Gå til innhold

Nytt skjermkort, gammel pc..


Novis

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger en erstatter for mitt gamle ATI 9800 pro da det sovnet inn i forgårs:(

 

Oppsettet mitt er: Asus A7N8X deluxe, AMD Athlon XP 2500+ og 1024 ram.

 

Har kikket på GeForce 7600GS 256MB DDR2 AGP. Har også sett på GT versjonen. Er det bortkastet penger å gå for et av disse korta? Vil ikke at resten av maskina skal bli en flaskehals og sinke grafikk kortet. Da er det bare bortkastede penger. Trenger bare akkurat nok kraft til å kjøre WOW og kanskje noen nye spill på superlow settings.

 

Jeg kjører strømforsyning på 350W btw.

 

Hva tror dere?

Endret av Novis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å gå for dette kortet (7600GT), men er litt bekymret for strømforsyningen. Det er en chieftec 360 watter som har 17A på 12 voltern. Duger dette da?

 

Leste om et 7900gtx som krevde minst 22A på 12 voltern for å kjøre stabilt. Prøver å lete etter 7600GT men finner ingen krav til strømforsyning på hverken gainward eller geforce sine sider :hmm:

 

Noen som kan berolige meg? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg leste ett sted at en fyr hadde drevet 7600GT med 350W, men omtrent lenger kommer du ikke, for han hadde nemmelig 18A på 12V.

 

=/

7674303[/snapback]

 

 

dvs jeg sliter med mine 17A? Det bør vel nevnes at jeg kun kommer til å kjøre dette skjermkortet + 1 stk HD i mitt setup og dette er da alt av ekstra komponenter som kommer til å suge strøm.

 

Ev. får jeg vel nøye meg med GS versjonen om det blir knapt for PSU'en.

 

Hva tror dere nå?

Endret av Novis
Lenke til kommentar
Jeg leste ett sted at en fyr hadde drevet 7600GT med 350W, men omtrent lenger kommer du ikke, for han hadde nemmelig 18A på 12V.

 

=/

7674303[/snapback]

 

 

dvs jeg sliter med mine 17A? Det bør vel nevnes at jeg kun kommer til å kjøre dette skjermkortet + 1 stk HD i mitt setup og dette er da alt av ekstra komponenter som kommer til å suge strøm.

 

Ev. får jeg vel nøye meg med GS versjonen om det blir knapt for PSU'en.

 

Hva tror dere nå?

7674590[/snapback]

 

jeg er ikke noen ekspert på dette, men hvis tar en titt på f.eks. http://carpc.kyferez.com/Tools/PSUWattageCalculator.php så kan man se at 7600gt trekker noe over 60w mens 7600gs omtrent halvparten. det er nok mange forbehold her da, f.eks. forskjellen på idle og når kjører 3d intensive spill.

 

jeg skaffet nylig (slutten av okt) et club3d 7600gs agp som kjører fint på 350w power og endel tilleggsenheter. men nå spiller jeg ikke mye og trenger 2xdvi, så vurderer å bytte det ut. send en pm dersom er interessert.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på noe når det gjelder GS kort og PSU.

 

Det jeg lurer på er dette:

MSI GF 7600GS

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319666&view=detailed

 

Asus GF 7600GS

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319709&view=detailed

 

På MSI-kortet står det at man trenger en PSU på 400watt.

På Asus-kortet står det ingenting om dette.

 

Jeg har en PSU på 17A/350W og jeg tok den testen på TheCarPCStore.com og med mine specs så kom jeg opp i 250w med et 7600GS kort.

 

Er det trygt for meg å gå til innkjøp av Asus GF 7600GS kortet?

 

Har et GF 6600 kort nå, og er litt lei hakkingen i spill og sånn om dagen..

Får bare 2100 i 3DMark 2006, så regner med at med 7600GS så øker både poengene i 3DMark og kvaliteten på spillene mine?

Lenke til kommentar

Min pc er som følgende:

- Arctic Cooling 350w PSU

- AMD 64 3200+ m vifte

- 4x512mb ram

- 4 80mm vifter (Artic Cooling)

- 1 Sata HD (320gig)

- Ekstern dvd-rw

- Ekstern HD (som ikke står på hele tiden)

- 19" LCD skjerm

 

(som dere skjønner en ganske lydløs pc, og sånn skal det forsette å være :yes: )

Endret av alansmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...