Gå til innhold

Final Fantasy 8 pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blei medlem her pga et lite ønske jeg selv ikke klarer å komme meg frem til :p

Bor på internat med lukket nettverk, noe som gjør det vanskelig å spille spill som WoW som jeg tidligere var avhengig av, men var nødt å ta farvel med nettopp pga jeg flyttet inn her.

Har spillt de fleste FF spillene, ikke spillt gjennom alle, men er allikevel fan ;)

Derfor lurer jeg på hvor det går an å få tak i FF8 til pc på internett uten å måtte kjøpe det over nett, eller måtte registrere meg som bruker på sider...

Hittil har jeg skaffet meg FF7 på laptopen (beste FF hittil ;) ) og runda det for 3 gang(?), fikk tak i det via phazeddl siden, problemet med dette er at alle nedlastningene går gjennom rapidshare, siden jeg er nødt til å bruke free versjonen er det en ventetid på 70 min mellom hver nedlastning, i tillegg til selve nedlastningen, for ikke å nevne at spillet er delt opp i 55, om ikke flere deler...

Med fritiden jeg sitter igjen med her (lite! trener opp til 32 timer i uken utenom skole...) så ville ikke jeg kunne spillt det FF8 innen 2018!

Noen som har noe de kunne kommet med?

På forhånd, Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er redd det vil bli veldig komplisert eller dyrt å skaffe seg FF8 til PC nå. For det første er spillet såpass "gammelt" nå at det begynner å bli vanskelig å få tak i PSX-versjonen også. Og den kom nok i ganske mange flere opplag enn PC-versjonen.

Men som Taake nevnte så har de det på Amazon, fra $35 og oppover, alt avhengig av om du kjøper brukt eller nytt.

Final Fantasy 8 (PC) hos Amazon

Endret av Nevnarion
Skrevet

Hmm, får nesten vurdere det da...

Har det jo på ps1, men kan tenke deg når vi er 72 stk tilsammen med få antall tv'er, veldig tvilsomt at jeg får ha en for meg selv i et par timer :p

Alternativt kunne jeg jo lasta ned emulator da, men de jeg har kommet over crasher spillet :cry:

Skrevet

Hadde den emulatoren en stund tilbake, spillene hang seg bare opp, men skal prøve igjen med linken, takker så mye ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Ok, har virkelig prøvd, men får det ikke til å funke :(

De siste gangene nå får jeg bare en feilmeldig opp som beklager det inntrufne og må lukke programmet... Noen som har testet detta og kan hjelpe meg?

Også, i linken sier det at det er noen screens man kan se på, men de mangler...(?)

Skrevet

Dersom du bruker Pete Gl2 driver, så må du regne med å måtte ha en ganske brukbar pc og skjermkort. Hvis ikke, gjør som meg og bruk P.e.OPs Soft driver. Funger knallbra og grafikken ser bra ut, bortsett fra at oppløsningen på 3d-modeller er native PSX resolition da. Men uansett, det ser omtrent likt ut som på Playstation.

Skrevet

Hvilken lydplugin er det anbefalt ? Jeg synes Eternal pluginene var rimelig laber, selv Lite versjonen. Testet det kun med Final Fantasy VII. Det er ikke samme kvalitet som på PSX. Riktignok flere år siden jeg spilte det men det var ikke så dårlig. Dessuten går musikken i altfor rask tempo, det gjør også selve spillet merker jeg . Løper jo raskere enn Neo Anderson :)

Skrevet (endret)

Frame limiter fiksa biffen og Enable XGA Mode for lyden fiksa at lyden gikk for fort :D

Utrolig at det er like artig å spille FF7 enda :D

FF7 på Vista X64 og 8800GTS ftw ;)

Endret av Avean
Skrevet

Klikker snart!! Enter er jeg en idiot (trolig) eller så funker det bare ikke :S

Nå har jeg lasta ned og satt opp Peops driveren 1.17 og lasta ned en uk ppf fil hvor jeg har byttet om navnet til hva det stod på cden. Nå bruker jeg altså PSX cden, men det funker ikke... Jeg veit ikke hvor jeg får tak i ISO, og er enormt frustrert? Er det mulig og få tilsendt en ferdig innstillt ePSXe som vi vet funker, eller ihvertfall et program som kan extracte ISOer?

Har klart å få fatt i UltraISO, men det eneste jeg finner på cden er en IMG fil, som jeg ikke får extractet :cry:

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har en emulator som de veit funker på ff som de kunne zippa og sendt til meg? Ville gjort meg en stor tjeneste om det var mulig :)

Skrevet

Først og fremst bør du bruke ISO ved emulering av PSX-spill. Ellers er det god sansynlighet for at spillet vil lagge. Du kan lage en egen ISO av din originale Playstation disk ved å bruke CloneCD.

