Gå til innhold

The 500fsb+ club Hovedkort post her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Damn, mitt system stopper og på 505FSB, har samme oppsett som deg. Trodde hk stoppet meg, men mulig jeg og har FSB-"vegg" da? :hmm:

 

Ingen måte å komme rundt denne på?

7737073[/snapback]

Prøv disse innstillingene (gjelder P5B deluxe):

- Disable alt på hket, raid, usb, wifi, firewire osv...

- Bruke pci skjermkort og høyne pciefrekvensen

- Bruk bare en rambrikkke

- Forskjellige vmch innstillinger, av og til funker lavere bedre enn høy og omvendt. Antagelig temp avhengig.

- Disable alt under cpu innstillinger, setter jeg divider manuelt på mitt hk så klarer jeg ikke like høy fsb som hvis jeg disabler dividerfunksjonen. Selv om jeg kjører samme divider...

- Prøv å øke eventuelt senke vsb for å se om det kan være det som stopper

- Noen timings på mitt hk funker også dårlig 5-5-5-15 er mye bedre enn feks 5-6-6-15 av en eller annen grunn (kan jo være minnet også, men det hadde jo vært litt rart).

- Mitt hk er også slik at hvor mye fsb jeg klarer å tyne utav det avhenger litt av hva slags vcore jeg kjører. Feks så klokker alle Conroe cpuene jeg har testet absolutt best på 1,585 (1,6 målt med multimeter)

 

Det var alt jeg kom på i farten :p

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Riktig det der aspstein,men jeg har også funnet ut at skal du fore på med masse vmch så må du ha noe bedre kjøling på nb enn standard kjøl,eller du må benche i kulda med ei ekstra vifte som blåser for full pupp på nb.

 

Tror ikke jeg har klart å kjøre høy fsb uten å modde/bytte kjøling på nb,det samme gjelder faktisk sb,jeg må ha full volt på sb over 530fsb (1,8v-ich) og da blir sb veldig varm.!`?

 

Hadde jeg ikke lagt så mye vekt på kjøling av de hadde jeg nok ikke klart så høy fsb. Opp til 500 er greit,men over der må du tyne og trikse for å få det til.

Dette er mine erfaringer,ikke no hokus pokus. Det aspstein sier funker,og har du god kjøling i tillegg så er det håp :)

 

 

EDIT:@aspstein jeg kjørte begge mine Crucial 10th Anniversary PC5300 på 546fsb klokken min :cool: ...host host :whistle: ...lol...

 

post-42959-1168982322_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Riktig det der aspstein,men jeg har også funnet ut at skal du fore på med masse vmch så må du ha noe bedre kjøling på nb enn standard kjøl,eller du må benche i kulda med ei ekstra vifte som blåser for full pupp på nb.

 

Tror ikke jeg har klart å kjøre høy fsb uten å modde/bytte kjøling på nb,det samme gjelder faktisk sb,jeg må ha full volt på sb over 530fsb (1,8v-ich) og da blir sb veldig varm.!`?

 

Hadde jeg ikke lagt så mye vekt på kjøling av de hadde jeg nok ikke klart så høy fsb. Opp til 500 er greit,men over der må du tyne og trikse for å få det til.

Dette er mine erfaringer,ikke no hokus pokus. Det aspstein sier funker,og har du god kjøling i tillegg så er det håp :)

 

EDIT:@aspstein jeg kjørte begge mine Crucial 10th Anniversary PC5300 på 546fsb klokken min :cool: ...host host :whistle: ...lol...

7738276[/snapback]

 

Ja Nassuz er inne på noe viktig her og det er gøy kjøling av nb ved høy mch. Det skal sies at jeg kjører enda med originalkjøleren på nb på mitt p5b deluxe. Og den kjøleren må være noe av det seriøst dårligste som har vært produsert. Men jeg skal teste med en ny kjøler når jeg får mulighet i håp om at det gir meg noen mhz tid.

 

@Nassuz ja bare gni det inn :p Du kjører 4-4-4-10 på den screenen din der, er det de timings som gir deg mest fsb?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

...ja aspstein,4-4-4-10 er en gyllen setting med disse brikkene,er der jeg har bencha all superpi og wprime på 3810mhz :dribble: Jeg klarte ikke mer med cas 5 eller cas 6.

 

Jeg kan ikke få rost disse Crucial godt nok,selv om jeg i starten brukte 5-4-4-10 er det nå jeg har fått de stabile på denne cas.

