Gå til innhold

Få en fin mage til sommeren - hvordan?


Anbefalte innlegg

Proteinene og fettet i kosten skal du spe utover hele dagen. Rett etter trening, men i større grad styrketrening enn annen trening, er det viktig med et proteinrikt måltid med noen raske karbohydrater til. Ellers bør du holde deg til trege karbohydrater, og begrense mengden av dem.

 

Dersom du vil prestere godt på trening er det viktig at du spiser mye og sunt gjennom hele dagen. Når jeg er på lange fjellturer pleier jeg å lempe i meg litt druesukker og sukkerholdig saft for kjappe energipiff når jeg trenger det (og ikke få spist annen mat), men kjappe karbohydrater bør man helst unngå for slikt. Det er bedre om du klarer å spise godt gjennom hele dagen så du holder ut en hel treningsøkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle starte egen tråd om dette her, men er ikke noe vits når det allerede eksisterer en, så jeg spør her.

 

Regnes 2 timer med innebandy 2 ganger i uka som kardiotrening (fettforbrennende trening?)?

Magemusklene mine er allerede trent opp og man ser vaskebrett av og til i enkelte situasjoner, men det er det fettlaget på kanskje 1cm som er i veien, så jeg må konsentrere meg på å få bort den. Hva er best å spise før trening og etter trening? Når skal jeg spise karbohydrater og når skal jeg spise proteiner og hvilke typer karbohydrater?

Ikke minst, hvilke mat skal jeg spise før innebandy for å prestere best mulig under treningen?

7771036[/snapback]

Spis et karbohydratrikt måltid til frokost. Havregryn er knall! Ikke frokostblandinger som corn flakes, honni korn osv. All bran-blandinger går ann. Proteiner spiser du jevnt utover dagen. Prøv å få i deg en del proteiner etter trening og før leggetid.

 

Ikke spis raske karbs rett før treninga. Kun etter! Spises det før blir du bare slappere under treninga. For utholdenhetstrening er det greit å spise trege karbohydrater et par timer i forveien. Grovbrød eller havregryn er mine favoritter. Spis en time før styrketrening, samme type mat. Sånn ca. Hiv innpå et par never rosiner og en banan etter styrketreninga.

Lenke til kommentar
Jeg pleier å spise en til to bananer like før trening, funker bra det. Blir ikke slappere av det, mer det motsatte. Blir sikert motsatt effekt om man spiser sjokolade da, vet ikke.

7806868[/snapback]

Banan er spesielt bra etter trening da du trenger både raske og trege karbo + vitaminer og mineraler(vet ikke hvor mye det er av dette i en banan, men noe er det.

Lenke til kommentar
Desverre er det ikke gjennom å trene magen du vil få vaskebrettet, men gjennom å bli slankere (få lavere fettprosent). Ikke for å skremme noen, men å trene magen hardt og mye vil gjøre at den ser mer oppblåst ut, selv ved lav fettprosent. Derfor bør du moderere magetreningen mest mulig. Crunches og benhev på fitnessball er mer enn nok for å bygge solide magemuskler.

 

Se her for øvelser.

7736943[/snapback]

 

 

Du har helt helt riktig.

 

Magen min har begynt å gå utover, istede for at musklene spretter ut.

Trener vel magen ca 3ganger i uken.

Drikker litt mye cola og spiser hva jeg vil når jeg vil, så er valpefett.

Magemusklene syns såvidt gjennom fettet.

 

Alle har magemuskler, men dette valpefettet dekker over. Det å ha et riktig kosthold, lite med brus og lite med søtsaker, og trene kardio = Vaskis..

 

Men er vansklig og slutte med cola, spesielt når man har vondt i hode på skolen og har 3 timer igjen med Matte og engelsk og brusautomaten står der og du har 15kr i lomma.

Lenke til kommentar
Men er vansklig og slutte med cola, spesielt når man har vondt i hode på skolen og har 3 timer igjen med Matte og engelsk og brusautomaten står der og du har 15kr i lomma.

7807279[/snapback]

Ta med ei vannflaske, så fyller du den i springen. Så smører du deg nok mat så du kan spise en ekstra gang når du får vondt i hodet.
Lenke til kommentar
Ta med ei vannflaske, så fyller du den i springen. Så smører du deg nok mat så du kan spise en ekstra gang når du får vondt i hodet.

 

Etter at skolen min fikk innstallert vann-automat har jeg blitt revolusjonert.

Det er liksom en vann dispenser (vel å merke ISKALDT vann), og takket være den drikker jeg 2-4 liter vann om dagen (BARE PÅ SKOLEN - drikker mer hjemme også).

Det smaker utrolig godt, og det eneste jeg må ofre for å være så sunn er 2-4 toalettbesøk i løpet av dagen, og det ser jeg intet problem med.

Før drakk jeg bare cola, men nå har jeg godt over til vann, og det er nesten like godt noen ganger.

Poenget er, jeg kan med glede skrive under på at vann er både lett å drikke når man kommer inn i rytmen, men også utrolig deilig.

I tillegg gir det en viss metthetsfølelse (hvertfall for meg), som hindrer meg i å kjøpe sjokolade og brus i friminuttene på skolen.

Anbefales! (hvis du ikke har en super-hi-tech iskald vannmaskin burde det vel alltids være en spring tilgjengelig) :)

Lenke til kommentar

Veldig interessant tråd jeg har rotet meg bort i.

 

Har vel det samme problemet, har et lite lag med fett som ligger utpå magen som gjør at jeg ikke får vist musklene mine. Men det som har fått meg til å gjort noe med det er 120 situps hver dag (veit ikke om det er noe effektivt, men jeg gjør det likevel). Er det noe vits egentlig? Har som mål å få en sixpack som dette:

 

sixpack.jpg

 

Tenkte jeg skulle ta meg en joggetur hver eneste dag for å forbrent fettet som er der, også trene som bare det for å få en slik sekspakning.

 

tror dere det vil fungere? :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan ta så mange situps du bare vil - det kommer ikke til å hjelpe når musklene er dekt av et lite fettlag. Det som også er greit å vite er at man ikke forbrenner noe mer fett på magen av situps enn av noen annen øvelse.

 

Jeg anbefaler derfor at du legger inn joggeturer i treningsprogrammet ditt slik du selv foreslår; dét sammen med riktig kosthold vil gjøre at rutene har en god sjans på å komme frem.

Lenke til kommentar
Men hva om man begynner å trene med manualer ved siden av.

Vil da fettet brukes til å bygge muskler med?

7824092[/snapback]

Kort sagt, nei.

 

Men dersom man bygger muskler så forbrenner disse mer næring, ergo vil magen kunne gå av litt lettere dersom man får litt større muskelmasse. Positiv langtidseffekt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Men hva om man begynner å trene med manualer ved siden av.

Vil da fettet brukes til å bygge muskler med?

7824092[/snapback]

Bodde ikke du rett ved siden av en skole med styrkerom? Hvorfor ikke bruke det i stedet for kun manualer?

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...