thax Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Jeg tenkte jeg skulle eksperimentere mine tabell-kunnskaper med å sette opp terminkarakterene i fagene mine. Det jeg vil ha er ramme rundt alle cellene i hele tabellen. Dette går an ved å sette border="1" i table-taggen, slik: <table border="1" ......> Problemet her er at jeg ikke kan sette en farge for disse rammene som går rundt alle cellene i tabellen. Utenom har jeg disse spesifikasjonene til TABLE: <style type="text/css"> TABLE { border:1px solid #B00; } </style> Selvsagt har jeg flere spesifikasjoner, men dette er det eneste som har noe med "border" å gjøre Vet noen hvordan jeg kan få til dette? For eksempel med CSS. Spør hvis noe er uklart. Endret 17. januar 2007 av thax
thax Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 table td { border:1px solid #000; } 7741037[/snapback] Jeg var i farten da jeg skrev denne tråden, så dette fikk jeg ikke til å skrive. Når jeg setter border i TD (i CSS), blir jo rammene dobbelt så store, i og med at cellene er ved siden av hverandre. Å sette pixels til 0.5 går heller ikke, da vises det ikke rammer i det hele tatt... et lite delikat problem, men hvis jeg ikke klarer å løse det, får jeg sette border inn i TABLE TD. Men takk for omtanken uansett
Runar Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Putt det her i : style="border-collapse: collapse" Samtidig som du beholder det pakke sa. Endret 18. januar 2007 av Runar
thax Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Putt det her i <table>: style="border-collapse: collapse" Samtidig som du beholder det pakke sa. 7748658[/snapback] WOW, der ordna det seg. Tusen hjarteleg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå