Gå til innhold

Kraftkar fra OCZ


Anbefalte innlegg

Synes vi går feil vei. Skulle vært hardwaren som trengte mindre strøm,

ikke gi oss større psu'r. Er jo ikke slik at strømmen blir billigere. Med

en slik PSu kan man lett bruke 50 kW timer i året...

7742229[/snapback]

 

Den bruker kun den strømmen din HW trenger, dvs. at dersom din idle watt bruk er 150w så bruker du kun det, om du har en saftig PC som drar 400w på last, ja så er det strømforbruket.

Min erfaring med PSU er at jo mer overkapasitet du har, jo bedre spenninger og lavere støynivå, dette er varierer selfølgelig etter kvaliteten på PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes vi går feil vei. Skulle vært hardwaren som trengte mindre strøm,

ikke gi oss større psu'r. Er jo ikke slik at strømmen blir billigere. Med

en slik PSu kan man lett bruke 50 kW timer i året...

7742229[/snapback]

 

Den bruker kun den strømmen din HW trenger, dvs. at dersom din idle watt bruk er 150w så bruker du kun det, om du har en saftig PC som drar 400w på last, ja så er det strømforbruket.

Min erfaring med PSU er at jo mer overkapasitet du har, jo bedre spenninger og lavere støynivå, dette er varierer selfølgelig etter kvaliteten på PSU.

7742424[/snapback]

 

Med samme kvalitet, så er støynivået høyere om du har stor overkapasitet, effektiviteten er høyere om man har relativt høyload (70-80% kanskje), dog har de blitt flinkere å få dette jevnere i ne forskninger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Den bruker kun den strømmen din HW trenger, dvs. at dersom din idle watt bruk er 150w så bruker du kun det, om du har en saftig PC som drar 400w på last, ja så er det strømforbruket.

Min erfaring med PSU er at jo mer overkapasitet du har, jo bedre spenninger og lavere støynivå, dette er varierer selfølgelig etter kvaliteten på PSU.

7742424[/snapback]

 

Joda, det vet jeg, men jeg regnet med tung bruk også. F.eks spiller man spill

på to stk 8800 kort, la oss si 1 time hver kveld, så kommer man lett opp i de tallene

jeg snakket om. Jeg ville tro at folk som kjøper denne type psu, også har

masse tung hardware. Det er etter min mening også lett for folk å sette på masse

unødvendig ting og tang, rett og slett bare fordi dem har nok strøm til det.

Det er denne utviklingen jeg er litt imot, for hvis man selger såpass kraftige

psu'r, så vill folk søke etter bruksområder på den, og dermed kjøre på

med stash og hardware. Dog, dette er min personlige mening, har ikke noe

til å backe det opp med utenom det jeg har sagt her.

Lenke til kommentar
Synes vi går feil vei. Skulle vært hardwaren som trengte mindre strøm,

ikke gi oss større psu'r. Er jo ikke slik at strømmen blir billigere. Med

en slik PSu kan man lett bruke 50 kW timer i året...

7742229[/snapback]

 

Den bruker kun den strømmen din HW trenger, dvs. at dersom din idle watt bruk er 150w så bruker du kun det, om du har en saftig PC som drar 400w på last, ja så er det strømforbruket.

Min erfaring med PSU er at jo mer overkapasitet du har, jo bedre spenninger og lavere støynivå, dette er varierer selfølgelig etter kvaliteten på PSU.

7742424[/snapback]

 

Med samme kvalitet, så er støynivået høyere om du har stor overkapasitet, effektiviteten er høyere om man har relativt høyload (70-80% kanskje), dog har de blitt flinkere å få dette jevnere i ne forskninger.

 

AtW

7743124[/snapback]

 

Har du 2 stk. PSU på 450W og 700W, begge går på 20db inntil 60% last. Belaster du dem begge med 400W, så vil 450Watteren ikke bare bråke ille, men også levere spenninger som er langt fra optimale (finnes noen som leverer bra spenninger på opp mot 100% last, men de er svært få). 700W PSU tusler videre med samme støynivå og bra spenningsverdier.

Dette var poenget mitt med å ha et PSU som har overkapasitet. Jeg har en regel om at PSU aldri skal bli belastet høyere enn der den spinner opp for å fjerne varme, og på de fleste PSU jeg har hatt, ligger den på ca. 60%.

En 1000w vil da etter min norm, dersom den spinner opp på 60%, da holde opptil 600w. Og det burde jo holde en god stund, PC'er med 600W last er ikke akkurat hverdags kost.

Lenke til kommentar
Synes vi går feil vei. Skulle vært hardwaren som trengte mindre strøm,

ikke gi oss større psu'r. Er jo ikke slik at strømmen blir billigere. Med

en slik PSu kan man lett bruke 50 kW timer i året...

7742229[/snapback]

 

Den bruker kun den strømmen din HW trenger, dvs. at dersom din idle watt bruk er 150w så bruker du kun det, om du har en saftig PC som drar 400w på last, ja så er det strømforbruket.

Min erfaring med PSU er at jo mer overkapasitet du har, jo bedre spenninger og lavere støynivå, dette er varierer selfølgelig etter kvaliteten på PSU.

7742424[/snapback]

 

Med samme kvalitet, så er støynivået høyere om du har stor overkapasitet, effektiviteten er høyere om man har relativt høyload (70-80% kanskje), dog har de blitt flinkere å få dette jevnere i ne forskninger.

 

AtW

7743124[/snapback]

 

Har du 2 stk. PSU på 450W og 700W, begge går på 20db inntil 60% last. Belaster du dem begge med 400W, så vil 450Watteren ikke bare bråke ille, men også levere spenninger som er langt fra optimale (finnes noen som leverer bra spenninger på opp mot 100% last, men de er svært få). 700W PSU tusler videre med samme støynivå og bra spenningsverdier.

Dette var poenget mitt med å ha et PSU som har overkapasitet. Jeg har en regel om at PSU aldri skal bli belastet høyere enn der den spinner opp for å fjerne varme, og på de fleste PSU jeg har hatt, ligger den på ca. 60%.

En 1000w vil da etter min norm, dersom den spinner opp på 60%, da holde opptil 600w. Og det burde jo holde en god stund, PC'er med 600W last er ikke akkurat hverdags kost.

7744631[/snapback]

 

Men er alt annet med PSUene din likt? Det er bare å se på effektivtetsmålinger av PSUer, de har bedre effektivtet ved relativt høy load,og lager således mindre varme,og det er vanskligere å lage en stille vifte som virker over et stort område.

 

Mao, om resten av kvaliteten er på samme nivå er en PSU med lavere toppeffekt stillere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men er alt annet med PSUene din likt? Det er bare å se på effektivtetsmålinger av PSUer, de har bedre effektivtet ved relativt høy load,og lager således mindre varme,og det er vanskligere å lage en stille vifte som virker over et stort område.

 

Mao, om resten av kvaliteten er på samme nivå er en PSU med lavere toppeffekt stillere.

 

AtW

 

Nå går du/dere ulogisk frem her. Hvorfor skulle viften virke over et større område? Si at effekten enten blir spredt over flere kabler, eller kabler med større tverrsnitt på strømforsyningen med høyere kapasitet, alt innenfor en strømforsyning på samme fysiske størrelse som den med mindre makseffekt, og strømforsyningen leverer samme mengde ampere (i en gitt situasjon). Hvorfor mener du viften måtte «virke over et større område»? Om noe, er varmetapet mindre (om tverrsnittet på lederne som er brukt er større - kommer jo også an på hvilke deler av strømforsyningen vi snakker om, litt andre formler på vekselsstrøm enn på likestrøm, men prinsippet er fortsatt det samme), i tillegg er jo større ledere mer effektive til å kvitte seg med varme, ergo må viften må flytte mindre varme vekk fra samme området. Konklusjon: Strømforsyningen kan potensielt være mindre støyende.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Men er alt annet med PSUene din likt? Det er bare å se på effektivtetsmålinger av PSUer, de har bedre effektivtet ved relativt høy load,og lager således mindre varme,og det er vanskligere å lage en stille vifte som virker over et stort område.

 

Mao, om resten av kvaliteten er på samme nivå er en PSU med lavere toppeffekt stillere.

 

AtW

 

Nå går du/dere ulogisk frem her. Hvorfor skulle viften virke over et større område? Si at effekten enten blir spredt over flere kabler, eller kabler med større tverrsnitt på strømforsyningen med høyere kapasitet, alt innenfor en strømforsyning på samme fysiske størrelse som den med mindre makseffekt, og strømforsyningen leverer samme mengde ampere (i en gitt situasjon). Hvorfor mener du viften måtte «virke over et større område»? Om noe, er varmetapet mindre (om tverrsnittet på lederne som er brukt er større - kommer jo også an på hvilke deler av strømforsyningen vi snakker om, litt andre formler på vekselsstrøm enn på likestrøm, men prinsippet er fortsatt det samme), i tillegg er jo større ledere mer effektive til å kvitte seg med varme, ergo må viften må flytte mindre varme vekk fra samme området. Konklusjon: Strømforsyningen kan potensielt være mindre støyende.

