Gå til innhold

Høyttalere som matcher Nad C-370


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter noen gode høyttalere som passer sammen med Nad C-370.

 

Er veldig usikker på hva jeg skal velge nå, var innom hifiklubben å testet Dali Concept 8 men de virket utrolig hissige i diskanten slik at det ble slitsomt å høre på.

 

Dynavoice M-65 virker som veldig mye høyttaler for pengene, men jeg kan bruke ca maks 8000 og da burde det være mulig å finne en bedre høyttaler innenfor den prisrammen.

 

Jeg hører mest på musikk i pop/rock sjangeren og det er hovedsaklig musikk anlegget skal bli brukt til, men også film.

 

Radiohead, Pixies, Nirvana, Pink Floyd, U2, Coldplay, Muse, Pearl Jam, Big Bang, Minor Majority og Arcade Fire er en liten smak av hva høyttalerne skal spille på en fyldig og overbevisende måte.

 

På forhånd hjertelig takk for alle meninger.

 

Edit: Høyttalerne må være gulvstående og jeg har ingen størrelsesbegrensninger, untatt at jeg ikke vil ha CV

 

Mvh Nico

Endret av Nicotin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har PSB T45 jeg kjøpte disse da de kom for 6k. Mens nå for du de til "gi bort pris" på nettet etter min mening. De passer nok bra sammen min NAD.

Ellers så har du de fantastiske høyttalerene Tannoy Sensys DC2 nå har jeg ikke hørt de med NAD så kan ikke svare på om det er en god match. Ellers så har du jo Klipsch RF 62. Eller så tror jeg nok Dali Ikon 5 vil passe bra sammen med NAD forsterkeren

Lenke til kommentar
KJøp Cerwin Vega V-15F!

 

Disse passer veldig bra til den forsterkeren og spiller ifra det meste ang. bass!

 

Sjekk ut Finn.no for å finne noen pent brukte eksemplarer:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...67&pos=4&tot=74

Det er da ikke noe vits, jeg syns vertfall T65 er mye bedre enn de. Ikke noe fan av CV

7881088[/snapback]

 

Har du røykt nåkka ulovli?

 

De har jo alt for lav sensitivitet, spiller ikke lavt nok, for lav power handling, og dessuten spiller sikkert mine Cerwin Vega V-5M bakhøytalere bedre enn de!

Lenke til kommentar
De har jo alt for lav sensitivitet, spiller ikke lavt nok, for lav power handling, og dessuten spiller sikkert mine Cerwin Vega V-5M bakhøytalere bedre enn de!

7881125[/snapback]

Hva er det du snakker om? For lav sensitivitet, for lav power handling?

Og tror neppe CVne dine spiller bedre!!

Hvis tall kan måle god lyd vil jeg gjærne ha en forklaring på det, fordi da er det jo ikke vits å høre før man kjøper hvis man bare kan lese av tallene

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Har du røykt nåkka ulovli?

 

De har jo alt for lav sensitivitet, spiller ikke lavt nok, for lav power handling, og dessuten spiller sikkert mine Cerwin Vega V-5M bakhøytalere bedre enn de!

 

 

For det første så har jeg et innlegg lenger oppi her om at jeg har allerede har kjøpt høyttalere og for det andre så ville jeg uansett stolt mer på mine egne ører.

 

Om gutta i Lyd & Bilde ikke likte T-65'en så spiller det stort sett ingen rolle, det er nemlig jeg som kommer til å sitte å nyte lyden.

 

CV'en har kanskje bedre specs på papiret, men jeg fikk en veldig bra demo av gutta på Stereofil og jeg likte lyden i T-65'en utrolig godt.

 

Stereofil kan forøvrig anbefales på det varmeste, de behandlet meg utrolig bra og visste helt klart hva de drev med. Noe jeg ikke fikk intrykk av når jeg var innom Hifi-Klubben. (Meget mulig at han som ga meg demo oppfører deg annerledes når det ikke er en "useriøs" 17 åring uten peil som skal bruke litt penger)

Endret av Nicotin
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
KJøp Cerwin Vega V-15F!

 

Disse passer veldig bra til den forsterkeren og spiller ifra det meste ang. bass!

 

Sjekk ut Finn.no for å finne noen pent brukte eksemplarer:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...67&pos=4&tot=74

Det er da ikke noe vits, jeg syns vertfall T65 er mye bedre enn de. Ikke noe fan av CV

7881088[/snapback]

 

Har du røykt nåkka ulovli?

 

De har jo alt for lav sensitivitet, spiller ikke lavt nok, for lav power handling, og dessuten spiller sikkert mine Cerwin Vega V-5M bakhøytalere bedre enn de!

