Gå til innhold

WoW på Vista.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjørt Wow på Vista siden midten av desember og er stort sett fornøyd. Ikke så morsomt å sette igang med wow rett etter at maskina har starta da den indexerer ved omstart, men utover det så funker det helt kurant på en AMD 3500+ med 4GB ram og Raptor 74GB disk som master-HD

 

Anbefaler veldig å slå av alt det grafiske dillet til vista for å få bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Anbefaler veldig å slå av alt det grafiske dillet til vista for å få bedre ytelse.

7823701[/snapback]

 

Testing viser at det grafiske dillet ikke affekterer ytelsen i spilling i fullscreen-modus. Microsoft bare skrur av det når du har et program som bruker hele skjermen.

 

 

http://www.firingsquad.com/hardware/window...ss_performance/

 

Øystein

7830130[/snapback]

Interessant. :hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å kjøre WoW i Vista på min Dell Inspiron 9300, så får jeg 5-10 fps... Til sammenligning ligger jeg på 30-60 i XP på samme maskin...

 

Har installert de nyeste Nvidia-driverne, nyeste AC'97 driverne, og aner rett og slett ikke hva mere jeg kan gjøre for å fikse det. Selv å skru av alt grafisk dill og sette ALT på minimum i WoW OG i nvidia controlpanel gjør ikke susen. :cry:

Lenke til kommentar
Testing viser at det grafiske dillet ikke affekterer ytelsen i spilling i fullscreen-modus. Microsoft bare skrur av det når du har et program som bruker hele skjermen.

 

 

http://www.firingsquad.com/hardware/window...ss_performance/

 

Øystein

7830130[/snapback]

 

Nå kjører jeg windowed mode for å kunne få utnyttelse av 2 skjermer, da er det greit å slå av alt windows-fjaset når jeg skifter mellom å spille wow og søke på thottbot.

 

 

Driverne til Nvidia er forøvrig ikke ytelseoptimalisert enda til tross for at de er kommet i release.

 

Et alternativ kan være å prøve noen av Omegadriverne, har ikke testa det selv, men det kunne jo ha vært en ide for de som sliter med ytelse.

 

Generellt sett så har jeg inntrykk av at Vista suger mer minne enn det XP gjorde, så om wow kjørte greit med 1GB minne før så må du ha 2GB nå for å få samme ytelse.

 

4GB er greit det også forøvrig :D

Endret av Netforce
Lenke til kommentar

ok, kjapt og gale:

E6600, 2gb ram, asus geforce 7950 gt, Vista 64bit premium OEM. Kjører full-screen og 1680x1050 (wide).

 

Windows har installert/oppdatert ALT av drivere selv, og WoW fungerer utmerket med grafikk på fullt. Hadde problemer med å patche WoW, som mange andre (ref:tech forum wow-eu). Dette er pga all det nye security greiene med vista. Løses enkelt ved å gi deg selv tilatelse (ja, selv med admin bruker) til å endre en mappe wow bruker. Dette gjøres en gang, så er alt fin-fint for alltid.

 

Edit:

En liten OT ang Vista :)

For de det måtte gjelde er ikke sertifikat nedlasting fra Skandiabanken kompatibelt med Vista+IE7 enda, og en må laste ned sertifikatet til feks Firefox, eksportere det, for så å importere det til IE7.

Endret av Armalite66
Lenke til kommentar

Vista Ultimate 64bit, 4gb ram, ATI X1950XT 256mb, Intel Core 2 Duo 2.4ghz.

 

Gikk fra ~15 fps i Shatt (nede i 5-6 når den lastet og slikt) på min gamle maskin til rundt 40 fps, og da i høyere oppløsning og med mer skrudd på. Yum.

 

Kjører 1680x1050 i windowed mode. Av en eller annen grunn får jeg ikke valgt 1440x950 på den nye maskina :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...