Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å falle for denne skjermen jeg også. 24"erne får vente.. Hvordan er størrelsen på denne skjermen sammenliknet med en vanlig 19" lcd (ikke WS)? Man får i alle fall ca. likt antall vertikale piksler, og en del ekstra i bredden.. Dot pitchen blir kanskje omtrent lik?

 

Konklusjon (i forhold til 19"): En god del bedre plass på skrivebordet, mye bedre til å se film på (WS), god kontrast og bra farger, lite baklysproblemer og en rimelig skjerm i forhold til 24"erne..

Lenke til kommentar
Begynner å falle for denne skjermen jeg også. 24"erne får vente.. Hvordan er størrelsen på denne skjermen sammenliknet med en vanlig 19" lcd (ikke WS)? Man får i alle fall ca. likt antall vertikale piksler, og en del ekstra i bredden.. Dot pitchen blir kanskje omtrent lik?

 

Konklusjon (i forhold til 19"): En god del bedre plass på skrivebordet, mye bedre til å se film på (WS), god kontrast og bra farger, lite baklysproblemer og en rimelig skjerm i forhold til 24"erne..

7883097[/snapback]

 

Hadde vært kjekt med en sammenligning, 22" vs 19" :) (et bilde)

Lenke til kommentar

19" non WS

 

1280 x 1024, 37.6cm x 30cm, 0.294mm/pixel

 

22" WS

 

1680 x 1050, 47.4cm x 29.6cm, 0.282mm/piksel

 

 

Hvis ikke jeg tar helt feil så betyr disse tallene at de to skjermene er omtrent like høye (fysisk) og at man får like god/dårlig plass på skrivebordet vertikalt. Man får derimot en god del bedre plass horisontalt, 10cm fysisk og 400 piksler.

 

Sånn jeg ser det: Man får utnyttet hele skjermen til film, og man får litt ekstra plass ved siden av nettlesern etc. som kan brukes til MSN, winamp, WMP e.l. Noen stor desktop-revolusjon blir det ikke, men et fint alternativ inntil 24"ere blir bedre og rimeligere.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har lyst til å bytte fra 19" til 22" er: Får utnyttet hele skjermen når jeg ser film, noe som gjør at jeg kommer til å bruke skjermen mer til å se film på, i spill er det også fint at bildet blir større samt at skrive bordet blir litt "bredere" :)

Lenke til kommentar

Hmm jeg liker at start knappen er i midten, pga da kommer menyen opp i kanten, noe som jeg mener er ganske behagelig, og oversiktelig! :) Windows Vista har jo en "sidebar" på høyre side, der man kan plasere snarveier, klokke, og en haug av andre ting :) Denne passer perfekt til widescreen skjermer siden man får brukt litt av bredden til skjermen!

 

On topic: Er litt rart at det står at skjermen er GLOSSY, når det bare er kanten som er det :ermm:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Hmm jeg liker at start knappen er i midten, pga da kommer menyen opp i kanten, noe som jeg mener er ganske behagelig, og oversiktelig!  :) Windows Vista har jo en "sidebar" på høyre side, der man kan plasere snarveier, klokke, og en haug av andre ting :)  Denne passer perfekt til widescreen skjermer siden man får brukt litt av bredden til skjermen!

 

On topic: Er litt rart at det står at skjermen er GLOSSY, når det bare er kanten som er det :ermm:

7884885[/snapback]

Hmm.. ja du har vel rett. Jeg får vente til jeg får Vista neste uke og se selv. Blir nok bra.

 

Det at skjermen blir markedsført som glossy har nok skremt vekk endel potensielle kunder ja. Hyyssssjjjjj ikke si det til noen så blir det flere skjermer til oss :D

Endret av Milorg
Lenke til kommentar
Blir nok ikke noen sånn skjerm i dag nei..  :(  spørs vel om ikke han på Samsung support hadde rett. I såfall kommer ikke denne i butikkene før tidligst om 14 dager. Me får sjå.

7889857[/snapback]

 

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Håper det ikke tar alt for lang tid i hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...