Gå til innhold

Komplett tilbake til "gamle" synder igjen? Treeege


Anbefalte innlegg

Er komplett tilbake til sine gamle synder igjen med leveringsforsinkelser?

 

Hadde mange problemer for et års tid siden at det tok 2-4 virkedager for dem å pakke/sende lagervarer. Men siste året har jeg ikke hatt problemer - inntil nå.

 

Bestilte diverse deler der alt utenom hovedkort var på lager for en ukes tid siden. Hovedkortet kom på lager på fredag, og siden min bestilling hadde ligget inne en hel uke regnet jeg med å være ganske lange "fremme" i pakkekøen og at alt ble pakket og sendt på fredag.

 

Men nei.

 

Og da det ikke ble pakket og sendt i dag heller - til tross for at alt er på lager spør jeg - har andre samme erfaring med at komplett.no er tilbake til sine gamle tregheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rett etter jul. Dem har sikkert 3 ganger så mange bestillinger som vanlig.

 

Gi dem tid, dette skjer alle juler.

 

 

Gjelder også peppes pizza forresten. Bestilte pizza 1. og 2. nyttårsdag venta 2timer på pizzen min.

 

Har en 20% god kunde rabatt + 50%forseint rabatt. Digg med pizza for 90kr pådøra=D

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med Komplett, men torsdag i forrige uke bestilte jeg noen greier som alle var lagervare. Fikk som vanlig ordrebekreftelse i løpet av et minutt eller to, og ble ganske overrasket over at ordren fremdeles ikke var sendt pr. i dag.

 

For min del passet det bra denne gangen da jeg måtte endre ordren litt allikevel, men uansett mye tregere enn jeg er vant til derfra.

 

Håper det er forbigående da jeg nesten alltid ønsker pakkene derfra i går :)

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri hatt noe problem med komplett, men nå begynner jeg å bli lei. Bestilte hovedkort på onsdag/torsdag dette kom inn torsdag eller fredag....

...men enda er den ikke sendt.

Jeg skrev inn mail for å klage, fikk til svar noe slikt som:

"Pga mange ordre kommer vi nok ikke til å sende pakken før i slutten av uken".

 

Jeg synes en uke på å sende lagervare er alt for mye, da har de nok ett bemanningsproblem.

 

Veldig mange webshopper bruker komplett/norek som leverandør, håper egentlig (selv om jeg taper litt på det) at disse ikke ikke får de samme problemene som privatkundene.

Lenke til kommentar

Fikk til svar at dette er noe som skjer hvert år på samme tid, så lo kundebehandleren godt. "har du ikke vært kunde hos oss en god stund da?".

Vel, om dette er noe som skjer hvert år så må det vel være noe man kan gjøre for å forhindre at trykket blir like stort.

 

En annen sak er at de risikerer en drøss med kanselleringer når ordre står som åpne i over en uke, og varene står som på lager. De bør implementere et script som sender ut en automail til de som venter såpass lenge med en beklagelse og en evt. årsak til forsinkelser i prosessering av ordre.

Lenke til kommentar

Bestilte 2 ordres i går.

1 ordre med 4 artikler.

1 ordre med 1 minnekort.

 

Den med minnkorte valgte jeg brevpost på, den ble sendt i går.

Den ble forøvrig bestilt en stund etter den andre.

 

Har jeg sneket foran meg selv i køen?

 

 

Fint vist kompett selv kunne svart hva som gjelder av kø-systemer blandt ordrene deres på lageret. Har jeg alltid lurt på.

 

 

edit: Leifs

Endret av D-Fender
Lenke til kommentar
Må da være myyyye raskere å bare ringe direkte til Komplett enn å syte her?

7688667[/snapback]

Fordi om man ringer til komplett betyr vel ikke det at varene kommer tidligere...

 

Uansett fint lurt å få litt info om hvilke butikker som sliter.

Hovedkortet jeg venter på bestilte jeg i utgangspunktet hos flexi-data, hadde jeg fått vite att de skulle bli stengt hadde jeg vært meget glad og kunne bestilt hovedkortet sammen med minne og prosessor (som har ligget til ingen nytte i en uke).

Lenke til kommentar
Bestilte 2 ordres i går.

1 ordre med 4 artikler.

1 ordre med 1 minnekort.

 

Den med minnkorte valgte jeg brevpost på, den ble sendt i går.

Den ble forøvrig bestilt en stund etter den andre.

 

Har jeg sneket foran meg selv i køen?

 

 

Fint vist kompett selv kunne svart hva som gjelder av kø-systemer blandt ordrene deres på lageret. Har jeg alltid lurt på.

 

 

edit: Leifs

7688662[/snapback]

 

Sansynligheten er stor for at Komplett har et nogenlunde intelligent datasystem som bestemmer hva som skal plukkes til hvem.

 

Det er mer effektivt og plukke din ene ram brikke samtidig som den samme ram brikken blir plukket til andre ordre enn og gå samme turen mange ganger for hver enkelt ordre :)

Dette gjelder spesielt ved enkelt vare ordrer slik som i ditt tilfelle.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

jeg bestillte på komplett og psdata samtidig, den fra komplett ble sendt 2007-01-09 kl.19(registrert 10.01.07 hos posten)

fra psdata ble den registrert hos posten 08.01.07 (psdata har ikke info om når det er sendt)

 

er nok mulig komplett er noe tregt nå, men er ikke ille med tanke på at jeg får 2 kolli fra komplett, og 1 fra psdata

 

alle varene var lager-varer...

Lenke til kommentar

yay - da ble endelig pakken min sendt, 4 virkedager tok det.

 

Trodde generelt sett at januar var en stille måned - har ihertfall vært en stille måned så langt der jeg jobber - schenker - fraktselskap for dem som ikke kjenner det...... Vi har under normal godsmengde for tiden ihertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bestillte en linksys den 25. desember, fikk den utlevert hos posten den 3. januar, sendte den i retur i dag (var ikke helt slik som jeg trodde). Bestillte ny mobil pluss tilbehør for to dager siden og står enda i kø. Forstår at de har lange køer, men burde da gå an å få inn litt flere folk etter jul, spesielt siden de vet at dette er et problem hvert år.

 

Jaja, var på apoteket og kjøpte meg noen paller med tålmodighetskrem, får håpe jeg ikke dør av overdose før jeg får mobilen ;)

Lenke til kommentar

Jeg jobber på lageret hos psdata og kan bekrefte at de fleste bedrifter som driver med nettbutikk sliter noe voldsomt med å holde alle frister, der er helt sinnsynkt mye å gjøre om dagene.

 

Er nok ikke bare psdata og komplett som sliter med dette!

 

så dere får bare ta og vente noen dager til. dette er den travleste tiden i hele året.

 

så sett dere ned og vent i spennening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...