Gå til innhold

Dårlig fps i cs med vista


Anbefalte innlegg

Hei, installerte vista business og sliter fryktelig med variabel fps i CS. Det varierer fra 10 - 100. Smoke er den største synderen, naturligvis. Hadde 100 fps nokså stabilt i XP.

Jeg har prøvd å sette såkalt "Compability mode" til XP SP2, men uten at det hjalp. Har også prøvd å endre oppløsning og opengl-driver. Jeg har en Dell FPW2005-skjerm, så jeg spiller i 1680x1050, men 1024x768 gir heller ikke bedre fps.

 

Maskinvaren min forøvrig er:

AMD Athlon 64 3200+

2048MB Corsair TWINX3200-minne

NVIDIA Geforce 6600GT (128MB minne)

 

På forhånd takk.

 

Mvh.

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel dårlige Drivere til Vista per dags dato...

7773608[/snapback]

Det er nok løsningen.

7782933[/snapback]

Nei det er det ikke. Etter å ha startet spillet så trykk CTRL+ALT+DEL og start task mannager. Velg processes og finn frem til filen HL.EXE, høyreklikk den og velg prioritet above normal

 

Dette må du desverre gjøre hver gang du starter cs

Lenke til kommentar
Skriv dette i console : fps_max 101   ....Dette skulle funke , gjore ivertfall det på meg :)

7813114[/snapback]

 

Hva tar du meg for?

7813690[/snapback]

 

En pikk som bare klager!! :devil:

7815438[/snapback]

 

Med en PC som er mer enn god nok for 100 fps i har han rett på slike innslag!

 

Men når jeg leste hvilken oppløsning han spillte i lurte jeg på det samme...

 

Uansett, løsningen er nok windows XP, vent til alle barnesykdommene er vekke fra Vista og skikkelige Vista drivere er ute. Selv kommer jeg ikke til å installere Vista før jeg har PC til det, som inkluderer et skjermkort som er skapt for DX10.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Har prøvd lavere oppløsning også, men det hjelper ikke.

 

Her om dagen dukka det opp et nytt problem, dog. Jeg kan nå ikke spille i det hele tatt. Spillet henger i ca fem sekunder helt ved slutten av loadinga (når jeg prøver å koble meg til en server), før spillet slår seg av uten å gi noen feilmelding. Noen som vet hva dette kan skyldes?

 

Skal prøve å sette prioritet i task manager så fort jeg igjen klarer å spille :)

Lenke til kommentar
bare slenger meg på denne tråden

 

noen som vet når det vil komme brukbare drivere til Vista, og eventuelt hvor lang tid det vil ta før det er ute?

7815877[/snapback]

 

Vent på mer eller mindre offisielle 100.xx Beta-drivere som legges ut hos nvidia en av de nærmeste dagene. (den 30. er et hett tips... :p )

7815233[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...