Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig med seier i går.

 

Dagens kom forøvering på toget inn til Oslo i går. Havnet på samme vogn som en del Aalesund-supportere som var temmelig glade.

Kondoktøren gikk forbi dem og flira litt for seg selv. 2 min etterpå kom det en fin meldig på speakeren. "Hei, vi har en liten beskjed til alle på toget. Det blir dessverre omkamp mellom Strømsgodset og Aalesund pga ........" Det siste hørte jeg ikke fordi alle begynte å juble. Haha. Genialt at en togfører finner på noe sånt!

Lenke til kommentar
Møkkalag Odd, rykker ned så jævlgi. Har faen kikke selvtillitt. Tror det er mange år til vi får se odd i tl igjen, kommer itl å selge jarstein, ruud, pelle og hele kgjengen. :(

8630952[/snapback]

 

Vel, det er fortsatt håp.

Men Odd trenger forandring nå. Jeg mener vi trenger en ny trener som kan ta oss videre det siste steget som ikke sandstø har greid ennå.

Håper vi får en høst som den høsten vi hentet P. Suffo og Tommy s. Larsen =)

Lenke til kommentar
Møkkalag Odd, rykker ned så jævlgi. Har faen kikke selvtillitt. Tror det er mange år til vi får se odd i tl igjen, kommer itl å selge jarstein, ruud, pelle og hele kgjengen. :(

8630952[/snapback]

 

Vel, det er fortsatt håp.

Men Odd trenger forandring nå. Jeg mener vi trenger en ny trener som kan ta oss videre det siste steget som ikke sandstø har greid ennå.

Håper vi får en høst som den høsten vi hentet P. Suffo og Tommy s. Larsen =)

8641498[/snapback]

Hvor ble det av P.Suffo egentlig?

Lenke til kommentar
Møkkalag Odd, rykker ned så jævlgi. Har faen kikke selvtillitt. Tror det er mange år til vi får se odd i tl igjen, kommer itl å selge jarstein, ruud, pelle og hele kgjengen. :(

8630952[/snapback]

 

Vel, det er fortsatt håp.

Men Odd trenger forandring nå. Jeg mener vi trenger en ny trener som kan ta oss videre det siste steget som ikke sandstø har greid ennå.

Håper vi får en høst som den høsten vi hentet P. Suffo og Tommy s. Larsen =)

8641498[/snapback]

Hvor ble det av P.Suffo egentlig?

8641995[/snapback]

 

Han dro vel til en engelsk førstedivisjonsklubb.

Lenke til kommentar

Odd møkkalag? Nei. Odd er det laget i kongeriket med en kontinental spillestil der de vektlegger mye ballbesittelse og teknikk. Sanstø får minimalt med ressurser til å bygge laget og tatt i betraktning av det er det jo ikke overveiende rart at Odd befinner seg i nedrykkssumpa. Han fremhever talentutvikling, og er den eneste klubben som ikke støtter seg på pengesterke bakmenn og ikke har overbrukt penger så de har havnet i en skikkelig økonomisk klemme - som så å si alle eliteserielagene har gjort. Selv om Odd ikke har fått den ønskede poengfangsten, er ikke det ensbetydende med å de er et møkkalag - tvert om, Odd er et paradeksempel på spillestil og filososfi som andre bør ta etter. I Norge er det altfor mye betoning på fysisk kondisjonering, mens Odd er av den oppfattning av å la ballen gjøre jobben!

 

Og: Jeg er langt ifra Odd-tilhenger, men de skiller seg ut på mange områder kontra andre lag. Det som er litt av akilleshælen til Odd er at de ofte gjør det vanskelig for seg selv ved at det blir litt for lite spill i lengderetning, og de lider under enn fullblods goalgetter. Ikke lett da de blir robbet hver gang de får en storfisk på kroken, jf. Occean, Suffo, Frode Johnsen and so on. Hadde Stanstø fått beholde det laget han har sett passere ut Odd-porten i de årene han har vært trener, og Odd hatt en sunnere økonomi, hadde Odd tat gullet.

 

I tillegg har jeg en kjepphest ved at de bruker 3-5-2 som er nytenkende og dristig av Sanstø - med derav ikke mindre honnør. Skal fotballen i kongeriket utvikles er det en faktor, og at Sanstø går foran med en slik backlinje er ypperlig. Han er i utgangspunktet en gjennomdyktig trener, og sett i lys av det mannskapet - og økonomsike rammebestingelsene Odd har hersket over - er prestasjonene temmelig bra!

 

Lykke til videre i sesongen, og håper et nytt napp, fortrinnsvis på angrepsplass, kan sørge for at Oddrane berger plassen i år også.

Lenke til kommentar
Odd møkkalag?  Nei.  Odd er det laget i kongeriket med en kontinental spillestil der de vektlegger mye ballbesittelse og teknikk.  Sanstø får minimalt med ressurser til å bygge laget og tatt i betraktning av det er det jo ikke overveiende rart at Odd befinner seg i nedrykkssumpa.  Han fremhever talentutvikling, og er den eneste klubben som ikke støtter seg på pengesterke bakmenn og ikke har overbrukt penger så de har havnet i en skikkelig økonomisk klemme - som så å si alle eliteserielagene har gjort.  Selv om Odd ikke har fått den ønskede poengfangsten, er ikke det ensbetydende med å de er et møkkalag - tvert om, Odd er et paradeksempel på spillestil og filososfi som andre bør ta etter.  I Norge er det altfor mye betoning på fysisk kondisjonering, mens Odd er av den oppfattning av å la ballen gjøre jobben! 

 

Og:  Jeg er langt ifra Odd-tilhenger, men de skiller seg ut på mange områder kontra andre lag.  Det som er litt av akilleshælen til Odd er at de ofte gjør det vanskelig for seg selv ved at det blir litt for lite spill i lengderetning, og de lider under enn fullblods goalgetter.  Ikke lett da de blir robbet hver gang de får en storfisk på kroken, jf. Occean, Suffo, Frode Johnsen and so on.  Hadde Stanstø fått beholde det laget han har sett passere ut Odd-porten i de årene han har vært trener, og Odd hatt en sunnere økonomi, hadde Odd tat gullet. 

 

I tillegg har jeg en kjepphest ved at de bruker 3-5-2 som er nytenkende og dristig av Sanstø - med derav ikke mindre honnør.  Skal fotballen i kongeriket utvikles er det en faktor, og at Sanstø går foran med en slik backlinje er ypperlig.  Han er i utgangspunktet en gjennomdyktig trener, og sett i lys av det mannskapet - og økonomsike rammebestingelsene Odd har hersket over - er prestasjonene temmelig bra!

 

Lykke til videre i sesongen, og håper et nytt napp, fortrinnsvis på angrepsplass, kan sørge for at Oddrane berger plassen i år også.

8642750[/snapback]

 

Kunne ikke ha vært mer enig :thumbup:

 

Det var som om jeg skulle skrevet det selv.

 

jaja, Ruud og Jarstein på landsen. Fra "lille" Odd ^^, et bevis på at klubben satser på unge spillere og at de får belønning for det.

 

Jarstein bør stå for Norge. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
jaja, Ruud og Jarstein på landsen. Fra "lille" Odd ^^, et bevis på at klubben satser på unge spillere og at de får belønning for det.

8672914[/snapback]

 

Sier mer om landslaget og fotballnasjonen Norge spør du meg..

8673688[/snapback]

 

 

Enig der... De to er jo egentlig helt ubrukelige. Tenk dere Ruud mot Ronaldinho...

Lenke til kommentar
jaja, Ruud og Jarstein på landsen. Fra "lille" Odd ^^, et bevis på at klubben satser på unge spillere og at de får belønning for det.

8672914[/snapback]

 

Sier mer om landslaget og fotballnasjonen Norge spør du meg..

8673688[/snapback]

 

 

Enig der... De to er jo egentlig helt ubrukelige. Tenk dere Ruud mot Ronaldinho...

8673699[/snapback]

 

At Rune Jarstein og Espen Ruud er elendige må vel nesten være ironi. Men er det ikke det så er det jo en tåpelig påstand. Det har vært mye blest rundt Jarstein i år og det har helt klart innvirket på prestasjonene hans. Det er helt riktig at Hareide tar han ut i landslagstroppen, han trenger å være med. Men han er ikke klar for å spille riktig enda. Han trenger mer stabilitet for å innta kepperplassen, men det kommer nok.

 

Ruud er et supert talent både på back og ving på høyresida. Ikke mye dårligere enn Storbæk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...