Gå til innhold

Avviser slutt på optiske drev


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cazper:

Veldig flott :) Hvis du har en ripete orginal musikk CD så hadde det vært kjekt om du testa det.

7807685[/snapback]

 

Det viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Fant kun en skive, men den var jo selvfølgelig kopibeskyttelse på slik at den kun leser i 8X og ikke har tilgang til all data.... Skal se om ikke jeg klarer å hoste fram en gammel skive fra arkivet. Men nå ble jeg nesten imponert over standen på noen av de gamle skivene mine ^^

Lenke til kommentar

Tja, kvalitet og kvalitet fru blom.

Forbinder ikke Plextor med topp kvalitet når det kommer til dvd-brennere akkurat.

Men når det kom til cd-brennere, da snakker vi kvalitet.

 

At Lite-On tar over bør ikke nødvendigvis være negativt (tenker da på brennekvalitet).

Men spesial funksjonene til Plextor vil jo forsvinne, og det er jo selvfølgelig leit.

 

Edit: la til litt.

Endret av Psh
Lenke til kommentar
Tja, kvalitet og kvalitet fru blom.

Forbinder ikke Plextor med topp kvalitet når det kommer dvd-brennere akkurat.

Men når det kom til cd-brennere, da snakker vi kvalitet.

 

At Lite-On tar over bør ikke nødvendigvis være negativt (tenker da på brennekvalitet).

7817546[/snapback]

 

Men det er nesten garantert negativt for funksjonaliteten, plxtro sin hovedfordel er funksjonaliteten, jeg er ikke spesielt tilfreds med denne utviklingen...

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjerne det :) Har en slik en jeg muligens kan få tak i billig, og bytte med min gamle Plextor, men gidder ikke hvis den ikke er bra på ripping til bitperfect FLAC også på ripete plater.

7802471[/snapback]

Hva må til for å få en bitperfect ripping? Holder det med å bruke Secure mode i EAC?

7839763[/snapback]

 

Spørs hva du legger i bitperfekt, men om du skal få ut hver eneste bit på hele plata eksakt riktig, så må du ha enten

 

1. En spiller med 0 i offset-feil (litt usikker på om det finnes)

2. En spiller som støtter overread til lead-out/in (så og si kun plextor som har dette).

 

Men tapet er ikke voldsomt om man ikke har det, det er snakk om et ensifret antall millisekund i de fleste tilfeller. (som man mister fra starten eller slutten av plata)

 

AtW

Lenke til kommentar

hvorfor finner jeg ikke gode gamle plextor drives på den listen?

 

Edit:

Beklager, jeg fant selvf min gamle sliter, da har jeg korrekt offset i EAC, puh.

PLEXTOR - CD-R PX-W1610A +99 56 100%

 

Men betyr mindre offset at drevet er bedre?

PLEXTOR - DVDR PX-755A +30 65 100%

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
hvorfor finner jeg ikke gode gamle plextor drives på den listen?

 

Edit:

Beklager, jeg fant selvf min gamle sliter, da har jeg korrekt offset i EAC, puh.

PLEXTOR - CD-R PX-W1610A  +99  56  100%

 

Men betyr mindre offset at drevet er bedre?

PLEXTOR - DVDR PX-755A  +30  65  100%

7845621[/snapback]

 

Mindre offset betyr at drevet er bedre om man ikke har overread (nesten alle plexer som ikke er rebadget av "nyere" dato har +30), med overread har det i prinsippet ingenting å si.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...