Fruktkake Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Vel, tror ikke de er særlig glade om du bruker 1gb tenker jeg. Du får ikke særlig mye for pengene, de bannet siden min siden den automatiske SQL backup systemet mitt brukte for "mye" resurser. Veldig dårlig webhost, styr unna.
_tHokA_ Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 Har nå bestilt meg 1GB pakka på one.com Takk for alle innspill
christersam Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Har nå bestilt meg 1GB pakka på one.com Takk for alle innspill 8026311[/snapback] lykke til:) du får gi beskjed hvordan det går da...
Tore Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Foresten noen som har noen fakta om one.com sine "skjulte begrensninger"...? eksempel, ikke lov å laste opp filer over XXMb?, fri trafikk betyr?, MySQL er rett frem enkelt?, lov med video?, andre ting?... Har nå domeneshop 500Mb, men vurderer å ha en ekstra fra one.com... OM det ikke er begrensinger...
BWW Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Har du bestemt deg? Skulle skifte selv så jeg sondert terrenget noen uker og endte opp med Netbox.. Husk at supporten/oppfølgingen også bør være god. Forteller litt om firmaet. Meget fornøyd. De leverte raskt og billigt.
_tHokA_ Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 Har brukt one.com nå i noen dager. Vet ikke om det er noen maks MB sperre per fil enda, men ellers er den stabil. Rask pålogging på FTP program og rask overføring. Ingenting negativt enda
christersam Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Foresten noen som har noen fakta om one.com sine "skjulte begrensninger"...?eksempel, ikke lov å laste opp filer over XXMb?, fri trafikk betyr?, MySQL er rett frem enkelt?, lov med video?, andre ting?... Har nå domeneshop 500Mb, men vurderer å ha en ekstra fra one.com... OM det ikke er begrensinger... 8033833[/snapback] Jeg plukket opp dette om one.com ifra et annet forum: jeg var også på utkikk etter webhotell for en stund tilbake, og snakket med one.com på live chat og fant fort ut at dem hvertfall ikke er noe for meg. her har dere et lite utdrag av chatten: you: how many customers do you place on each server? Christian B: About a 1000 you: how is it with the transfer? can i use 1000gb transfer each months on my pictures ? legal pictures of course. Christian B: Yes, that's no problem as long as it's just pictures and not movies, file packages, music or the like you: so i can't put out my own music? or my own movies i have produced? Christian B: That's correct you: why can't i do that? where should i then by webhosting from? Christian B: We just don't allow it you: ok, let's say i order from you. and i put out a movie of my newborn son so my family can see the movie, will my webpage get closed? Christian B: Only if it generates to much traffic you: and what is much traffic? Christian B: Well, there's no defined limit you: ok, so i risk getting my webpage closed without notice? Christian B: Yes, but we would open it again once you've erased the file you: ok thank you.... you: is safe_mode on ? Christian B: Yes you: is there any posibility to turn it off? Christian B: No, unfortunaly no Dette var bare et lite utdrag av live chatten med dem. Og for meg som kunde virket det helt håpløst å bruke dem. Du kan ikke bruke joomla pga safe_mode er på, og dem kan ikke endre på innstillingene. 1000 kunder på 1 server hørres ut som ganske mange etter min mening eller? Du kan ikke legge ut egne filmer, filer eller egenprodusert musikk engang på one.com, da stenger dem hele kontoen din. Greit one.com er billige, men etter min mening så er dette en webhost for alle, kun få, hvor begrensningene er store! Der scorpioen har du fakta rett ifra kundeservicen deres.
Tore Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 (endret) 1000 hjertelig christersam.! Da er one.com uaktuelt, helt enkelt, jeg hadde en video på hotellet jeg har nå, som ble funnet og lagt ut på et utenlansk forum, å dermed fikk fryktelig mange downloads, en rimelig stor fil, så om noe sånt hadde skjedd med one så hadde siden blitt sperret... Jeg bruker også webhotellet for å dele større filer med venner (video, musikk, bilder)... da beholder jeg domeneshop, kjempefornøyd, men litt bedre pris hadde vært fint... Jeg kjenner dog mange som har mange videoer på webhotell fra one.com, men de har vel neppe trafikk som kan påvirke serveren... Endret 5. mars 2007 av Scorpioen84
Tore Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 (endret) gjorde det samme selv også... XXXX: Please note that subscribers are not permitted to store large amounts of data on the server for free download or reading without prior agreement with One.com. The purpose is not to function as an external hard drive for the storage of data in formats such as zip, mp3, jpg, etc., but as a presentation/sales space for companies and private individuals. XXXX: One.com support: Web Portals like Mambo, Joomla, PHP-Nuke, Typo3, phpwcms.de ,cmsimple.dk / Discussion Boards like PHPBB and SMF / WIKI Applications like MediaWiki and DocuWiki / Image Gallery like Coppermine, Exhibit Engine 1.22, Airtightinteractive flash gallery / BLOG Applications like - Wordpress , DotClear and Webshop portals like Oscommerce. andre utdrag... Joomla XXXX: you can install it even of safe mode on om video osv.... Jeg: feel that takes a bit of the point of a big webhotel away, not beeing able to host your website on it, and have to rely on eksternal sites and services to have it all running... XXXX: why not Jeg: why not what.? XXXX: you can rely on those website XXXX: we have colleagues here that use them also XXXX: and many customers Jeg: im the kind who likes to have it all in one place... Say a video 10Mb get downloades 10times in one month, 100Mb trafic, will that get my site closed..? XXXX: if they are in an external place that would not bother XXXX: One.com offers unlimited data movement (Traffic) for all our hosting packages provided it does not violate our Terms of Business. It means you are not allowed to use your webspace for file downloads, file sharing or other activities explained in our Terms of Business. XXXX: that would not be possible to put videofiles in our servers you: blocking files.? .mp3 .wma...? XXXX: you can only use some mp3 files Domeneshop på meg gitt... Og en siste... Jeg: why do you not have this info on the one.com website..? i cant find it... XXXX: we cannot have all there Jeg: not alowing moviefiles is a big deal for some... Etter dette ble jeg "overført" til en annen kundebehadler... Med andre ord, de lover gull og grønne skogermen nevner ikke dette med et kvekk på hele siden, har sjekket alt... Endret 5. mars 2007 av Scorpioen84
Fruktkake Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Den fungerer relativt greit for bloggen min, bruker vel bare 20mb på den, men jeg er også administrator for et guild i WoW, som genererer en del trafikk siden det er magne brukere der. Kort sagt har kundeservicen noen som er lært opp av NextGenTel, og de lover mer enn de kan levere. Mao en dritthost. Jeg bytter til Subsys.no når de løper ut.
christersam Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 bare hyggelig scorpioen :-) Haha, satt å lo når jeg leste chatten du hadde sammen med dem, helt håpløse host det der.... jeg kan anbefale deg å prøve proisp.no hvis du har en del video filmer og slikt, jeg er hvertfall veldig fornøyd med dem, og dem har samme pris som one.com, bare litt mindre lagringsplass, men jeg er veldig fornøyd med tjenestene og kundeservicen :-) hvordan er domeneshop med trafikken da? ser jo at dem er veldig mye dyrere på pakkene deres....har du god erfaring med kundeservicen deres?
saluttknall Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Det er jo lizzm piczo som er inn da lizzm også freewebs azza. :!:
christersam Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Det er jo lizzm piczo som er inn da lizzm også freewebs azza. :!: 8296801[/snapback] joda, dem er jo gratis, men er vel kjekkere med et eget domene? og egne mail addresser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå