Gå til innhold

Kornsirkler. Hvor kommer de fra?


Anbefalte innlegg

Fler som så dokumentaren på tvnorge tidligere i dag? Må si jeg ble litt imponert. Bare for å ta noen eksempler som imponerte meg i den dokumentaren:

 

Det dukker opp flere hundre kornsirkler hvert år og mange av dem er flere hundre meter i diameter og er laget med stor pressisjon og har et imponerende mønster.

 

Flere av mønstrene viser seg å stemme overens med fakta fra verdensrommet o.l. Bl.a. jorden og månens diameter osv. Det var også et mønster som så ut som et fjes og dette fjeset kunne bare sees på kveldtid når skyggene la seg. For en tid tilbake sendte forskere ut en beskjed ut i verdensrommet som fortalte om oss som mennesker. DNA, størrelse, at vi var bygget på karbon, hvor vi lå i solsystemet osv. Et av kornsirklene så ut til å være et svar, fortalte at de var bygget på silisium, at de hadde bebodd de tre innerste planetene i deres solsystem og at de hadde et større hodet iforhold til resten av kroppen.

 

Det var også en del andre merkelige fenomener, beviser for at enkelte sirkler ble laget på bare en natt, måten de er laget på osv.

 

Hvilke formeninger har dere om dette? Utifra dokumentaren jeg så er det vanskelig å dra en konklusjon om at alt er en stor spøk. Nå skal man jo ikke tro alt man ser på tv :p og dokumentaren er jo laget for at folk skal syns det er interesant, er nok derfor de tipper over og lager den slik at folk skal tro på romvesner osv. Det som er med dette er jo at romvesner kan jo finnes og det kan samtidig være realistisk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste du det ikke? Det er jo et koordineringssystem for romvesener som skal invadere! :dontgetit:

 

Jeg er skeptisk, og tror at alle sirkler som har blitt registrert er laget av mennesker eller foresaket av naturfenomener. At romvesener kommer hit for å lage kunst i kornsirkler ser jeg på som lite sannsynlig. Hvis vi hadde muligheten, ville vi dratt til fremmede planeter bare for å leke i kornåkerene deres?

 

Har også sett noen dokumentarer om kornsirkler før, og de fleste var det en naturlig forklaring bak. Noen sirkler er bl.a. foresaket av en spesiell type soppart (ikke kornsirkler dog, men en annen type sirkel som ble funnet på gressflater).

 

Merkelig hvordan antall kornsirkler gikk i taket etter at de første ble laget og dekket av media.

Lenke til kommentar
Jeg også så den dokumentaren...

 

Nå tror jeg ikke at UFOer har laget de da men den videoen med de flyvende lysene og den kornsirkelen dukker opp på 5sek får meg virkelig til å tenke... WTF??  :dontgetit:

 

:roll:

7660575[/snapback]

 

Hvis det er den jeg tenker på er den fake. Var en som skapte masse oppstyr, og noen lysende kuler som kommer og svever over en åker mens gresset legger seg ned etc, bare bull.

Og, utallige kornsirkler har jo blitt lagd mens folk filmet/så på. Noen studenter i england lagde en _sykt_ kompleks en på 4 timer. Midt på svarte natta. Ble filma med nightvision. Dagen etterpå var det big news og alle trodde det var aliens.

 

I tillegg er det jo samme sak med små grå aliens med store øyne etc, når noe havner i massemedia er det plutselig overalt... Hmmm. I wonder why..

Og. Hvorfor i svarte helvete skulle høyerestående vesener kommunisere med oss ved å flate ned åkere?

 

Jeg tror folk digger å bli lurt :p

Lenke til kommentar

Mange av kornsirklene som jeg har sett på programmene kan ikke forklares med at de er menneskeskapte, naturfenomener er en mulighet, men de har også blitt utelukket.

Men det virker som om det er ET eller annet som prøver og si oss noe enten det er bad eller good:D

Mere tror jeg ikke vi kan komme fram til :p

Lenke til kommentar
Jeg også så den dokumentaren...

 

Nå tror jeg ikke at UFOer har laget de da men den videoen med de flyvende lysene og den kornsirkelen dukker opp på 5sek får meg virkelig til å tenke... WTF??  :dontgetit:

 

:roll:

7660575[/snapback]

 

Hvis det er den jeg tenker på er den fake. Var en som skapte masse oppstyr, og noen lysende kuler som kommer og svever over en åker mens gresset legger seg ned etc, bare bull.

 

7660741[/snapback]

 

Jamen... :roll:

 

Mange spesialister har sett på vidieon og de sier at han som filmet det umulig kan ha faket noen slike lyskuler på et så usødig kamera på under en dag med datidens teknologi...

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Jamen... :roll:

 

Mange spesialister har sett på vidieon og de sier at han som filmet det umulig kan ha faket noen slike lyskuler på et så usødig kamera på under en dag med datidens teknologi...

 

:ph34r:

7660778[/snapback]

 

Vel, vet som sagt ikke om det er samma videoen jeg tenker på. Kan se om jeg finner. Men uansett, tar du noe som helst fra en sånn "dokumentar" på alvor, uten å gjøre litt research selv etterpå så sliter du.

F.eks hevder de jo at kornet bøyer seg på et bestemt vis and so on and so forth. Noe som også viser seg å være fullstendig bullshit. Dvs, når faktiske vitenskapsmenn gjør undersøkelsene.

 

EDIT: fant. http://youtube.com/watch?v=1mr1aL_OcUE&mode=related&search=

Den jeg tenkte på iallefall.

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Mulig det er romvesner med fritidsproblemer. Lite å finne på i deres solsystem, er jo alltids gøy å ta lua til personer som er svakere og tregere enn seg selv :D

 

Nei, men det var jo mer som var merkelig. Det er aldri funnet kornsirkler som er halvferdige, enkelte sirker er også ekstrem komplissert laget. Kanskje det er en måte å kommunisere på. Men vi er så dumme som ikke forstår så de prøver på nytt hvert år. At antallet øker er vel fordi at mesteparten er menneskelaget, men nå er det jo bare et mindretall som er så ekstremt bra laget at det vanskelig å tro at det faktisk er menneskelaget.

Lenke til kommentar

Link. Her er forklaringen på hvordan den lysende ball-sirkelen ble laget, i alle fall.

 

Jeg tror også mange undervurderer mennesker i denne sammenhengen. Det er utrolig hvor langt noen kan gå bare for å lure noen, og for en som aldri har prøvd å lage en sirkel selv, kan til og med de mindre kompliserte se imponerende ut.

Lenke til kommentar
Mulig det er romvesner med fritidsproblemer. Lite å finne på i deres solsystem, er jo alltids gøy å ta lua til personer som er svakere og tregere enn seg selv :D

Hehe, derfor de skjærer opp kyr også antar jeg ;)

Nei, men det var jo mer som var merkelig. Det er aldri funnet kornsirkler som er halvferdige, enkelte sirker er også ekstrem komplissert laget. Kanskje det er en måte å kommunisere på. Men vi er så dumme som ikke forstår så de prøver på nytt hvert år. At antallet øker er vel fordi at mesteparten er menneskelaget, men nå er det jo bare et mindretall som er så ekstremt bra laget at det vanskelig å tro at det faktisk er menneskelaget.

7660855[/snapback]

Funnet en haug uferdige kornsirkler jo, selvsagt. Men tror du du finner det i massemedia :p? Og du kan lage utrolig kompliserte kornsirkler med tråder og litt fantasi/matematikk. F.eks:

http://n.ethz.ch/student/pmauro/Crop%20Cir...ernake2004a.jpg

Eller en som ligna noe utrolig var med på det programmet jeg så der noen studenter mekka en ring. Når jeg så den etterpå kunne jeg nesten ikke tro at folk hadde laga den på bare 4-5 timer, men så viste de hvordan de gjorde det. E-z.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ganske sikker på at en av to forklaringer stemmer:

 

1) The Vulcans wil soon make contact.

 

2) NASA, CIA, MI5 eller et annet udemokratisk organ med stoooore ressurser tilgjengelig lager dem for å rettferdiggjøre sin egen eksistens, se hvordan folk reagerer, bare for skøy eller en eller annen søkt grunn.

 

Seriøst: Dette er ikke snakk om tilfeldig vindfall eller noe en lokal bonde kan gjøre med litt store sko en nattetime. Vi snakker om svært komplekse og nøyaktige geometriske mønstre. Og det er repetert over tid. Hvis vi ønsket å fortelle en sivilisasjon vi ikke kunne komunisere direkte med at "hei, dere er ikke alene her!" er det nettop slike metoder en ville kunne ta i bruk.

 

Så altså: Enten Spock & Co eller The Men In Black. Naturfenomener kan det ikke være.

Lenke til kommentar

 

Ehm... ja... Jeg trur jeg gir meg på denne :S

7661104[/snapback]

 

"These people were payed by the government to say this"

 

:!: Fantastisk.

 

Om intelligente romvesener ville kommunisere med oss tror jeg de ville skjønt at disse kornsirklene kanskje ikke er den beste måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...