Gå til innhold

100 millioner IE7-nedlastinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som kunne vært interessant er hvor mange ganger IE7 hadde blitt lastet ned dersom man selv aktivt måtte gjøre det.

7733894[/snapback]

Og også hvor mye det faktisk blir brukt.

7734235[/snapback]

Det er jo et interessant poeng! Folk som laster ned Opera, Firefox etc. gjør det fordi de aktivt ønsker en annen browser. Men IE7 blir jo prakka på folk gjennom Windos Update.

 

Sikkert en del folk som faktisk sverger til f.eks Firefox som likevel "laster ned" IE7.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

mange som nevner automatisk nedlastning og installasjon av IE her, men det stemmer vel ikke helt? Hvis man legger inn en ren windinws XP-versjon (ikke SP1 eller SP2), vil man da få beskjed om automatiske oppdateringer?

 

Om man installerer en XP versjon som allerede har SP2 i seg, så kan det nok stemme at oppdatering av systemet er aktivert som default. Men har man en eldre xp-cd, så vil vel ikke denne oppdaterings-tjenesten være slått på av seg selv? Det krever at brukerne faktisk trykker på "windows update"-linken på startmenyen. Og hvor mange ikke-datakyndige gjør dette? Svært få.

 

Jeg vil tro personer som ikke har god forståelse for windows/programvare vil være veldig skeptiske til en side som skal "oppdatere windows".

 

Har IE7 (norsk versjon) blitt kategorisert som kritisk oppdatering for personer som kjører norsk utgave av xp ennå? Isåfall hvil det jo hjelpe en del. Bare synd at programmet inneholder en del feil/bugs - men det blir vel fikset etterhvert...

 

Noen som vet hva brukerandelen til IE6 eller eldre er? Hvis den har minket med 25% (som visstnok er tallet av IE7-brukere), så er dette et supert tegn. PNG-bilder og en del css går det endelig ann å benytte :) Men fortsatt er det en lang vei igjen for IE når det gjelder å støtte gjeldene web-standarder.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
mange som nevner automatisk nedlastning og installasjon av IE her, men det stemmer vel ikke helt? Hvis man legger inn en ren windinws XP-versjon (ikke SP1 eller SP2), vil man da få beskjed om automatiske oppdateringer?

 

Om man installerer en XP versjon som allerede har SP2 i seg, så kan det nok stemme at oppdatering av systemet er aktivert som default. Men har man en eldre xp-cd, så vil vel ikke denne oppdaterings-tjenesten være slått på av seg selv? Det krever at brukerne faktisk trykker på "windows update"-linken på startmenyen. Og hvor mange ikke-datakyndige gjør dette? Svært få.

 

Jeg vil tro personer som ikke har god forståelse for windows/programvare vil være veldig skeptiske til en side som skal "oppdatere windows".

 

Har IE7 (norsk versjon) blitt kategorisert som kritisk oppdatering for personer som kjører norsk utgave av xp ennå? Isåfall hvil det jo hjelpe en del. Bare synd at programmet inneholder en del feil/bugs - men det blir vel fikset etterhvert...

 

Noen som vet hva brukerandelen til IE6 eller eldre er? Hvis den har minket med 25% (som visstnok er tallet av IE7-brukere), så er dette et supert tegn. PNG-bilder og en del css går det endelig ann å benytte :) Men fortsatt er det en lang vei igjen for IE når det gjelder å støtte gjeldene web-standarder.

7734548[/snapback]

Dersom du installerer en "gammel" versjon av winxp uten SP2 og kobler den til Internet uten å ha installert SP2, vil den overflommes av ormer nesten i det sekundet du setter nettverkskabelen i maskinen (noen kan beskyttes av firewall i router, men ikke alle). Så å gjøre det vil jeg kalle premieidioti. SP2 hadde dessuten en utbredelse på godt over 90% i alle lovlig kjøpte windows versjoner bare etter noen måneder, så jeg tror at også de fleste av de du kaller for ikke-datakyndige installerte SP2 rimelig raskt.

 

Og hvem bad om å få IE7 installert på maskinen? Ikke jeg iallefall, men det kom allikevel...

 

Jeg tror heller ikke så mye på at png og css/xhtml støtten i ie7 har blitt særlig mye bedre enn i ie6. Jeg har iallefall ikke merket noe til det.

Lenke til kommentar
Dersom du installerer en "gammel" versjon av winxp uten SP2 og kobler den til Internet uten å ha installert SP2, vil den overflommes av ormer nesten i det sekundet du setter nettverkskabelen i maskinen (noen kan beskyttes av firewall i router, men ikke alle). Så å gjøre det vil jeg kalle premieidioti. SP2 hadde dessuten en utbredelse på godt over 90% i alle lovlig kjøpte windows versjoner bare etter noen måneder, så jeg tror at også de fleste av de du kaller for ikke-datakyndige installerte SP2 rimelig raskt.

 

Og hvem bad om å få IE7 installert på maskinen? Ikke jeg iallefall, men det kom allikevel...

 

Jeg tror heller ikke så mye på at png og css/xhtml støtten i ie7 har blitt særlig mye bedre enn i ie6. Jeg har iallefall ikke merket noe til det.

7735543[/snapback]

png-støtten har blitt noe bedre iallefall, for transparent png-bilder fungerer uten problemer for meg. Og noe mer css-støtte er der. Men joda, er nok en lang vei igjen. Hadde vært gøy å sett en oversikt over hva for css IE7 ikke tolker (av css1 og css2 standardene)
Lenke til kommentar

Jeg har slått på automatiske oppdateringer, men har likevel ikke fått installert IE7 automatisk. Holder akkurat på å gjøre det nå manuelt. Er det egentlig meningen at det skal skje automatisk? Har faktisk 2 maskiner, og IE7 har ikke blitt automatisk installert på noen av dem.

 

PS: Laster ned IE7, for det brukes jo f.eks når jeg går til hotmail via Live Messenger, men bruker Opera ellers.

Lenke til kommentar

Som en liten digresjon kan man fortsatt kjøre uten både AV og firewall på studentbyen,om man vet hva man driver med.

 

AtW

7733246[/snapback]

 

Helt uten fw? Blir vel kanskje å ta i litt, om du inkluderer avskudd NAT beskyttelse og..? AV kan gå, men lurer og på hva du mener med studentbyen?

Sitter du på en offentlig PC er jo det forkastelig å ikke ha AV...

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med installasjon av flash i opera/firefox under Vista?

Adobe's hjemmesider lar seg ikke åpne under Vista av en eller annen *¤%#¤#&% grunn....

(- nok et pek fra MS' side for å forhindre spredning av FF/Opera...?)

7742604[/snapback]

Hvis du får tilgang på siden med å maskere som IE/mozilla/noe annet, så er det adobe som gjør noen rare pek... Hvis siden uansett nettleser er utilgjengelig på vista (men ikke på andre operativsystem) så er det vel vista som har lagt inn en sperre for den aktuelle nettsiden

 

Maskering under opera: høyreklikk på siden -> "innstillinger for nettsted" -> nettverk -> titt på rullegardinmenyen

Lignende er også mulig i firefox, men jeg husker ikke hvilken addon som må lastes ned og installeres desverre

Lenke til kommentar

Som en liten digresjon kan man fortsatt kjøre uten både AV og firewall på studentbyen,om man vet hva man driver med.

 

AtW

7733246[/snapback]

 

Helt uten fw? Blir vel kanskje å ta i litt, om du inkluderer avskudd NAT beskyttelse og..? AV kan gå, men lurer og på hva du mener med studentbyen?

Sitter du på en offentlig PC er jo det forkastelig å ikke ha AV...

7742837[/snapback]

 

Går greit det,om man passer på. Uten AV går helt fint, Firewall er viktigere,og oppdateringer mye viktigere. Nå vil jeg anbefale folk flest å ha firewall på da.

 

AtW

Lenke til kommentar
IE7 ligger ikke på windows update om du har norsk windows. På engelsk windows derimot, får du det gjennom update.

7737118[/snapback]

 

Hvis du har Engelsk ligger den på Windows/Microsoft Update.

7740225[/snapback]

 

Kjører norsk Windows XP Pro SP2, og fikk nettopp melding om at det var en viktig sikkerhetsoppdatering tilgjengelig, og joda, det var IE7. Luuurer på om det er mye av grunnen til at IE7 har blitt lastet ned så ofte... :roll:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Hohoho, så naivt. Hadde opera hatt like stor markedsandel som IE, hadde alle utnyttet opera sine sikkerhetshull istedet, og man var like langt.

7731977[/snapback]

"Ditto" får jeg vel bare si.

 

Hvis kun markedsandeler avgjorde en applikasjons angrepsflate for virusutviklere og andre utviklere med hensikt å sabotere, hvorfor er ikke da Apache HTTP Server med rundt 60% markedsandel mer utsatt for angrep? Har det kanskje noe med at Apaches faktiske angrepsflate er betraktelig mindre enn Windows og Internet Explorers, eller er det bare avgjort av at Windows og Internet Explorer er mer brukt?

Lenke til kommentar
Det er jo et interessant poeng! Folk som laster ned Opera, Firefox etc. gjør det fordi de aktivt ønsker en annen browser. Men IE7 blir jo prakka på folk gjennom Windos Update.

 

Sikkert en del folk som faktisk sverger til f.eks Firefox som likevel "laster ned" IE7.

7734351[/snapback]

Jeg har IE7 på maskinen, men bruker den ikke til annet enn å forsikre meg om at nettsider jeg lager også fungerer i nettleseren. Opera er mitt førstevalg uansett hvor mange ganger jeg laster ned IE7.

 

En "antall nedlastede IE7"-statistikk er derfor enda mindre nyttig enn en "antall nedlastede Firefox"-statistikk, som også er ganske meningsløs. Det interessante er faktisk bruk av nettleserne, ikke hvor mange ganger de er blitt lastet ned.

Lenke til kommentar
Hohoho, så naivt. Hadde opera hatt like stor markedsandel som IE, hadde alle utnyttet opera sine sikkerhetshull istedet, og man var like langt.

7731977[/snapback]

"Ditto" får jeg vel bare si.

 

Hvis kun markedsandeler avgjorde en applikasjons angrepsflate for virusutviklere og andre utviklere med hensikt å sabotere, hvorfor er ikke da Apache HTTP Server med rundt 60% markedsandel mer utsatt for angrep? Har det kanskje noe med at Apaches faktiske angrepsflate er betraktelig mindre enn Windows og Internet Explorers, eller er det bare avgjort av at Windows og Internet Explorer er mer brukt?

7749131[/snapback]

 

Går ikke å sammenligne en nettleser med en http server. Blir som å si "hvorfor har ikke hvelvet i den norske bank mer innbrudd, når det er så mange innbrudd i private hus". Å lage et grensesnitt mot internett 100% sikkert mot innbrudd hadde gjort det utrolig tåpelig og vanskelig å bruke for folk flest.

Om du var interessert i å spre en trojan til flest mulig mennesker, hvor hadde du startet? internettlesern med 10% markedsandel, eller nettleseren med 50% ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...