7881125[/snapback]

 

CV har bare trøkk og irriterende lyd. Det er ikke lydkvalitet! Dessuten har cv høy fjortiss- og harryfaktor. Støtter GnomiZ og ønsker trådstarter lykke til med anlegget. Herlig å se at folk ikke velger CV. :)

Lenke til kommentar
De har jo alt for lav sensitivitet, spiller ikke lavt nok, for lav power handling, og dessuten spiller sikkert mine Cerwin Vega V-5M bakhøytalere bedre enn de!

7881125[/snapback]

Hva er det du snakker om? For lav sensitivitet, for lav power handling?

Og tror neppe CVne dine spiller bedre!!

Hvis tall kan måle god lyd vil jeg gjærne ha en forklaring på det, fordi da er det jo ikke vits å høre før man kjøper hvis man bare kan lese av tallene

7882495[/snapback]

 

For å vise deg hva jeg mener sammenligner jeg Psb image T-65 med Cerwin Vega V-15F:

 

Psb Image T-65:

Følsomhet: 93 db

Nedre delefrekvens: 35 hz

Watt rms: 100w

Motstand: 6 ohm

 

Cerwin Vega V-15F:

Følsomhet: 102 db

Nedre delefrekvens: 26 hz

Watt rms: 400w

Motstand: 4-8 ohm

 

For å si det sånn: jeg liker egentlig ikke å sammenligne fakta på papiret, men når det er så vilt forskjellige spesifikasjoner på de høyttalerne så kan jeg ikke si annet enn at Cerwin Vega'ene garantert spiller ræva av Psb'ene!! Jeg liker å ha realistiske lydvolum når jeg ser film eller spiller på xbox 360'en...

 

Men forsåvidt, Psb'ene spiller sikkert fin superidiotanalytisk diskant og plystrebass ved heismusikk volum.... :lol:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Ditt innlegg, Vincent Vega, må være det mest provoserende på lenge. Aksepter at noen liker god lyd, mens andre liker dårlig lyd (CV). Hva legger du i å spille ræva av PSB? Er det om å gjøre å ha mest mulig romlende og slapp bass, hard mellomtone og stressende diskant? Da tror jeg du har misforstått litt.

Lenke til kommentar

Hei vincent_vega.

 

Her er spesifikasjonene på mine høyttalere, kan du fortelle meg om de er bra eller ikke?

 

Frequency range (+/- 3dB): 35-35.000 Hz

Impedance: 4 Ohms (easy load)

Power handling: 170 Watts

Sensitivity (1W, 1m): 89 dB

Magnetical shielded: yes

Principle: 2.5 way / bass reflex

Sand chamber: yes

Biwiring: yes

 

... og bare for ordnes skyld, dette er ironisk ment.

 

Jeg har også levd i Cerwin Vega tåken, hvor jeg synes det var vanskelig å begripe at noen kunne foretrekke noe annet enn CV. Du vokser det nok av deg ;)

Lenke til kommentar
For å vise deg hva jeg mener sammenligner jeg Psb image T-65 med Cerwin Vega V-15F:

 

Psb Image T-65:

Følsomhet: 93 db

Nedre delefrekvens: 35 hz

Watt rms: 100w

Motstand: 6 ohm

 

Cerwin Vega V-15F:

Følsomhet: 102 db

Nedre delefrekvens: 26 hz

Watt rms: 400w

Motstand: 4-8 ohm

 

Men forsåvidt, Psb'ene spiller sikkert fin superidiotanalytisk diskant og plystrebass ved heismusikk volum....  :lol:

7908166[/snapback]

Men så fint at det står på papiret at det er bra lyd da :no:

Da må vil vell alle kjøpe Eltax forsterkere, det står jo at det er 200watt og da må det jo være bra. Man kan jo lese seg til at det er god lyd, det har ikke noe med personlig smak eller ørene dine å gjøre. Takk for at du fikk klarhet i dette. At det er det på papiret som teller ikke hva du hører! :wallbash:

 

Kan du da fortelle meg om disse er bra?

Frekvensgang: (+/- 3db) 32Hz-35kHz

Følsomhet: (2.83V @ 1m) 90dB

Nominal impedanse: 6 ohm

 

Det er spesifikasjonene til den norkse høyttaleren The Nordic Tone - Model 1 som koster 119.995,- inkl. mva. Så kan du da fortelle om den er bra. Så slipper jeg å dra å høre på den!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Jeg ble i allefall veldig fornøyd med høyttalerne nå som de har kommet i hus.

 

Virker som de matcher veldig bra med Nad'en, en varm, fyldig og ikke minst stoor lyd.

 

Psb'ene brukes i et rom på ca 20 kvadratmeter.

 

Jeg får vel legge ut noen bilder etterhvert som anlegget blir enda mer komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...