Gå til innhold

hvorfor "hater" vi alle bill gates?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kom over en side som viste alle alternativene til programmene som ms liksom har monopol på.

http://www.kmfms.com/alternatives.html

når jeg ser igjennom alternativene som er foreslått, begynner jeg nesten å le. seff kan den lille bindersen være farlig irriterende av og til, men ms office er jo KLART fremst i sin bransje, jeg kan ikke tenke meg å bruke noe annet. har prøvd lotus suite/office, og ble ganske skuffet... ikke noe særlig å hente der i forhold til ms office

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-30 19:57, skrev durabit:

Jeg "hater" monopolisme. Microsoft kan vel innrømmes å levere gode produkter men til en for høy pris. Prisene burde minst halveres.

[...]


 

Tja..ER det så sinnsykt dyrt da ? La oss si at man f.eks bruker Office pakka fem dager i uka i 3-4 år..blir plutselig ikke så mye pr dag alikevel. Da er det MYE annet som er dyrerer her i verden gitt (som man til og med har mindre brukt for).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 19:01, skrev meet-loaf:

jeg kom over en side som viste alle alternativene til programmene som ms liksom har monopol på.


når jeg ser igjennom alternativene som er foreslått, begynner jeg nesten å le. seff kan den lille bindersen være farlig irriterende av og til, men ms office er jo KLART fremst i sin bransje, jeg kan ikke tenke meg å bruke noe annet. har prøvd lotus suite/office, og ble ganske skuffet... ikke noe særlig å hente der i forhold til ms office



 

Staroffice/OpenOffice er like bra! Men siden alle er vant med Office så foretrekker de dette. Det er slik vi er, inkludert meg selv.

 

Angående Bill. Litt rart egentlig, alle sier jo hele tiden han er en dust og dum og alt er så galt, men ifølge denne tråden får jeg nesten motsatt inntrykk. Hva som skjer? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 21:44, skrev Danko:


Tja..ER det så sinnsykt dyrt da ?


Nei kanskje ikkje, men med tanke på dei sinnsvake resultatmarginane som MS har på Windows (86%) og Office (78%) så er det liten tvil om det kunne kosta litt mindre. (når MS selg Windows for 1 krone så sit dei att med eit overskot på 86 øre, ikkje verst)

 

Hmm, på tide å skifte nick gitt...

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-12-01 22:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-30 19:37, skrev smetho:

Var det ikke slik at han kjøpte seg inn i et OS som han så var med å utvikle videre. Etterhvert ville ikke de andre være med lengre så han kjøpte opp hele greia.


 

Nei, Gates kjøpte den opprinnelige koden til DOS for $50.000 og døpte den om til MS-DOS 1.0. Det smarte han gjorde med avtalen til IBM, var at IBM lisensierte MS-DOS fra Microsoft, dette fordi IBM ikke hadde noe særlig tro på PC'er, og dermed trodde de ville komme billigere fra det ved å lisensiere DOS istedet for å kjøpe det av Microsoft.

 

Quote:


Og var det ikke slik at mye av GUI-koden (som endte opp som windows 1, 2 og 3) ble STJÅLET fra Apple?


 

Nei, men han "stjal" IDEEN om et vindusbasert OS fra dem (som de igjen hadde "fått" fra Xerox).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 21:44, skrev Danko:

Quote:


Den 2002-11-30 19:57, skrev durabit:

Jeg "hater" monopolisme. Microsoft kan vel innrømmes å levere gode produkter men til en for høy pris. Prisene burde minst halveres.

[...]


 

Tja..ER det så sinnsykt dyrt da ? La oss si at man f.eks bruker Office pakka fem dager i uka i 3-4 år..blir plutselig ikke så mye pr dag alikevel. Da er det MYE annet som er dyrerer her i verden gitt (som man til og med har mindre brukt for).

Men så koster det et hel... å oppgradere når programmene ikke lenger er kompatible med nyere versjoner.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 17:17, skrev CFD:

OLSEN:


Hva var etternavnet til han som Utviklet QDDOS igjen?

FOrnavnet var Tim EtellerANNET.


Har selv hatt det hjemme.. på 8088`en min.

Q
uick and
D
irty DOS (Er faktisk det det stod for)



 

Det heiter QDOS, ikkje QDDOS. Navnet var Tim Paterson og han jobba i Seattle Computer Products. Starta seinare i MS.

 

The story

Lenke til kommentar

Quote:


CFD skrev (2002-12-02 19:48):

QDOS ,men jeg ble litt for opphengt med Q tasten.

Må prøve og fyre det opp igjen hvis jeg får gamle masjino til og gå.. Og det er en maskin som bråker..


Piper og står i.. Med "10 skjerm med 2farger :smile:

Gult og svart :smile:



 

Høres bra ut! :smile:

 

Men som sagt, MS har stjelt/kjøpt for en billig penge mesteparten av OS'ene deres.

 

Ta å sleng ut noen skjermdumper hvis du får det opp å gå da! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...