7746363[/snapback]

 

Det er ikke lederene som skaper varmen i en PSU (dvs en marginal mengde skaper de jo), det er effektiviteten i konverteringen fra vekselstrøm til likestrøm som genrere varme. Denne konverteringen er mer effektiv med høyere load (opp til en viss grense).

 

Viften har et større spenn av varme å kvitte seg med, en vifte som må fjerne 200 watt på maks er sjelden like stille når den bare må gjerne 40 watt som en vifte som har en lavere maksverdi for varmefjerning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Atw.

 

Altså, det er ingenting galt med din teori, men jeg snakker ikke om teorier, jeg snakker om hva man finner på markedet.

Og nei, allt med PSU'ene er ikke likt, at den kraftigste PSU'en har en bedre kjøleløsning/komponenter/design er jo en selfølge siden den har oppgitt samme db som den mindre modellen.

De fleste PSU'er i 4-500w klassen som produseres og finnes i nettbutikkene er slettes ikke stille, langt der ifra.... med noen hederlige unntak selfølgelig.

 

Men det er helt klart at en 1kw PSU krever et svært godt design/komponenter/kjøleløsning for å få lavt lydutslipp, men at noen klarer det er jeg temmelig sikker på.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Hei, det er faktisk en 92mm vifte!!  :!:

Nei, den er 80mm. KILDE

 

En større vifte er jo gjerne litt stillere om den skal kjøle ned det samme som en liten vifte,i tillegg er det sånn at viften må spinne fort nok for å kjøle ned på max load, om det er veldig fort er det ikke alltid så lett å få inn vifte som gjør det, og er stille påde laveste hastigheten den takler.

Men det er også andre punkter hvor en mindre vifte har fordeler over en større. 120mm vifter krever montering i høyden og kutter drastisk ned på både komponenter og kjøleribbers makshøyde. Mindre vifter som monteres i sidene får en teoretisk mer effektiv luftflyt gjennom kjøleribbene som kombinert med mulighet for mye større slike gjør trolig de to situasjonene sammenlignbar effekt.

 

Tagan har f.eks både modeller med 120mm vifter og modeller med 2x80mm vifter hvor de av den siste typen er kjent for å være ganske støysvake selv om de har tåler belastning. Om den ekstra plassen er nødvendig vet jeg ikke, men jeg ser hvertfall en teoretisk fordel der. :blush:

Lenke til kommentar
Atw.

 

Altså, det er ingenting galt med din teori, men jeg snakker ikke om teorier, jeg snakker om hva man finner på markedet.

Og nei, allt med PSU'ene er ikke likt, at den kraftigste PSU'en har en bedre kjøleløsning/komponenter/design er jo en selfølge siden den har oppgitt samme db som den mindre modellen.

De fleste PSU'er i 4-500w klassen som produseres og finnes i nettbutikkene er slettes ikke stille, langt der ifra.... med noen hederlige unntak selfølgelig.

 

Men det er helt klart at en 1kw PSU krever et svært godt design/komponenter/kjøleløsning for å få lavt lydutslipp, men at noen klarer det er jeg temmelig sikker på.

7747159[/snapback]

 

De stilleste forskyningene på markedet er i størelsesordenen 300-600 watt. (vifteløse, seasonic, corsair). Og dette er i praksis, å kjøpe kilowattforskyninger for å få det stille og ha jevne spenninger er sløs med penger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hei, det er faktisk en 92mm vifte!!  :!:

Nei, den er 80mm. KILDE

7747493[/snapback]

Huff... Enda verre :ermm:

 

Men det er nok av folk (her på forumet og andre steder) som slenger ut med påstander om hvor "fantastisk stille" deres PSU er. Eneste jeg stoler på er enten å ha testet dem selv, eller uavhengige tester som kjører støymålinger og sammenligner med andre PSU på samme belastning. Er jo en kjensgjerning at om en har et middels skjermkort og CPU, samt kun en disk vil du neppe belaste PSU'er nok til at viftekontrollern begynner guffe opp vifen(e). Selvfølgelig er nesten alle PSU stillegående da. :whistle:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Atw.

