NorvegianDad Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Når jeg for noen dager siden fikk problemer med bnet så søkte jeg i forumet etter løsninger,men endte til slutt opp med å "bumpe" opp en gammel tråd om brodwar og merket at det var flere som interesserte seg for dette gamle men GENIALE spilllet! Så derfor starter jeg like godt en ny tråd og ser om det er noen engasjerte gamere der ute! Derfor utfordrer jeg til diskusjon,ideèr,taktikker om spillet! Da det var problemer på bnet spilte jeg litt 1v1 med kompisen min via hamachi,der han banket meg ganske bra..Men det var der jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med å ta hevn..? Taktikken hans er så feig som du kan få den og han spiller den HELE tiden,da han har fått perfektsjonert den inn! Han begynner med heavy-zeolot rush,slik at jeg må mure meg inn meg barracks og supply depot,til jeg får firebat's og medic's,da counter jeg han.. Idet jeg kommer ned i basen hans har han akkurat lagd en dark templer eller to og jeg har som vanlig bare en scan tilgjengelig på denne tiden da bare løper han vekk og kommer igjen,(har prøvd å ta med scv's å bygge tower,han bare focuser de ut!) deretter går han for masse high templere og tar psionic storm på alt som beveger seg.Jeg pleier alltid å ende opp med marines,tanks og science vessels og da blir spillet litt "låst",men han spiser meg alltid opp med H-templerne sine til slutt. Så det jeg egentlig spør om,hva er en effektiv taktikk mot mass zeolots kombinert med dark templere og high templere bak? Ellers er andre gode ideer til taktikk defensivt eller offensive taktikker med alle rasene velkommen!
~Joakim~ Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 gå 2fac vult med wall-in, evt så kan du goe 1fac og droppe 4 vults med miner og ta probene hans, mens du selv exper. Marines, medics og bats er udugelige når toss for storm. Evt. kan du pushe ham med mye vult og noen få tanks. Miner/turrs er stikkordet her.
NorvegianDad Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Det kan være effektivt ja,mines tar ikke probene,men det vil jo ta darkene og z'lotzene som skal ta vulturene..og da er det jo area damage skal prøve det der engang
Legion Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 det er tydlig at protoss angriper tidlig med zealots for å kjøpe tid til å teche. du nevner ikke om protoss expander så la meg anta at dette er en 1base strat. ta deg av de første zealotsa på hvilken som helst måte, en håndfull marines samt vults fra facs skal klare dette greit, tech med en gang mines og steng han inne i sin egen base med minefelt. så ekspander du, hiver opp flere facs og utmacroer. 1base terran er sterkere enn 1base protoss siegetanks mot ht, mines mot dt. dette blir veldig generelt, hadde vært bedre om du hadde sagt noe mer og best om du hadde lagt ved rep.
Akidon Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 For vell få denne inn i mine innlegg siden det var jeg som banket ham :!:
Akidon Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Spilte nettop ett par games. Ble most ganske kraftig men klarte å stikke av med en probe å bygge en pylon. Etter en stund hopper plutselig mineralene mine opp fra ingenting til 800 og end igjen. Så tenkte jeg hmm begynner vist å bli trøtt. Og litt etterpå hoppet de opp til 1200. Hadde jeg vert på hugget kunne jeg fått meg ett nytt nexus. En annen ting som skjedde var at jeg kunne se hvilke uniter de andre spillerene hadde valgt. Noen som vet hva som har skjedd her? Edit: Foreslår å rename tråden til den store starcraft tråden eller noe sånt. Så får den litt bredere appell. Endret 4. februar 2007 av Aqidon
NorvegianDad Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Skrevet 4. februar 2007 Spilte nettop ett par games. Ble most ganske kraftig men klarte å stikke av med en probe å bygge en pylon. Etter en stund hopper plutselig mineralene mine opp fra ingenting til 800 og end igjen. Så tenkte jeg hmm begynner vist å bli trøtt. Og litt etterpå hoppet de opp til 1200. Hadde jeg vert på hugget kunne jeg fått meg ett nytt nexus. En annen ting som skjedde var at jeg kunne se hvilke uniter de andre spillerene hadde valgt. Noen som vet hva som har skjedd her? Edit: Foreslår å rename tråden til den store starcraft tråden eller noe sånt. Så får den litt bredere appell. 7867042[/snapback] kansje ikke så dumt,du får gjøre det du da så kan du føle deg trygg på at jeg skal henge meg på så jeg får den under "mine innlegg" vertfall..denne tråden ble ikke akkurat populær enda jeg vet at mange norske spiller BW enda!
