Gå til innhold

Er Pepsi Maks usunt?


Thewiz

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, er Pepsi Maks usunt?

 

Det er ingen sukker, så det kan ikke være så usunt som vanlig Pepsi?

 

(Hvis svaret er ja, begrunn)

 

*Moderator har lagt til følgande tekst til informasjon:*

Jeg sendte en mail til mattilsynet og fikk svar om å se denne artikkelen som de selv har skrevet:

 

http://matportalen.no/Saker/1172755363.14

 

Mattilsynet gir altså følgende råd til forbrukerne:

 

De fleste kan redusere sukkerinntak ved å drikke saft, nektar og leskedrikk/brus med søtstoffer i stedet for sukker uten risiko for helsefare fra tilsetningsstoffer.

 

Høykonsumenter risikerer å overskride den mengde konserveringsmiddel benzosyre vi vet er helsemessig trygg dersom de erstatter all sukret leskedrikk/brus, saft og nektar med varianter med søtstoff. Dette gjelder ikke menn. De kan trygt erstatte all sukret leskedrikk/brus, saft og nektar med varianter med søtstoff.

 

Ikke gi drikke med søtstoffer til barn under 3 år.

 

Er det noe man har lyst å stole på så er det dette!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ansatt: God dag, velkommen til bugerking. Hva skal du ha?

Du: Hmm, jeg skal ha en ekstra stor hamburger, med salat, dressing og sylteagurk. Sleng med litt kryddret chips. Hmm siden jeg prøver å være litt sunn og frisk så tar jeg en Pepsi Maks/Zero

 

Ser du problemet? Det er mindre sukker, men for min del smaker "sukkerfrie" drikker helt elendig når jeg har prøvd en med sukker i. Det er en del av smaken.. Du lurer bare deg selv hvis du gjør som over.

Lenke til kommentar

Det er mindre sunt enn vann i alle fall. Det burde være alt du trenger å vite.

 

Det kommer an på hva du legger i begrepet usunt: Pepsi Max har så godt som 0 kalorier - men jeg tror det fortsatt skader tennene. Ja, også lurer det kroppen til å tro at du tar inn sukker og du vil ha et sukkersug senere. Tror også inntak av sukkerfri leskedrkk fortsatt forstyrrer bukspyttkjertelen(?) = sukkersyke osv.

Lenke til kommentar

Hvorfor må noen alltid komme med dette "du prøver å være litt sunn & frisk"-argumentet så snart noen nevner sukkerfrie leskedrikker?

 

Hva om man rett og slett synes de smaker bedre enn de sukrede drikkene?

 

Og det er vel ikke den kunstige søtsmaken som gjør at du får lyst på noe søtt etterpå - det er vel det faktum at kroppen din etter hvert trenger litt drivstoff. Da kan du jo ta litt mat for å bøte på det.

 

1. Burgermat er ikke slankekost, uansett hva slags drikke du velger.

2. Sukkerfri brus er ikke mat.

 

Hvis man har disse to tingene klart for seg, er det ikke noe i veien med å drikke Pepsi Max.

Lenke til kommentar
si meg no som er sunnt :p

7705423[/snapback]

 

Renset vann og kokosnøtt!

 

(verste av alt..det er godt også :ph34r: )

7705430[/snapback]

 

hehe forskerene sier vel sikkert snart at ein kan få kreft av det og :whistle:

7705449[/snapback]

 

beklager, fixed!

(kokosnøttkjøtt er forresten med på å forsterke immunforsvaret)

Lenke til kommentar
Om sukkerfri brus er sunnt kan man krangle på

 

7705478[/snapback]

 

Helt enig!

 

Men uansett hvor mye man krangler kommer man aldri bort fra det faktum at det er myyyye sunnere enn brus med sukker i :)

7705478[/snapback]

 

 

Så, hvis du fikk kreft av en brus, og la på deg 10-15 kilo av en annen brus, så ville den brusen du fikk kraft av være sunnest ?

 

(nei, jeg sier ikke at du mener det, men bare spør)

 

Edit: Fått ny avatar Linn ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Om sukkerfri brus er sunnt kan man krangle på

 

7705478[/snapback]

 

Helt enig!

 

Men uansett hvor mye man krangler kommer man aldri bort fra det faktum at det er myyyye sunnere enn brus med sukker i :)

7705478[/snapback]

 

 

Så, hvis du fikk kreft av en brus, og la på deg 10-15 kilo av en annen brus, så ville den brusen du fikk kraft av være sunnest ?

 

(nei, jeg sier ikke at du mener det, men bare spør)

 

Edit: Fått ny avatar Linn ?

7705495[/snapback]

 

kreft får man av alt, og heller kreft enn alle sykdommene fedme fører med seg. Dessuten er det ikke sikkert at man får kreft av å drikke sukkerfri brus.

Lenke til kommentar

Det meste kommer an på mengden... Litt sukkerfritt går sikkert greit, men mye er sikkert usunt. Sånn er det med nok med sukker også...

 

Jeg tror også at faren med for mye sukker er oppskrytt!

 

Men det eneste argumentet jeg går etter er at sukkerfritt smaker mildt sagt forferdelig i forhold til sukkerholdig!

Jeg drikker kun brus når det smaker godt, det er ikke sunt uansett om det er sukker eller ikke oppi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...