 

Altså, det er ingenting galt med din teori, men jeg snakker ikke om teorier, jeg snakker om hva man finner på markedet.

Og nei, allt med PSU'ene er ikke likt, at den kraftigste PSU'en har en bedre kjøleløsning/komponenter/design er jo en selfølge siden den har oppgitt samme db som den mindre modellen.

De fleste PSU'er i 4-500w klassen som produseres og finnes i nettbutikkene er slettes ikke stille, langt der ifra.... med noen hederlige unntak selfølgelig.

 

Men det er helt klart at en 1kw PSU krever et svært godt design/komponenter/kjøleløsning for å få lavt lydutslipp, men at noen klarer det er jeg temmelig sikker på.

7747159[/snapback]

 

De stilleste forskyningene på markedet er i størelsesordenen 300-600 watt. (vifteløse, seasonic, corsair). Og dette er i praksis, å kjøpe kilowattforskyninger for å få det stille og ha jevne spenninger er sløs med penger.

 

AtW

7747568[/snapback]

 

Det var derfor jeg nevnte 700w som det kraftigste eksempelet. SilverStone 750w på 471w har jo 20% lavere støynivå enn Corsair 620w på 471w belastning, så selv på 750w finner man gode løsninger, og denne 750W fra SilverStone har kun en 80mm i ryggen. Zalmans 600w heatpipe PSU er også en brukbar sak, og den holder bra lydnivå selv på 100% last.

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=327&type=expert&pid=5 Zalman 600W

http://www.pcper.com/article.php?aid=255&type=expert&pid=4 SilverStone 750W

http://www.pcper.com/article.php?aid=279&type=expert&pid=5 Corsair 620W

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Atw.

 

Altså, det er ingenting galt med din teori, men jeg snakker ikke om teorier, jeg snakker om hva man finner på markedet.

Og nei, allt med PSU'ene er ikke likt, at den kraftigste PSU'en har en bedre kjøleløsning/komponenter/design er jo en selfølge siden den har oppgitt samme db som den mindre modellen.

De fleste PSU'er i 4-500w klassen som produseres og finnes i nettbutikkene er slettes ikke stille, langt der ifra.... med noen hederlige unntak selfølgelig.

 

Men det er helt klart at en 1kw PSU krever et svært godt design/komponenter/kjøleløsning for å få lavt lydutslipp, men at noen klarer det er jeg temmelig sikker på.

7747159[/snapback]

 

De stilleste forskyningene på markedet er i størelsesordenen 300-600 watt. (vifteløse, seasonic, corsair). Og dette er i praksis, å kjøpe kilowattforskyninger for å få det stille og ha jevne spenninger er sløs med penger.

 

AtW

7747568[/snapback]

 

Det var derfor jeg nevnte 700w som det kraftigste eksempelet. Seasonic 750w på 471w har jo 20% lavere støynivå enn Corsair 620w på 471w belastning, så selv på 750w finner man gode løsninger, og denne 750W fra Seasonic har kun en 80mm i ryggen. Zalmans 600w heatpipe PSU er også en brukbar sak, og den holder bra lydnivå selv på 100% last.

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=327&type=expert&pid=5 Zalman 600W

http://www.pcper.com/article.php?aid=255&type=expert&pid=4 Corsair 620W

http://www.pcper.com/article.php?aid=279&type=expert&pid=5 Seasonic 750W

7748918[/snapback]

 

Se på anmeldelsene i SPCR, de har et mye bedre måleoppsett, og ikke en bakgrunnstøy som maskerer så og si hele målingsområdet (nesten alle tallene i de testene er jo innenfor 3 db av den oppgitte bakgrunnstøyen).

 

http://www.silentpcreview.com/article692-page4.html

http://www.silentpcreview.com/article676-page5.html

 

Corsaieren er stillere over hele linja. For å ikke snakke om det faktumet at 471 watt er en latterlig høy load, ekstremt få personer vil trekke så mange watt. En normal maskin vil ikke trekke i nærheten av det engang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Atw.

 

Altså, det er ingenting galt med din teori, men jeg snakker ikke om teorier, jeg snakker om hva man finner på markedet.

Og nei, allt med PSU'ene er ikke likt, at den kraftigste PSU'en har en bedre kjøleløsning/komponenter/design er jo en selfølge siden den har oppgitt samme db som den mindre modellen.

De fleste PSU'er i 4-500w klassen som produseres og finnes i nettbutikkene er slettes ikke stille, langt der ifra.... med noen hederlige unntak selfølgelig.

