Gå til innhold

The 500fsb+ club Hovedkort post her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei, jeg har tenkt til og kjøpe meg en ny pc, og har lyst til og kunne overklokke prosessoren.

 

Prosessor

Hovedkort

Ram

Cpu kjøler

 

Hvor mye kan jeg overklokke cpuen? leste en test om hket, og de greide og klokke e6300 til 3,68ghz. så lurte på om jeg også ville ha mulighet til dette, eller blir det for ustabilt i så fall, vil jeg kunne klokke prosessoren til 3ghz med det jeg har valgt nå?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har tenkt til og kjøpe meg en ny pc, og har lyst til og kunne overklokke prosessoren.

 

Prosessor

Hovedkort

Ram

Cpu kjøler

 

Hvor mye kan jeg overklokke cpuen? leste en test om hket, og de greide og klokke e6300 til 3,68ghz. så lurte på om jeg også ville ha mulighet til dette, eller blir det for ustabilt i så fall, vil jeg kunne klokke prosessoren til 3ghz med det jeg har valgt nå?

8055620[/snapback]

 

1. denne posten diskuterer vi ikke hvilket oppsett vi lurer på om vi skal kjøpe, vi poster overklokken 500fsb+

 

2. Med det hk så tror jeg karnsje du klarer 500fsb hvis du er en god overklokker, overklokking er individuellt og å vite om en skal klare en viss overklokk er det ikke noe annet svar på enn "karnsje". Man må prøve, men dette skal ikke diskuteres i denne posten. Ta det i en egen post her i "overklokking generelt" forumet.

 

3. Jeg vil ikke virke tverr og vrang, men les første post, kjøp deg den pcn, overklokk som fy og velkommen og poste et bilde her......Kjøp noe annen ram først, E6300 vil trenge god klokkeram over 500fsb. Kjøper en valueram PC5300 skal en gjerne vite at det er micron chip på de ellers kommer du ikke langt. Lykke til.............

 

EDIT: vanlig P5B har ikke så mange voltinnstillinger i bios, 500fsb kan bli vanskelig uten voltmods.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Abit AB9 QuadGT vmch mod LN2 på cpu 556fsb TG07

 

post-42959-1176064761_thumb.jpg

 

Skal si Abiten tok av med LN2 på cpu :dribble:

Karnsje litt stygt av meg å ta 1`ste plassen fra økonom, forde han ikke har noe hk han kan bruke nå, men jeg VET at han kommer sterkere tilbake.

Denne posten har vært død en stund nå, kom igjen folkens.

 

Abit QuadGT ..............R.I.P

Lenke til kommentar

Jeg har et EVGA nf 680i Sli kort som jeg nå endelig med siste BIOS greide å få over 500fsb.

 

504fsb er max jeg greier og fortsatt kommer inn i Windows, men da greier jeg ikke å crtl+v print screen xD Det greier jeg kun med 502fsb. No mods, null ekstra vifter enn kabbis og radiator vifter på fullt.

Lenke til kommentar
Jeg har et EVGA nf 680i Sli kort som jeg nå endelig med siste BIOS greide å få over 500fsb.

 

504fsb er max jeg greier og fortsatt kommer inn i Windows, men da greier jeg ikke å crtl+v print screen xD  Det greier jeg kun med 502fsb. No mods, null ekstra vifter enn kabbis og radiator vifter på fullt.

8391070[/snapback]

 

 

...bilde please isaksn.

Har lyst å se et 500fsb screen på det kortet der :)

Lenke til kommentar

Har to stk av det kortet der. Tror jeg skal prøve å se om jeg klarer 500 FSB på et av de med nyeste BIOS ;) Nå er vel maks rundt 440-450, men lurer på om det er en FSB wall på CPUen der. Vet ikke så mye om FSB Walls på CPU, men får nå se når jeg tester på det andre kortet og jnår jeg tester med oppdatert BIOS her ;)

 

Har ikke turt å oppdatere BIOSen siden januar, siden jeg hørte at det var store pro0blemer med mange kort etter de oppdaterte. Får prøve det i morgen eller i helgen ;) Kanskje jeg og klarer 500 FSB :D hadde vært gøy :)

 

EDIT: Har jo også lyst på en make CPU som deg Nassuz, som vi snakket om på PM :D En virkelig god Xeon 3060, og vhis jeg hadde fått dette HKet til å virke 100% på over 450 FSB, så kanskje jeg hadde klart 4 Ghz 24/7 (snakker tonnevis med flaks hvis det skal skje)

 

Problemet er bare å få de i butikkene til å gidde å sjekke Batch :(

 

EDIT: Har OK vannkjøling, så kan kjøre opptil ca. 1.6 CPU uten farlige Load temperaturer (ca. 65 grader på 1.55-1.58 real vCore, men dårlig CPU blokk) Ikke at det er særlig bra for CPU over lengre perioder da :)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Tenkte meg du hadde lyst på screen av det kortet Nassuz ;)

Har fulgt litt med på XS, her og på EVGA sitt eget(og veldige aktive!) forum, og det er ikke særlig mange som har fått noe særlig over 500fsb på dette kortet. Tror jeg så en som hadde greid 525fsb, men da med en mer klokkevennlig Xeon 3070.

 

Nå har jeg sittet i noen timer med pcen i vinduskarmen på en litt varm kveld, her i Tromsø... LOL..

Alle viftene på full gønnings ga 3 ekstra MHz med screen og en max på 511,3fsb. Da nekta kortet plent mer. Ingen boot, og om jeg tok det med clockgen stoppet alt etter få sekunder.... :no:

 

Helt opp til 503fsb holdt det godt med 1,48Vcore i bios, sjekka ikke Vdroop. For å komme lenger enn post ved høyere fsb, måtte spenningen alt for mye opp, til hele 1,65/1,61Vdroop. Det vil jeg ikke ha på lenge, selv med vannkjøling, og en temp aldri over 20grader.

Dette var med siste BIOS P27 og no mods whatsoever.

 

Angrer ganske mye på at jeg kjøpte dette kortet. Har holdt ganske lenge på med klokking, sånn i det smått, og nå med ny pc ble det bare mer og mer klokking, og mindre spilling.. Skulle gjerne hatt et P5B Dlx slik som dere store gutta, istedenfor dette. :yes:

 

 

Bilder: Unnskylder for det dårlige bildet, men liten tid og gammel mobil gjør sitt.

 

507,2fsb

 

511,3fsb

 

BTW: Core Temp viser feil, TAT er det som stemmer.

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Er enig med deg isaksn. Er ikke så veldig bra kort, spesiellt til høy FSB, men det funker OK til daglig bruk, og jeg måtte ha et Nforce 680i for å få kjørt SLI (uten hackede drivere da) så sånn overall er jeg stort sett fornøyd (smør på flesk :) )

 

EDIT: Oppdaterte nettop BIOS på mitt kort og testet litt max FSB :) Først kom jeg meg til ca. 460, så ville den ikke boote. Så satte jeg opp PCI-E frekvenzsen opp til 125 Mhz og satt minnet i Linked med 1:1 divider (sync mode) og da fikk jeg bootet til windows på ca. 485 Mhz FSB, og lagret valideringsfil. Så når jeg skal validere den, så kommer det opp at jeg har CPU-Z 1.38, som ikke vil la seg validere :D (er utdatert)

 

Minnet mitt er litt sucky, så det klarte så vidt å boote på over 950 Mhz, så med minne som klarer 1 Ghz+ hadde jeg nok klart litt høyere. Kommer et sett med Ballistix CL3 om en uke eller to, så da kan jeg klokke mer :)

 

Får teste igjen senere, og få et screenshot. Noen som vet hvor jeg kan finne ClockGen som funker på mitt HK? (EVGA Nforce 680i)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Tok ganske lang tid før jeg fant fram til en fungerende clockgen for nForce 680i.

Jeg tror de laget en BETA, men som så ble trukket igjen. Var vertfall veldig mange linker, men få av dem som fungerte. Nå husker jeg absolutt ikke hvilken link det var, men om du sender meg msn på PM, så kan jeg sende deg .rar fila :)

 

BTW så tror jeg ikke PCI-E frekvensen har så veldig mye å si, jeg rørte ikke den.