 

Det går med 4-4-3-10 rundt 1000mhz også,men nå handler det om finpussing og da tar jeg ikke det usikre for det sikre.

 

Har du ikke prøvd de,så må du før de er borte,tror ikke de produseres særlig lengre,i USA vet jeg folk sloss om de hver gang en eller annen butikk har fått inn et par eller to. Skulle karnsje kjøpt et par til og lagt ut på ebay...lol..

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg med fase på chipset, men det virket som det var en coldbug der så det fungerte heller dårlig.

 

Angående de crucialbrikkene så vurderer jeg faktisk om jeg skulle bestille meg noen. Men mine dominatorbrikker gjør vel ca. ddr1150 5-5-5-15 på 2,1v så de holder en stund til skulle jeg tro. Eneste minus er at de ikke er noe sørlig villig på feks 3-3-3-9. Men 4-4-4-12 fungerer veldig bra.

 

Er det noen butikker som har disse brikkene inne?

 

EDIT: Å få kortet til å fungere på 534fsb var et slit uten like. Noe dere kanskje ser på triksene mine for å komme over ymse fsb sperrer :!:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

..hm...samma med mitt gamle Abit AB9 Pro,der var det en coldbug også rundt -3 til -5 grader vanntemp så låste bios seg,jeg måtte enten ned eller opp....det ble opp da jeg satt pb på 533fsb,da tror jeg vanntempen var ca +2-4`c. Var skikkelig vanskelig å få til -5`c uten noe annet enn kulda ute å justere seg etter. Var en litt vanskelig balansegang.

 

Tror karnsje folk nå skjønner at det er ikke LETT å få til dette,er ikke bare "puch bottom" så har du det.

Lenke til kommentar

Glemte å validate før jeg reboota, men kan alltids snurre opp @ 500fsb om noen skulle være i tvil.

 

HK: Asus Commando

Høyeste stabile klokk vet jeg strengt talt ikke enda, og det er ingen mods på kortet.

 

EDIT: OZC PC6400 4-5-4-15 brikker, så tror ikke jeg får tynet de stort mer heller..

post-70518-1169140931_thumb.jpg

Endret av ticalOne
Lenke til kommentar

@ticalOne

Det kortet der har jeg meget store forhåpninger til. Asus har skrytt det kortet opp i skyene,og hva gjelder overklokking skal det kortet være helt værst.

 

Kom igjen,ikke vær redd for volt,bare skru opp og gi oss noen fler fsb :dribble:

 

....når det passer deg selvfølgelig :whistle: ...lol...

Lenke til kommentar

....og jeg som trodde jeg hadde posta det bildet her,satt ny pers big time med den lille E6300 som nå er hos ny eier :( ....savner den sinnataggen allerede,men jeg har option og førsterettskjøp hvis den skal selges igjen. Får karnsje se den på en SS build by Overklokk fase snart :cool:....bare han får den ferdig...host :whistle:

 

Nok om det,første testen med Crucial 10th Anniversary@4-4-4-10 2,35v 554fsb@3879mhz ....og begge brikkene i :cool:

Fortsatt umodda P5B E Plus,bare kald luft som hjelp. Resten er vannkjølt,cpu og nb.

 

th_3879.jpg

 

EDIT: Skrev 454fsb istedenfor 554fsb...uuups :blush:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Har lastet ned ny bios til hk, F8 og klokket litt i kveld. Har også fulgt masse tips som jeg fant her, med å disable alt av ting jeg kom over i bios.

 

Dette endte jeg opp med.

 

Har vindu åpnet med full storm og rund 5 grader utenfor, men ble ikke kaldere enn 15 i rommet.

 

Skal senere se om jeg våger å sette MCH noe høyere og se om jeg får klokket også litt høyere. Jeg satt den til +0.40 når jeg klokket, har ingen anelse om hvor mye volt det egentelig er da :)

Lenke til kommentar

OT: Flott post, ser virkelig opp til dere gutta :) Skal prøve å dra ut litt mhz ut av et nytt system jeg skal bygge i morra for en kompis :dribble: Skal bli gøy! (E6400, Asus P5b og Corsair twinX 6400 2048mb)

 

jayimie: Hva heter det programmet du bruker til høyre på bildet ditt, som viser temp, spenning, og rpm på vifter?

 

Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...