 

Men det er helt klart at en 1kw PSU krever et svært godt design/komponenter/kjøleløsning for å få lavt lydutslipp, men at noen klarer det er jeg temmelig sikker på.

7747159[/snapback]

 

De stilleste forskyningene på markedet er i størelsesordenen 300-600 watt. (vifteløse, seasonic, corsair). Og dette er i praksis, å kjøpe kilowattforskyninger for å få det stille og ha jevne spenninger er sløs med penger.

 

AtW

7747568[/snapback]

 

Det var derfor jeg nevnte 700w som det kraftigste eksempelet. Seasonic 750w på 471w har jo 20% lavere støynivå enn Corsair 620w på 471w belastning, så selv på 750w finner man gode løsninger, og denne 750W fra Seasonic har kun en 80mm i ryggen. Zalmans 600w heatpipe PSU er også en brukbar sak, og den holder bra lydnivå selv på 100% last.

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=327&type=expert&pid=5 Zalman 600W

http://www.pcper.com/article.php?aid=255&type=expert&pid=4 Corsair 620W

http://www.pcper.com/article.php?aid=279&type=expert&pid=5 Seasonic 750W

7748918[/snapback]

 

Se på anmeldelsene i SPCR, de har et mye bedre måleoppsett, og ikke en bakgrunnstøy som maskerer så og si hele målingsområdet (nesten alle tallene i de testene er jo innenfor 3 db av den oppgitte bakgrunnstøyen).

 

http://www.silentpcreview.com/article692-page4.html

http://www.silentpcreview.com/article676-page5.html

 

Corsaieren er stillere over hele linja. For å ikke snakke om det faktumet at 471 watt er en latterlig høy load, ekstremt få personer vil trekke så mange watt. En normal maskin vil ikke trekke i nærheten av det engang.

 

AtW

7749009[/snapback]

 

Du kunne jo skjekke dine data litt nøyere, du sammenligner med Seasonic M12 700W med 1 120mm og 1 80mm vifte. SilverStone Zeus ST75ZF 750 Watt har kun en 80mm vifte, og som sagt, det er stillere enn Corsair 620W på 471W last. Det er også vesentlig lavere lydutslipp på 332W last, som er litt mere i SLI/overklokkerens bruksområde.

 

Det er min feil som nevnte seasonic 750w istedet for silverstone 750w, litt lett å blande sammen, men linken burde ha gitt deg en clue;)

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Du kunne jo skjekke dine data litt nøyere, du sammenligner med Seasonic M12 700W med 1 120mm og 1 80mm vifte. SilverStone Zeus ST75ZF 750 Watt har kun en 80mm vifte, og som sagt, det er stillere enn Corsair 620W på 471W last. Det er også vesentlig lavere lydutslipp på 332W last, som er litt mere i SLI/overklokkerens bruksområde.

 

Det er min feil som nevnte seasonic 750w istedet for silverstone 750w, litt lett å blande sammen, men linken burde ha gitt deg en clue;)

7749155[/snapback]

 

Den har ikke en 80 mm, den har en 60 mm.

 

Ellers harmonerer ikke resultene med de gjort på SPCR, her ser du målingen av Zalmanen:

 

http://www.silentpcreview.com/article688-page4.html

 

Den er mer bråkete enn Corsair 520 hele veien, (over 400 watt også), med unntak av helt oppe i toppen av Corsairens kapasitet. Og jeg stoler MYE mer på SPCR som har gode målinger, bare å måle med en bakgrunnstøy på 35 db er ikke akkurat topp...

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kunne jo skjekke dine data litt nøyere, du sammenligner med Seasonic M12 700W med 1 120mm og 1 80mm vifte. SilverStone Zeus ST75ZF 750 Watt har kun en 80mm vifte, og som sagt, det er stillere enn Corsair 620W på 471W last. Det er også vesentlig lavere lydutslipp på 332W last, som er litt mere i SLI/overklokkerens bruksområde.

 

Det er min feil som nevnte seasonic 750w istedet for silverstone 750w, litt lett å blande sammen, men linken burde ha gitt deg en clue;)

7749155[/snapback]

 

Den har ikke en 80 mm, den har en 60 mm.

