Gå til innhold

The 500fsb+ club Hovedkort post her.


Anbefalte innlegg

Ok,i disse tider av lynraske C2D cpuer og kjappe brikkesett slik som 965 og 975x så finnes det alltid noen som står seg ut bedre enn andre.Særlig E6300 og E6400 er avhengig av meget høy fsb for å klokke høyt ettersom de har lav multiplier x6-x8

 

Tenkte jeg med denne tråden skulle få dere til å liste opp din høyeste fsb på hovedkortet ditt,tror det kan være kjekt med litt tileggsopplysninger som:

 

#1-Max fsb,med link eller screenshot vil duge

#2-Max stabile fsb,altså den fsb du kan uten problem prime med eller bruker 24/7

#3-Mods,om du måtte bruke ekstra kjøling eller vmods for å oppnå den fsb`n

 

Grunnen til dette er at folk skal kunne se hvilke hovedkort som klokker godt og klarer høy fsb,dette er ingen konkurranse om høyeste klokk,simpelthen bare rå fsb.Du MÅ ikke ha 500fsb,men ligger du rett under er også dette interessant,skal vi si 480fsb er minste fsb du får poste her.

 

Tenkte jeg også kunne liste de 5 høyeste fsb her i denne første posten.

Så kom igjen.

 

Høyeste fsb klokk:

1. 572fsb -Asus P5B DLX Isevald Fullmod hk MackII kjølt

2. 556fsb -Abit AB9 QuadGT Nassuz vmchmod luftkjølt nb LN2 på cpu TG07

3. 555 fsb -Asus P5B DLX Økonom vcoremod

4. 554 fsb -Asus P5B E Plus rev.C2 Nassuz no mods

5. 545fsb -Asus P5B E Plus rev.C2 Geir68 Blyant vdroop

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er max fsb ut av esken på mitt Abit AB9 Pro 463fsb.

Med 1,45vmch og standard kjøling,passiv heatsink. Kunne fint benche på denne hastigheten og kjøre orthos uten problem. Men ikke 1fsb over dette uten mods!

th_3dmark017900GTOGTX.jpg

 

Og her er absolutt høyeste fsb533 med vmod av vmch og vannkjøling av nb.

Det går ikke å benche på denne hastigheten med dette hk,men 525fsb går fint

vmch ved 533fsb er forøvrig 2,04v. vmod og bedre kjøling av nb er et måste for høy fsb på dette kortet.

th_pb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Ikke helt fintunet, men dønn stabilt så langt.. Kan nok presse ut litt til, men skal prøve å få det stabilt på lavere spenning, sånn at komponenete lever litt lenger.

 

RAM 2.175V

NB 1.75V

 

Specs fremgår av bilde.

 

PS Minnet er til salgs(Kjøpt nytt 05.01.07).

 

Oppdatert. 514MHz :). Fremdeles under testing

post-63482-1168272928_thumb.jpg

post-63482-1168275190_thumb.jpg

Endret av _pIMp_
Lenke til kommentar

Nytt hk,er bare en speedtest for å sjekke om det var kapabelt til å kjøre høy fsb.

Og det var jo ikke så værst :cool:

 

538fsb Asus P5B E Plus,siste bios ingen vmods,bare rett ut av esken,vannkjøling av nb og cpu er eneste doping her. Stabilt? vet ikke , sjekka bare max fsb fort og gæli :D

 

th_p5b3764.jpg

th_3764.jpg

Lenke til kommentar
Damn nice! Hvis du kommer på at du skal selge det kortet, skal jeg ha det! ;)

7675152[/snapback]

 

Sure :) skal huske på det,men er redd det er litt mye vmods på det da,får se når Abit AB9 QuadGT kommer.

 

Men se på E6300 min da,kun 1.500vcore i bios noe som virkelig er 1.45 eller no sånnt på 3764Mz må vel også være bra,og den er det mer igjen i hvis den ikke plutselig fsbwaller da. C2D=sweet :D

Lenke til kommentar

Ja,det er mange P5B kort ute å går.

Jeg skumma noen forumer for P5B og høy fsb,enden på visa ble vel det at P5B DLX og P5B E Plus var de to beste kandidatene. Siden flest folk har DLX måtte jo jeg kjøpe E Plus...lol..

 

Det er også litt bedre komponenter generellt på DLX og E Plus enn std. P5B.

 

Og sånn i ettertid ser det vel ut til at jeg har gjort et godt valg :D

Men,det er flere konkurenter ute nå snart,Asus Commando er vel like om hjørnet,det samme er det nye Abit AB9 QuadGT. Begge to er det vel store forventninger til. For de som er tolmodige er det vel best å vente et par uker,for oss utolmodige er det DLX eller E Plus som er de sikreste valg i dag.

 

Begge er ute i rev. C2 versjoner av 965 brikkesettet og jamt over klokker vel C2 litt bedre enn C1,hva som er forskjell vet jeg ikke,antagelig bedre komponenter. Hvordan du skal få et C2 er jeg usikker på,men jeg kjøpte mitt fra ett nytt parti hos en nettbutikk med 3 bokstaver +no (ingen nevnt :tease: )

Lenke til kommentar

.....og dette er max fsb (tror jeg) :!:

 

cpu-3825.jpg

 

Nå er det for seint ialle fall,plokka hk ut av pcn,i morra blir det lodding.

Håper det hjelper med noen fler fsb (vmch og vdroop mod)

Vmch er litt lei,det ene loddepunktet sitter "klemt" mellom en kondis og en annen komponent........ Håper på det beste :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...