Gå til innhold

Kornsirkler. Hvor kommer de fra?


Anbefalte innlegg

Dokumentaren stiller ikke et eneste kritisk spørsmål. Mye av det som blir fortalt av "intervjuobjektene" kan være tilfeldigheter, og tatt ut av sammenheng. Dette kan sammenlignes med folk som tror Elvis lever, og de som ser fastbrente avspeiliger av jomfru Maria på glassvegger.

 

Jeg mener å ha sett hvordan slike kornsirkler blir laget med veldig bra nøyaktighet av en såkalt "scammer". Dokumentaren tar ikke opp dette med ett eneste ord.

 

1/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble sendt et dokumentar program på Discovery Chanel hvor det avslørt hvordan disse kornsirklene oppsto. Folka som var ute nattestid å lagde slike, filmet det hele selv med lysfølsomt kamera. En annen ting er at "overnaturlige hendelser" ofte blir "mote" i en periode, og at da er det liksom dét spesielle fenomenet vi hører mest om.

 

btw, hvor ble det forresten av UFO'ene i Hessdalen? :hmm:

 

http://www.hessdalen.org/

Lenke til kommentar
F.eks hevder de jo at kornet bøyer seg på et bestemt vis and so on and so forth. Noe som også viser seg å være fullstendig bullshit. Dvs, når faktiske vitenskapsmenn gjør undersøkelsene.

7660827[/snapback]

 

Noe som også viser seg å være bullshit ?

 

Noe du har funnet ut selv eller ?

Lenke til kommentar
Det er demonstrert at svært kompliserte kornsirkler kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid.

7672086[/snapback]

og akkurat det motsatte også...

7672362[/snapback]

Hva? Det er vist at svært kompliserte kornsirkler ikke kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid? Hvordan beviser man det? Og hvordan kan det komme seg når man allerede har bevist at svært kompliserte kornsirkler kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid?

Lenke til kommentar
F.eks hevder de jo at kornet bøyer seg på et bestemt vis and so on and so forth. Noe som også viser seg å være fullstendig bullshit. Dvs, når faktiske vitenskapsmenn gjør undersøkelsene.

7660827[/snapback]

 

Noe som også viser seg å være bullshit ?

 

Noe du har funnet ut selv eller ?

7672349[/snapback]

 

Nei, gikk en dokumentar på en eller annen kanal (sikkert Discovery) for endel år siden der noen av disse "kornsirkelkunstnerene" lagde en rekke kornsirkler (vi fikk være med mens de lagde dem). Dagen etter sto en rekke "vitenskapsmenn" fram og påsto at sirklene "umulig" kunne ha blitt lagd av mennesker, fordi "kornet var bøyd på en spesiell måte".

Lenke til kommentar
Nei, gikk en dokumentar på en eller annen kanal (sikkert Discovery) for endel år siden der noen av disse "kornsirkelkunstnerene" lagde en rekke kornsirkler (vi fikk være med mens de lagde dem).  Dagen etter sto en rekke "vitenskapsmenn" fram og påsto at sirklene "umulig" kunne ha blitt lagd av mennesker, fordi "kornet var bøyd på en spesiell måte".

7677827[/snapback]

 

 

Så hvordan ble kornet bøyd som vist på tv ?

 

Har de stått og dratt i hvert eneste korn får å få det til å bli litt lengre samtidig som de la det ned ?

Lenke til kommentar
Det er demonstrert at svært kompliserte kornsirkler kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid.

7672086[/snapback]

og akkurat det motsatte også...

7672362[/snapback]

Hva? Det er vist at svært kompliserte kornsirkler ikke kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid? Hvordan beviser man det? Og hvordan kan det komme seg når man allerede har bevist at svært kompliserte kornsirkler kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid?

7677747[/snapback]

den kommentaren min var litt "feil", det motsatte er ikke bevist, men det er ikke bevist at det er mennesker som har laget alle...

Lenke til kommentar
Det er demonstrert at svært kompliserte kornsirkler kan lages av mennesker med helt primitive redskaper i løpet av svært kort tid.

7672086[/snapback]

Nå igjen, Pricks?

Skjønner du ikke at slike påstander er fullstendig verdiløse uten en eneste link?

 

Den Firefox-sirkelen er ikke så veldig imponerende i forhold til andre sirkler, tatt i betraktning at de brukte 19 timer ++, og mange av dem i dagslys..

 

Forøvrig er det vel unødvending at mange av oss gjentar oss selv i denne tråden, så oppfordrer alle om å lese gjennom den eksisterende tråden på 17 sider: Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Lenke til kommentar
den kommentaren min var litt "feil", det motsatte er ikke bevist, men det er ikke bevist at det er mennesker som har laget alle...

7680207[/snapback]

Nei, men det er bevist at det er mulig for mennesker å lage dem. Dette er blant annet vist på Discovery, National Geographic, osc.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
den kommentaren min var litt "feil", det motsatte er ikke bevist, men det er ikke bevist at det er mennesker som har laget alle...

7680207[/snapback]

Nei, men det er bevist at det er mulig for mennesker å lage dem. Dette er blant annet vist på Discovery, National Geographic, osc.

7681587[/snapback]

jeg har også sett dokumentarer som sier noe av det motsatte, at det har vert laget store kornsirkler, i løpet av ei natt, og som umulig kunne ha blitt laget på så kort tid... uten at det har blitt igjen noen avtrykk som ikke skulle bli med...

Lenke til kommentar

Jeg er litt forundret over hvordan mennesker klarer å lage en kornsirkel som

'milk hill formation', som per dags dato er den største kornsirklen på hele 300m i diameter og består av over 400 sirkler...

Og den ble konstruert på natten, selvom man hadde sirka 6t på seg (fra det blir mørkt til det blir lyst) så fatter jeg ikke helt hvordan man greier å lage noe så gigantisk ute på et jorde og mitt på natta...

 

Hvis den er laget på 4t, som det sies, så skal det isåfall være ganske godt jobba av en gruppe mennesker.. Uansett hvor mye utstyr de har..

 

Så jeg setter meg litt skeptisk til hvordan den sirklen der er laget, dog vet jeg så mye som at det er så og si umulig å diskutere dette emnet med personer på et forum som dette, da det alltid vil være noen som setter seg på bakbeina og nekter å tro på at det er en annen forklaring enn at de er menneskelagd..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...