 

Ellers harmonerer ikke resultene med de gjort på SPCR, her ser du målingen av Zalmanen:

 

http://www.silentpcreview.com/article688-page4.html

 

Den er mer bråkete enn Corsair 520 hele veien, (over 400 watt også), med unntak av helt oppe i toppen av Corsairens kapasitet. Og jeg stoler MYE mer på SPCR som har gode målinger, bare å måle med en bakgrunnstøy på 35 db er ikke akkurat topp...

 

AtW

7749223[/snapback]

 

Hallo!!!

 

Nå rører du litt, SilverStone Zeus 750W HAR 1 80mm vifte, stokk ikke kortene så fælt da......http://www.silverstonetek.com/products-75zf.htm

Jeg snakket om Silverstone 750W, ikke Zalman..................

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Du kunne jo skjekke dine data litt nøyere, du sammenligner med Seasonic M12 700W med 1 120mm og 1 80mm vifte. SilverStone Zeus ST75ZF 750 Watt har kun en 80mm vifte, og som sagt, det er stillere enn Corsair 620W på 471W last. Det er også vesentlig lavere lydutslipp på 332W last, som er litt mere i SLI/overklokkerens bruksområde.

 

Det er min feil som nevnte seasonic 750w istedet for silverstone 750w, litt lett å blande sammen, men linken burde ha gitt deg en clue;)

7749155[/snapback]

 

Den har ikke en 80 mm, den har en 60 mm.

 

Ellers harmonerer ikke resultene med de gjort på SPCR, her ser du målingen av Zalmanen:

 

http://www.silentpcreview.com/article688-page4.html

 

Den er mer bråkete enn Corsair 520 hele veien, (over 400 watt også), med unntak av helt oppe i toppen av Corsairens kapasitet. Og jeg stoler MYE mer på SPCR som har gode målinger, bare å måle med en bakgrunnstøy på 35 db er ikke akkurat topp...

 

AtW

7749223[/snapback]

 

Hallo!!!!!

 

Nå rører du litt, SilverStone Zeus 750W HAR 1 80mm vifte, stokk ikke kortene så fælt da......

7749264[/snapback]

 

Snakket om Seasonicen (som har 2 vifter)

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kunne jo skjekke dine data litt nøyere, du sammenligner med Seasonic M12 700W med 1 120mm og 1 80mm vifte. SilverStone Zeus ST75ZF 750 Watt har kun en 80mm vifte, og som sagt, det er stillere enn Corsair 620W på 471W last. Det er også vesentlig lavere lydutslipp på 332W last, som er litt mere i SLI/overklokkerens bruksområde.

 

Det er min feil som nevnte seasonic 750w istedet for silverstone 750w, litt lett å blande sammen, men linken burde ha gitt deg en clue;)

7749155[/snapback]

 

Den har ikke en 80 mm, den har en 60 mm.

 

Ellers harmonerer ikke resultene med de gjort på SPCR, her ser du målingen av Zalmanen:

 

http://www.silentpcreview.com/article688-page4.html

 

Den er mer bråkete enn Corsair 520 hele veien, (over 400 watt også), med unntak av helt oppe i toppen av Corsairens kapasitet. Og jeg stoler MYE mer på SPCR som har gode målinger, bare å måle med en bakgrunnstøy på 35 db er ikke akkurat topp...

 

AtW

7749223[/snapback]

 

Hallo!!!

 

Nå rører du litt, SilverStone Zeus 750W HAR 1 80mm vifte, stokk ikke kortene så fælt da......

7749264[/snapback]

 

Snakket om Seasonicen (som har 2 vifter)

 

AtW

7749277[/snapback]

 

Jeg har ikke nevnt Corsair 520W med ett eneste ord. PC perspective er bra på PSU tester, og man kan kun sammenlikne db tester gjort av en site men likt oppsett pga. forskjellige testmetoder....... Om du liker din side bedre er din sak..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke nevnt Corsair 520W med ett eneste ord. PC perspective er bra på PSU tester, og man kan kun sammenlikne db tester gjort av en site men likt oppsett pga. forskjellige testmetoder....... Om du liker din side bedre er din sak..

7749354[/snapback]

 

Det er det samme med corsair 620 om du heller vil snakke om det. Poenget er at det ikke er noe vits å bruke en PSU med alt for høy kapasitet. Ellers sammenlikner jeg de relative resultatene med samme oppsett, zalmanen scorer dårlig i fohold til corsairen på SPCR.

 

SPCR har meget gode støymålinger, og PSU-tester generellt, du må gjerne si "det er min sak" men det er ganske mye som tyder på at de gjør det mer profesjonelt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...