentar

Hei,

 

Får mellom 3800 og 4400 kbit på min ADSL2 Megafree 20Mbit linje fra NGT, og det gjør jeg på omtrent alt som er av speedometre rundt om kring (inkl. ftp fra uio.no etc).

 

Vil dere lage en mulighet for å se hva andre i området har (siden man kan taste inn postnummer) slik at man kan se om det er et lokalt problem eller bare linjen man har selv? Har hatt denne hastigheten lenge, og dette ville vært et veldig nyttig verktøy for meg og sikkert andre som er misfornøyde med hastigheten.

 

Skulle ellers ønske man fikk opp litt mer info som var relevant for den som utfører testen, f.eks hva snittet til andre med samme leverandør og abbonement er direkte etter at man har kjørt testen.

Lenke til kommentar

I følge routeren min har jeg linje på 7060/969 kbit/s. (Dette fordi jeg bor for langt unna sentralen til at NGT kunne tilby den hastigheten vi faktisk betaler for, nemlig 20000/1100 kbit/s)

I følge hw.no sitt speedometer sitter jeg på en 8328/1120 kbit/s-linje. Mao måler speedometer ørlitegrannet for høy hastighet.. Jeg testet forøvrig med Opera.

 

To ting jeg lurer på: Hva om internett-leverandør var ferdig utfylt? Det er jo ikke så vanskelig å gjøre et oppslag mot et ip-register, iallefall får itavisen.no dette til...

Nettselskapene gir sikkert ikke ut informasjon om hvilke postadresser de ulike ipnumrene hører til, men etterhvert vil dere jo sitte på nok informasjon til at dere kan gjette korrekt postadresse også, right?

 

EDIT: Legger til en liten kommentar til: java-versjonen fungerer mye bedre en bildenedlastningsgreia, da sistnevnte kun ga mellom 5000 og 5400 kb/s hver gang jeg testet.. Også litt morsomt at opp-hastigheten på java-versjonen har vært dønn lik hver eneste gang jeg har testet i kveld! Det skal litt til at den ikke måler en bit forskjell synes jeg ;) Nedhastigheten endrer seg med inntill 10 kb/s for hver måling - hvilket er godt over forventet. Jeg er storfornøyd med tjenesten :D

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...