Eneste som er viktig er å disable absolutt alt utenom core 1.

Sync mode trenger du absolutt heller ikke å ha på. Enkleste er å sette til unlinked, bare sette minnet til det som er standard, og så presse FSB helt uten å tenke på minne! :thumbup:

 

OT: Tror du har gjort et godt kjøpt med de Ballistix brikkene. Jeg har veldig lyst på dem, men gidder ikke begynne å styre med å selge mine gamle. Kjører Xp, og har ikke tenkt å gå over til Vista. Dermed ikke 4gb.

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Jeg merket at jeg kunne klokke lengre med høyere PCI-E, men vet ikke om det er nødvendig å sette den til 125 Mhz, men bare satt den der, for de er stabil på den frekvensen uansett. Minnet var det stor forskjell på. Unlinked her begrenset veldig. Vet ikke hvorfor.

 

Jeg hadde også disablet alt under CPU configuration, utenom Core2. Den lot jeg sto på.

Lenke til kommentar
hmm... har du hørt, må testes, but not today, tomorrow, tomorrow :!:

 

Jeg hadde også disablet alt under CPU configuration, utenom Core2. Den lot jeg sto på.

Man snakker om Core 0 og 1. 0=Core1 1=Core2

8433560[/snapback]

 

Vet det, men kaller dem Core1 og 2 jeg ;) Men hadde altså begge kjernene aktivert når jeg testet maks FSB. Skal nok klare 500, men med litt stress :)

Lenke til kommentar
hmm... har du hørt, må testes, but not today, tomorrow, tomorrow :!:

 

Jeg hadde også disablet alt under CPU configuration, utenom Core2. Den lot jeg sto på.

Man snakker om Core 0 og 1. 0=Core1 1=Core2

8433560[/snapback]

 

Vet det, men kaller dem Core1 og 2 jeg ;) Men hadde altså begge kjernene aktivert når jeg testet maks FSB. Skal nok klare 500, men med litt stress :)

8434321[/snapback]

 

etter ny bios ble lastet inn

 

monza

CPU_Z_Validator_Database.htm

Lenke til kommentar

@monza

 

Hvis du ser på en side på internett eller hva som helst som vises på skjermen din, og du vil ha et bilde av det gjør heller dette:

 

Trykk på printscreen

Åpne paint

Trykk ctrl+v

 

Da har du et bilde, velge lagre som og velg jpeg fil, skriv navn og hvor du vil lagre. Trykk ok og du er done :)

 

EDIT: Slik som dette

 

post-42959-1177167822_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
@monza

 

Hvis du ser på en side på internett eller hva som helst som vises på skjermen din, og du vil ha et bilde av det gjør heller dette:

 

Trykk på printscreen

Åpne paint

Trykk ctrl+v

 

Da har du et bilde, velge lagre som og velg jpeg fil, skriv navn og hvor du vil lagre. Trykk ok og du er done :)

 

EDIT: Slik som dette

 

post-42959-1177167822_thumb.jpg

8437320[/snapback]

 

jeg vet det,men får ikke laste opp bilde her har en post om det.

bilde har jeg ikke noe problem.

 

monza

Lenke til kommentar
@monza

 

Hvis du ser på en side på internett eller hva som helst som vises på skjermen din, og du vil ha et bilde av det gjør heller dette:

 

Trykk på printscreen

Åpne paint

Trykk ctrl+v

 

Da har du et bilde, velge lagre som og velg jpeg fil, skriv navn og hvor du vil lagre. Trykk ok og du er done :)

 

EDIT: Slik som dette

 

post-42959-1177167822_thumb.jpg

8437320[/snapback]

 

prøver igjen å laste opp bilde.

 

nassuz det var ikke noe forsøk på juks,så mye vet jeg at den ble for dum.

 

 

 

 

 

 

jeg vet det,men får ikke laste opp bilde her har en post om det.

bilde har jeg ikke noe problem.

 

monza

8437426[/snapback]

post-53116-1177169190_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...