Gå til innhold

Creative viste PCIe-lydkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget med PCIe (x1) Skjermkort-kjøleren dekker jo over den plassen uansett...

 

 

 

En ting... Det er IKKE det første av sitt slag!

 

Dette følger med Abit Fatality Hovedkort

 

abitsound.jpg

7711709[/snapback]

Hallo! Det der er jo ikke noe lydkort! (EID!)

Det er jo bare pga. at du bruker noen stygge 40mm vifter på I/O boardet at de må ha lydkort portene en annen plass!

Ser du noen microprossesorer/chips?

 

Er det mulig? Tenk litt før du skriver...

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar
Ja der er en liten sak, men om det er en lybrikke er jeg ikke sikker på. Men det er vel ikke verre enn å prøve lydkortet i en annen pc?

7712003[/snapback]

Det kan man ike da der du fester den i hovedkortet med er motsatt av PCIe det hakke er på motsatt side så det passer bare på neon Abit kort og kanskje noen Asus kort som jeg også tror her noe sånt

Lenke til kommentar
*snip*

Ser du noen microprossesorer/chips?

*snip*

7711825[/snapback]

Jeg synes faktisk jeg kan se en liten sak fra Realtek der ja.

7711870[/snapback]

Ja der er en liten sak, men om det er en lybrikke er jeg ikke sikker på. Men det er vel ikke verre enn å prøve lydkortet i en annen pc?

7712003[/snapback]

Søkt litt rundt og fant dette i Bit-techs test av AW9D-MAX:

Abit AudioMAX daughter board with Realtek ALC882M High Definition audio codec with 8 channel sound support, S/PDIF and Dolby Master Studio Certification;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The AudioMAX daughter board is built around the Realtek ALC882M which offers Dolby Master Studio support including Dolby Live, Virtual Surround IIx (2x) and Dolby Headphone, as well as eight channel sound with S/PDIF. Using a daughter board instead of integrating it on the main PCB allows better signalling from the audio codec and cleaner sound. Sure, it's no X-Fi or Sondigo Inferno (as we've previously seen), but it's a bit better than you'd otherwise get.

Lenke til kommentar
Hallo! Det der er jo ikke noe lydkort! (EID!)

Det er jo bare pga. at du bruker noen stygge 40mm vifter på I/O boardet at de må ha lydkort portene en annen plass!

Ser du noen microprossesorer/chips?

 

Er det mulig? Tenk litt før du skriver...

7711825[/snapback]

 

Hmm du høres jo utrolig saklig ut, har jeg påstått at det er et fullstendig lydkort? Som sagt så mente jeg at det ikke er første gang lyd blir tatt ut at PCIe

Endret av briktern
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit å ha en egen PCI buss til ymse ting så man slipper å ta ennå fler PCIe lanes til ting som går fint på PCI.

 

Dessuten det kortet som er linket til øverst er ikke et standalone lydkort. Mange av kretsene sitter på hovedkortet, men noe er flyttet til det bracket kortet for å begrense onboard støy, men det er ikke et fullstendig lydkort i seg selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt greit å ha en egen PCI buss til ymse ting så man slipper å ta ennå fler PCIe lanes til ting som går fint på PCI.

 

Dessuten det kortet som er linket til øverst er ikke et standalone lydkort. Mange av kretsene sitter på hovedkortet, men noe er flyttet til det bracket kortet for å begrense onboard støy, men det er ikke et fullstendig lydkort i seg selv.

7712519[/snapback]

 

Om alle slots var PCIe, kunne man brukt alle slottene til alt mulig. Det er jo bare å legge til PCIe-lanes om man føler det er for få.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...