Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ligger ingen dyp analyse bak, men jeg tror at prisene på gjødsel er unormalt gode (som i 2008) og at det vil gå tilbake til et 2004-2005 nivå(bokførte verdier) når avlinger blir bedre og pengepolitikken strammere.

 

potash_price.jpg

 

Jeg tror dette er på vei oppover: http://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2009/03/nasa-solar-cycle-help.png

 

Og prisene da vil normalisere seg. Verdien på POT ,MOS og AGU var ifølge Merrill Lynch i 2008 høyere sammenlignet med verdien av all potash som hittil hadde blitt lagd.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Peter Schiff skjønner hvordan den svake dollaren og hele carry traden har vært et teppe under føttene på utviklende økonomier og hvor mye pengemengden har vokst i økonomier som Kina med nesten 600% mot 120 % i USA over de siste 10 årene. QE2 er ikke noe problem for USA, men det er et problem for land som har kunnet føre en veldig løs pengepolitikk fordi de har blitt holdt oppe av en carry trade med dollar (QE2 presser andre land mot devaluering).

http://www.youtube.com/user/SchiffReport

 

Money Supply: China ------------------------- US

M1 (Cash & Checking accts) $3.2 T + 32% $1.7 T +6%

M2 (M1 + near cash assets) $8.9 T + 27% $8.5 T +3%

Endret av festen
Lenke til kommentar

Regner med jeg kjøper meg inn i Eltek på mandag, blir mitt første ekte aksjekjøp :new_woot:

Hvor langt opp skal den?

 

Ingen fasitsvar på hvor langt opp den skal. Men i forum rundt omkring har jeg lest at det spekuleres i 11-15 kroner iløpet av 2011.

Men personlig lurer jeg på om kursen kommer til å falle 22.februrar med tanke på at rapport for Q4 da skal legges fram, hvis resultatet viser seg å være dårlig.

Men de har tråssalt nylig solgt Nera, så om kursen skulle falle tror jeg den henter seg opp igjen iløpet av kort tid.

Dette er min mening da, mange her inne som har mer peiling enn meg, så hvis de kan si noen ord så hadde det vært fint :w00t:

Lenke til kommentar

DNO kom med store nyheter i dag, og jeg vil inn tidligst mulig.

 

Netfonds lar meg ikke kjøpe aksjer før kl 4 mandag, siden jeg overførste de fredag ettermiddag. Er det andre steder det går ann å registrere seg å kjøpe akjser samme minutt?

 

Leit å gå glipp av åpningen bare fordi ikke pengene kommer over med engang (noe som er forferdelig tåpelig)

Lenke til kommentar

DNO kom med store nyheter i dag, og jeg vil inn tidligst mulig.

 

Netfonds lar meg ikke kjøpe aksjer før kl 4 mandag, siden jeg overførste de fredag ettermiddag. Er det andre steder det går ann å registrere seg å kjøpe akjser samme minutt?

 

Leit å gå glipp av åpningen bare fordi ikke pengene kommer over med engang (noe som er forferdelig tåpelig)

 

Om nyhetene er allment kjent (noe som skjer iloepet av noen minutter) vil du ikke tjene noe paa aa komme deg inn Mandag.

Lenke til kommentar

Litt om hvor høyt Dow Jones kan gå. Med dagens renter og inntjening er det rasjonelt for Dow Jones og handle for ca 23000. Da er rabatten aksjer har i forhold til statsobligasjoner borte. Med rentene på 30 års statsrenter brukt til sammenligning burde Dow Jones handle til 17000. Det som hadde gitt størst potensial var en sterk dollar, sterke statsobligasjoner og en veldig vekst i inntjeningen. Om inntjeningen hadde doblet seg og rentene halvert seg på 10 års statsrenter til 1.6 % kunne Dow Jones handlet til 90000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...