Gå til innhold

Trøbbel med oppløsning på 37", 1920x1080


Viper89

Anbefalte innlegg

Har en Toshiba Regza 37" LCD-skjerm som jeg bruker til PC-skjerm pga oppløsningen (1920x1080). Når jeg prøver å sette max oppløsning, virker det som om skjermen søker og søker for å tilpasse seg, men kommer tilbake til gammel oppløsning igjen (1280x1024). Men har jeg derimot 30Hz, så kan jeg få til den oppløsningen jeg vil ha, men da blir fargene helt forvrengt.

 

Har en mistanke om at det kanskje kan være skjermkortet som ikke takler oppløsningen? Har forøvrig Geforce 7800GTX. Om det er her problemet ligger, hjelper det da med sli?

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke en sånn begresning på noen TVer at den støtter 1080 oppløsning mot DVD/TV signal..men fra en datamaskin så støtter den bare 1280x1024. Phillips og noen andre har noe slike rare greier.

 

Har det funka før? Eller er dette førstegang du prøver?

 

Uhm...etter ett kjapt google søk ser jeg at skjermen bare støtter: 1366 x 768 oppløsning.

 

Så da er det jo ikke noe rart.

 

Hvis du mener å ha en annen enn den jeg fant, så post gjerne en link om hardware detaljene til akkurat din skjerm.

 

Fant disse tre hos Toshiba:

37WL66Z - 1366 x 768

37WL67ZG - 1920 x 1080

37WL68PG - 1366 x 768

 

Hvilken har du?

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Har denne:

 

http://www.mamoz.no/produkt/37EL67ZG/Toshi..._37_LCD-TV.html

 

Toshiba REGZA 37" LCD-TV 37EL67ZG

1920x1080, 2xHDMI, HD-ready

 

Så skal etter min teori støtte høyere oppløsning enn 1280*1024. Noen forslag hva som er galt da? Dett er første gangen jeg prøver på sånn oppløsning ja, og har ikke fått det til før (Kjøpte tv'n for 1 uke siden)

 

Er takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar

Som nevnt i min første post så har det kommet en protokol som BARE tillater 1080 oppløsning fra HD sendinger (TV, HD-DVD/Blueray..osv) Og når man tilkobler en PC så vil den bare tillate en lavere oppløsning.

 

Hvorfor dette skjer anner jeg ikke, og en veldig dum utvikling. Det kan nesten minne om en skjult interpolerings teknikk.

 

Men jeg fant manualen for TVen din her:

http://www.toshibanorge.no/no/manual/xWL66_Svensk.pdf

 

På side 7 der står det jeg sa. Du kan ikke få 1920x1080 oppløsning ut på din TV fra en PC. Maks er 1280x1024. Dobbelt sjekk med din egen manual og se hva det står om akkurat det samme.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...