Legion Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 @Aqidon: du fikk se de andres vision fordi du hadde gått over i observermode. dette skjer når man har en/ingen unit(s) og ett bygg igjen. du er ute av matchen når dette skjer, type gg og quit. ekstra mineraler? expand, flere gates ->større hær
Akidon Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 @Aqidon: du fikk se de andres vision fordi du hadde gått over i observermode. dette skjer når man har en/ingen unit(s) og ett bygg igjen. du er ute av matchen når dette skjer, type gg og quit. ekstra mineraler? expand, flere gates ->større hær 7873081[/snapback] Ok... Men det med mineralen de skjedde samtidig som det andre skjedde. De hoppet alstå fra 0 og opp til 800 og så ned igjen med en gang. Tok bare et par sekunder. Så skjedde det igjen noen minutter senere men til 1200 den gangen. Har du noen forklaring? Hadde altså bare en pylon og en probe igjen.
Legion Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 sikker på at det vare dine egne mineraler og ikke motstanders mineraler du fikk se stats på?
Jim Rager Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Samme har skjedd med meg, plutselig får jeg mineraler fra ingensteds, vet ikke va som gjore det tho..
NorvegianDad Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Samme har skjedd med meg, plutselig får jeg mineraler fra ingensteds, vet ikke va som gjore det tho.. 7873399[/snapback] du får obs mode,da får du se mineralene og se på kalla uniter den spilleren sin unit du trykker på
JoNAsOS3 Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Flott tråd, jeg elsker Starcraft :!: Begynte å spille det igjen for et par uker siden, etter flere års pause. Håper på noen gode tips og taktikker i denne tråden
Akidon Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Hvordan nick bruker folk i SC da. Kan jo vere artig å banke dere en gang Jeg bruker samme nicket som i forumet.
Akidon Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Noen som vet om en god taktikk mot vulture og siege tanks når du er protoss.
NorvegianDad Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Noen som vet om en god taktikk mot vulture og siege tanks når du er protoss. 8042264[/snapback] corsair med disruption web og 'goons,ofre en zeolot eller 3 til å ta minene hvis du ikke har obs!
Legion Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Noen som vet om en god taktikk mot vulture og siege tanks når du er protoss. 8042264[/snapback] speedshuttle og zealotbombs over tanks, ht og psistorm på tanks/vults, gjerne noen dt sammen med zealots og goons. evt bruk gassen på arbiter isteden sammen med lots og goons. dette er noe mindre microkrevende enn den første løsningen. har du veldig god macro i forhold til terran så kan man klare seg med goons og lots alene, men det er risky dersom man går tom for lots og man får siegerekka på goons, da blir det mye blått blod.
NorvegianDad Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 (endret) Når jeg skal se replay's av et game,er det "lock-view" gjennom hele replayen,noen som vet årsaken eller hvordan jeg tar det av??Det er utrolig irriterende! Tror det kom etter jeg innstalerte "BW-Launcher" EDIT:LØST Jeg startet bare brodwar uten launcheren,da var det ikke noe problem..! Endret 4. mars 2007 av BacardiKillah
Legion Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 @Bacardi kommandoene er: /fpplay off /fpplay on det er ikke gitt at replays lagret med bwlauncher vil kunne spilles av uten launcher, siden det blir lagret ekstra data i .rep-fila og som da kan føre til feil ved avspilling. videre så kan du sette avspilling (og innspilling) av firstpersondata på reps av/på via penguinplug (et game/replay må være i gang)
NorvegianDad Skrevet 20. april 2007 Forfatter Skrevet 20. april 2007 Når jeg spiller på Bnet møter jeg enkelte ganger folk med stats som 30-1093-5 eller lignende, gjerne enda større antall tap. Noe som burde være komplett umulig å ha så dårlige stats Men så opplever jeg at disse folka spiller rimelig godt,er dette en cheat eller crack eller noe sånt som gjør at statsene blir sånn? Det er ikke helt logisk at en som har 30 wins og 2000 tap skal spille atskillig mye bedre enn en som f.eks har 200-150? og da snakker jeg ikke om meg selv,har slått flere av disse "merkelige-stats-folka!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå