Gå til innhold

Jeg vil ha stabil PC


SmoPe

Anbefalte innlegg

Hei Jeg begynner å bli lei av ustabile PCer, jeg har AMD nå og selv om det er billig er jeg ute etter noe som "aldri" krasjer, og da må det bli ett system fra Intel. Sier ikke at det er pga amd, men kanskje heller de som lager chipsettene til hovedkorta men nok om det. Jeg trenger Hovedkort, CPU og Minne. Men kom gjerne med synspunkter på skjermkort og. (ikke ta med produkter fra databutikken.com for de har jeg sluttet å handle med etter at det tok 11 uker å få tilbake en returvare)

 

Mine krav er:

 

Må være Intel (ikke gidd å diskuter dette for det er endelig)

Må være over 1700MHz (men det er ett prisaspekt her)

Må være 512MB ram (ellers kan det gå ut over stabiliteten føler jeg)

Må være Raid (kan gjerne ha lyd og lan og)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke AMD? . Nei vel, diskuterer ikke.

 

Det du glemte å si var hvilket OS du skal kjøre. Har fremdeles ikke hørt om en stabil Windoze maskin siden 486-enes tid.

 

Linux, derimot, er vel det mest innlysende OSet på en datamaskin som ikke kræsjer.

Kjenner ikke til

Mac, men dette er vel også stabile mskiner, ja?

(har i det siste fått lyst på en brukt Mac. Hadde vert gøy med et avbrekk fra den evige pc-verdenen.)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 05:24, skrev jevel:

ASUS P4PE med Raid, S-ATA, Gigabit LAN og FireWire.

P4 2.4B, evt. 1.8A for å spare.

512MB PC3200 minne.


Veldig bra oppsett som sparker hardt!


-KJ



 

Japp... var nok det eg ville ha valgt i dag!...

men eg kjøpte for 1.5 mnd sida og da var det (sjå sigg) som var bra.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 19:00, skrev DOD:

Ikke AMD? . Nei vel, diskuterer ikke.


Det du glemte å si var hvilket OS du skal kjøre. Har fremdeles ikke hørt om en stabil Windoze maskin siden 486-enes tid.


Linux, derimot, er vel det mest innlysende OSet på en datamaskin som ikke kræsjer.

Kjenner ikke til

Mac, men dette er vel også stabile mskiner, ja?

(har i det siste fått lyst på en brukt Mac. Hadde vert gøy med et avbrekk fra den evige pc-verdenen.)


 

urk.. ignorance is bliss.. ****, kanskje jeg skulle begynne å ta penger for å løpe rundt og sette opp STABILE WINDOWS2000-MASKINER FOR FOLK?!?! *provosert*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 15:31, skrev SmoPe:

Hei Jeg begynner å bli lei av ustabile PCer, jeg har AMD nå og selv om det er billig er jeg ute etter noe som "aldri" krasjer, og da må det bli ett system fra Intel. Sier ikke at det er pga amd, men kanskje heller de som lager chipsettene til hovedkorta men nok om det. Jeg trenger Hovedkort, CPU og Minne. Men kom gjerne med synspunkter på skjermkort og. (ikke ta med produkter fra databutikken.com for de har jeg sluttet å handle med etter at det tok 11 uker å få tilbake en returvare)


Mine krav er:


Må være Intel (ikke gidd å diskuter dette for det er endelig)

Må være over 1700MHz (men det er ett prisaspekt her)

Må være 512MB ram (ellers kan det gå ut over stabiliteten føler jeg)

Må være Raid (kan gjerne ha lyd og lan og)






 

Det er vel helst brukern som gjør et system ustabilt. Noe må være feil hos deg. Jeg har to amd maskiner ingen av dem er ustabile. Dem har eller aldri kræsja. Kjører windows på den ene og linux på den andre. Amd er ikke dårlige saker selv om det er billigt. Hvilken os kjører du? DU legger vel ikke inn alt du kommer over ? Er vel mere operativsystemet ditt som er ustabilt.

Lenke til kommentar

Jeg har en T-Bird 1.4, jeg hadde et problem med stabiliteten, og jeg fant fort ut at det var skjermkortet(Asus TI 4600). Fikk skifta skjermkortet (Til samme typen men nyere Model) så var den stabil som et fjell. Tror du skal prøve Win2k på maskina de.

Det er det mest stabile OSet jeg har prøvd. (Nei har ikke prøvd linux.

 

Er maskina de ustabil så ikke klag på prosessoren, er sjeldent den har noe med saken å gjøre så lenge du ikke klokker.

Lenke til kommentar

Du ser etter en stabil maskin sier du? Enhver maskin som er riktig satt opp er stabil(! hvis da ikke det er noe defekt hardware), det du vil ha er en 'fail-safe' maskin, dvs Mac er det beste for deg.

 

Sorry at jeg ikke har noe mere positivt svar til deg, men hadde vert fint om du kunne forstå hva det _egentlige_ problemet ditt er.

Lenke til kommentar

Var det noen som hørte meg klage på AMD, det var i såfall ikke meningen, det jeg heller klager på er hovedkorta (og da mener jeg spesielt Chipsetta).

Jeg sier heller ikke at det er umulig å få stabile PCer ved å bruke AMD oppsett, men det er litt lettere å få det stabilt ved bruk av Intel. Jeg har satt isammen endel PCer og det er ihvertfall min erfaring. Jeg har testet alle OS etter win3.1 og Linux, og det jeg kom fra til var at Linux var best men jeg bruker w2k på grunn av diverse programmer som jeg trenger og fordi det er det jeg har mest erfaring med. Ellers så er det bare en som egentlig har svart på det jeg spurte om.

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-11-27 19:00, skrev DOD:

Ikke AMD? . Nei vel, diskuterer ikke.


Det du glemte å si var hvilket OS du skal kjøre. Har fremdeles ikke hørt om en stabil Windoze maskin siden 486-enes tid.


Linux, derimot, er vel det mest innlysende OSet på en datamaskin som ikke kræsjer.

Kjenner ikke til

Mac, men dette er vel også stabile mskiner, ja?

(har i det siste fått lyst på en brukt Mac. Hadde vert gøy med et avbrekk fra den evige pc-verdenen.)


Har selv windows og linux. bare si at jeg alderi har reboota så mye som med linux maskina. Windows kan jeg ha på i ukesvis/måneder. seff kan jeg det med linux maskina og. men ikke med alt arbeidet jeg gjør. Seff vet at det finnes ustabile windowser og. men de orginale er jo geniale
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 07:24, skrev evil_snowman:

du har vel ikke vurdert å kjøpe msi chipsett istedenfor via? via er mx-200 når det gjelder stabilitet har jeg hørt.


 

MSI chipsett? DET må du fortelle meg mer om! Jeg har hørt om VIA, Intel, SIS og AMD chipsett (for konsumentmarkedet), men MSI var nytt for meg. Har hatt mitt oppsett i et par måneder uten BSOD nå, så stabiliteten er vel ikke den aller verste heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...