Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Popup spretter opp.


Gjest Slettet-H60F8FiF

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-H60F8FiF

Hei har problemer med popup som popper opp, av type unibet, play poker, dell, slanking, norwegian, osv, osv. Har kjørt mange forskjellige spyware prgms.

Leste om at SmitFraudFix/SmitRem kunne være tingen. Har lastet dem ned til skrivebordet og leser at de skal kjøres i sikkermodus. Når jeg starter maskina i dette modus finner jeg ikke exe filene det er snakk om, de er ikke der. Noen tips?

Blir gal av disse popup 'ene. Kjører ellers XP Home og Norton Antivirus 2007. Er også svært forsiktig med å oppgi personalia over nett, åpner ikke vedlegg etc, men det er noen andre som bruker maskina mye til nedlasting av musikk etc.

Hjelp? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittel: "Popup spretter opp."

Ja, hva så? Er det ikke det som er hensikten med en popup? Hva er problemet? :tease:

 

Kanskje en idé å forbedre emnetittel så den blir litt mer beskrivende (jfr. retningslinjene for forumet).

 

Å bytte til en annen nettleser fjerner kanskje symptomene, men fjerner ikke årsaken til problemet, dvs. det vil fortsatt være ad-ware og/eller spy-ware på PCen. Helt utrolig at det nesten alltid er noen som skal gjøre alle tråder til en IE vs Firefox/Opera-tråd.

 

Før du begynner med alle mulige verktøy bør du ta en titt på kontrollpanelet og avinstallere evt. programmer av type Toolbars, searchbars og andre useriøse programmer av den typen som gir deg værmelding, skifter ut bakgrunnsbilde med jevne mellomrom etc.).

 

 

Ta en titt her for en liste over pålitelige anti spy-/ad-ware programmer (lenger opp på siden finner du liste over falske programmer som utgir seg for å være anti spy-/ad-ware men faktisk ofte er det motsatte). Du finner også linker til div. andre nyttige ressurser (forum etc). Min erfaring er også at System Restore oftest fungerer svært dårlig og at det mange ganger er årsaken til at dritten kommer tilbake, slik at det er like greit å deaktivere System Restore.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Hei har problemer med popup som popper opp, av type unibet, play poker, dell, slanking, norwegian, osv, osv. Har kjørt mange forskjellige spyware prgms.

Leste om at SmitFraudFix/SmitRem kunne være tingen. Har lastet dem ned til skrivebordet og leser at de skal kjøres i sikkermodus. Når jeg starter maskina i dette modus finner jeg ikke exe filene det er snakk om, de er ikke der. Noen tips?

Blir gal av disse popup 'ene.  Kjører ellers XP Home og Norton Antivirus 2007. Er også svært forsiktig med å oppgi personalia over nett, åpner ikke vedlegg etc, men det er noen andre som bruker maskina mye til nedlasting av musikk etc.

Hjelp? :(

7788454[/snapback]

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-H60F8FiF
Emnetittel: "Popup spretter opp."

Ja, hva så? Er det ikke det som er hensikten med en popup? Hva er problemet?  :tease:

 

Kanskje en idé å forbedre emnetittel så den blir litt mer beskrivende (jfr. retningslinjene for forumet). Beklager. Hvor skulle jeg ha lagt emnet?

 

Å bytte til en annen nettleser fjerner kanskje symptomene, men fjerner ikke årsaken til problemet, dvs. det vil fortsatt være ad-ware og/eller spy-ware på PCen. Helt utrolig at det nesten alltid er noen som skal gjøre alle tråder til en IE vs Firefox/Opera-tråd.

 

Før du begynner med alle mulige verktøy bør du ta en titt på kontrollpanelet og avinstallere evt. programmer av type Toolbars, searchbars og andre useriøse programmer av den typen som gir deg værmelding, skifter ut bakgrunnsbilde med jevne mellomrom etc.).

 

 

Ta en titt her for en liste over pålitelige anti spy-/ad-ware programmer (lenger opp på siden finner du liste over falske programmer som utgir seg for å være anti spy-/ad-ware men faktisk ofte er det motsatte). Du finner også linker til div. andre nyttige ressurser (forum etc). Min erfaring er også at System Restore oftest fungerer svært dårlig og at det mange ganger er årsaken til at dritten kommer tilbake, slik at det er like greit å deaktivere System Restore.

7789011[/snapback]

Lenke til kommentar

Trådstarter har da ikke sagt noe som helst om hvilken nettleser han benytter så vidt jeg kan se?

 

Allikevel antar alle at det er IE som er problemet og har absolutt ingen løsning?

 

Selv har jeg prøvd bortimot alle nettlesere som finnes og bruker nå IE7.... Har aldri hatt problemer med hverken popups eller noen av de andre grufulle tingene andre IE brukere tilsynelatende sliter med?

 

Om du bruker IE finnes det en masse ting du kan gjøre for å unngå problemet... Først av alt, installer versjon 7 og oppdater programvaren din jevnlig.

 

MS har faktisk gode sikkerhetsløsninger også. Faktisk bedre enn de fleste andre, fordi de andre ikke er interressante nok til at folk gidder.... ;)

Lenke til kommentar

Synes også det høres rart ut at han skulle ha problemer med pop-ups i IE, dvs med mindre han sitter på en utdatert versjon eller liknende. Det er lenge siden jeg hadde problemer med pop-ups, også med IE. Kjør windows update og last ned alle oppdateringer.

 

Utover å bytte nettleser kan også googles toolbar være ett alternativ, den har blant annet pop-up blocker:

http://toolbar.google.com/T4/?utm_source=e...utm_campaign=en

Lenke til kommentar
Gå til følgende post https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 og i det minste følg 'kortversjonen'

7793160[/snapback]

 

Bra link og løsning :)

 

Har en sjef som får problemer med IE flere ganger i året til tross for at han etter sigende bare bruker DNBNOR til å betale regninger.... Allikevel viser det seg hver eneste gang at maskinen hans er full av skit han har klikket "OK" på og akseptert uten å ha peiling....

 

Nesten fristet til å påstå at de som ikke får IE til å fungere ikke får så mye annet til å fungere heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...