Legger ved en link med guide til akkurat dette. Du trenger jo ikke å brenne filen etterpå da, bare lag ISOen på samme måte og lagre den et sted.

http://forums.ngemu.com/everything-else-ps...-psx-games.html

- Ut fra hvilket spill du skal spille, bør du bruke riktig versjon av emulatoren. Nyeste versjon av ePSXe er vel 6 tror jeg, men den versjonen er svak på FF-spill. Bruk dersom versjon 1.5.2 til FF-spill eller en annen emulator (PSXeven, SSSPSX eller PCSX)

Lag gjerne en mappe med flere undermapper der du legger de forskjellige versjonene til emulatorene. Selv bruker jeg kun versjon 1.5.2 og har ingen problemer.

Oppsett av plugin

- Dersom du har en normalt til god pc (med et bra skjermkort), følg denne linken til oppsett av grafikkplugin. Dette er også noe du bør teste og tweake selv etter hva du selv synes ser og kjører best ut.

http://www.generalemu.net/forums/FF7-FF8-F...tings-t-29.html

PS: Når det gjelder FF-spill, så er det noen greier man må passe seg for fordi det noen bugs.

- Frame skipping. Ved å krysse av denne ødelegger du battleswirlen i en del spill. FF7 f.eks forsvinner pekehånden under kamper osv. Ikke kryss av denne med andre ord! :)

- Fullscreen smoothing gjør at alt ser veldig pent ut, men dersom du har dårlig skjermkort, vil spillet lagge noe sykt. Gjorde det til meg ihvertfall.

- Hvis du ikke får bra framerate uansett, bruk PeOPs Soft Driver og still inn denne riktig. Er ikke mange innstillinger å velge mellom men. Også går det ikke an å skru opp oppløsningen med denne driveren. Den er lagd for å etterligne den originale PSX-grafikken så oppløsningen holder seg til "native psx" altså 320 etter eller annet.

Dette bør holde en god stund til at du får det til. Uansett er ePSXe noe som må testes of tweakes etter hva du selv liker og kanskje ender du opp med et knallbra resultat (om pcen er god nok) eller så kan du ende opp som meg og må bruke Soft Driveren. Uansett er det bedre at spillet flyter bra enn at det lagger og hakker og dritt.

Skrevet

Randy :love:

:cool:  :ohmy: Kanskje å spre av helt men har både FF7 og FF8 til PC, gode spill men er sjelden jeg spiller dem

8055128[/snapback]

Kan jo ikke si det er det eneste jeg spiller, men disse spillene var de første jeg prøvde i dets sjanger og er greie å vende tilbake til ettersom de aldri blir kjedeligem iallefall ikke for meg...

Kan det hende du ikke har satt deg skikkelig inn i de, eller om du har rundet de?

Skrevet
Randy  :love:

:cool:  :ohmy: Kanskje å spre av helt men har både FF7 og FF8 til PC, gode spill men er sjelden jeg spiller dem

8055128[/snapback]

Kan jo ikke si det er det eneste jeg spiller, men disse spillene var de første jeg prøvde i dets sjanger og er greie å vende tilbake til ettersom de aldri blir kjedeligem iallefall ikke for meg...

Kan det hende du ikke har satt deg skikkelig inn i de, eller om du har rundet de?

8057386[/snapback]

Hadde kommet utrolig langt på begge til den daværende pc gikk i til helv..., kjøpte begge på PS2 og kom vell til siste bossen.

Håper men tror det ikke at det kommer flere FF til 360

Skrevet

Nei, tror du har rett der...

Får selv ikke opplevd mere av FF serien, har spillt alle (riktig nok ikke gått gjennom alle sammen, bare 1, 7, 8 og 9 hittil) frem til og med 9 ettersom jeg bare har PSOne og ingen andre konsoller...

Har vurdert ff 11 da, men virker dumt å stupe inn i spillet etter 3 år(?)

Skrevet
Nei, tror du har rett der...

Får selv ikke opplevd mere av FF serien, har spillt alle (riktig nok ikke gått gjennom alle sammen, bare 1, 7, 8 og 9 hittil) frem til og med 9 ettersom jeg bare har PSOne og ingen andre konsoller...

Har vurdert ff 11 da, men virker dumt å stupe inn i spillet etter 3 år(?)

8081303[/snapback]

Nei, det er multiplayer over nettet og du må betale en såkalt fee for å spille, det opplegget der er jeg mostander siden jeg mener att har du kjøpt ett spill så har du gjort det og da skal det ikke være nødvendig med en ekstra "fee"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...