Gå til innhold

Få en fin mage til sommeren - hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nedtrekk er en fin øvelse, og så fort du føler deg klar for det bør du prøve å implementere knebøy og markløft i programmet ditt. Men dersom du føler for å begynne med manualer så gjør du det. Men være klar over at det er en del muskelgrupper som er mye lettere å trene med bedre utstyr.

Lenke til kommentar
Okey. Dagens måltider har sett slik ut:

- Knekkebrød med brunost

- Grov baguette med ost, skinke og paprika

- Vanlig farris

- Knekkebrød med brunost

- Mellomgrove kjøttkaker med brun saus og makaroni

 

Er dette greit? Er det noe jeg bør kutte ned på? :)

7825414[/snapback]

Få mere proteinrik mat med i kosten :)

Lenke til kommentar
Okey. Dagens måltider har sett slik ut:

- Knekkebrød med brunost

- Grov baguette med ost, skinke og paprika

- Vanlig farris

- Knekkebrød med brunost

- Mellomgrove kjøttkaker med brun saus og makaroni

 

Er dette greit? Er det noe jeg bør kutte ned på? :)

7825414[/snapback]

 

 

Helt umulig for noen av oss å si; du sier intet om ca. mengder. Selv om noen matvarer nok er "sunnere" enn andre så er det fortsatt kaloriene som bestemmer om du vil gå opp eller ned i vekt.

Uansett har jeg noe å kommentere; slik jeg forstår det startet du dagen med knekkebrød m/brunost for så å ta en baguette med farris.

Så litt mer knekkebrød (etter skole?)

Så Kjøttkaker.

 

Ser litt merkelig ut for meg iallefall (nå tenker jeg ikke på matvarene men på "mengden" jeg ser for meg - fordeling av proteiner/karbohydrater/fett/kalorier mao). Jeg personlig mener at heller frokosten burde være det store måltidet; at man spiser seg mett og fyller på med karbohydrater om morgenen for så heller å kutte gjennom dagen (misforstå meg rett). Jeg har egentlig ikke noe imot meieriprodukter, brunosten altså,(snarere tvert imot) men iogmed at du søker vektnedgang så ville jeg iallefall ha redusert noe bruken av det.

Lenke til kommentar
Gjør nok ikke det nei.

7829675[/snapback]

Hvorfor skulle det ikke gjøre det?

----

 

NorthGarden: Du trenger absolutt ikke bli helt nazi med maten og bli grønnsaksmann for å oppnå dine mål. Bra brød med sunt pålegg er absolutt godkjent, evt salat ++

Det som holder er at du kutter noe ned på karbohydrater; omprioriter kostholdet (dvs. balanser det mer fornuftig - du,forbrenningen og kroppen trenger mest 'energi' om morgenen ergo er det bare fornuftig å gi den det da og ikke når du ikke trenger det) og vips burde resultatene være klare til sommeren (du kan jo selvsagt bli nazi og krympe raskere; men jeg vet ikke helt hvorfor du skulle ville gjøre det egentlig - bedre å leve sunt og slippe å få deffestresset og ha problemer med å holde vekten).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, okei. Det forbrenner nok litt fett det også. Men hvis det er målet så ville jeg ikke tatt armhevinger og situps bare.

 

Angående kosthold, er det ikke slik at mye brød ikke er sunt for tiden? :p

Lenke til kommentar

Selvsagt, men å påstå det motsatte er litt dumt.

 

 

Brød:

Uten at jeg er noen ekspert så vil jeg absolutt påstå at et brødmåltid absolutt ikke skal være problematisk. Særlig ikke når knekkebrød raskt blir altfor ensformig.

 

 

Problemet slik jeg ser det er vel heller at man i Norge spiser helvettes mye brød. Frokost/lunsj/(middag)/kveldsmat = Norge er en brødnasjon. Hovedgrunnen er vel at Nordmenn generelt mangler mat-tradisjoner - ikkeminst mat på arbeid :-/ Potet er vel samme visa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...