Gå til innhold

The 500fsb+ club Hovedkort post her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
monza, hadde du giddet å skrive alle innstillinger og volt innstillinger, du bruker i BIOS? :)

8438215[/snapback]

hei.

 

cpu core 1.60

cpu fsb 1.49

mem volt 2.175

mem timing expert 4.4.4.12 2t

fsb mem clock mode unlinket

 

etter ny bios så clokker ikke pcie slik som på bios 20,så de står urørt 100 100 100 200,tror det er slik.

 

ellers så er alt annet off.

cpu thermal control

cie enhance halt state

speedsteep

cpu spread spectrum

ht spread spectrum

pcie spread spectrum (spp)

pcie spread spectrum (mcp)

sata spread spectrum.

 

minnet som jeg har klokker ikke bra (corsair cm 2x 1024-6400c4d)

kommer ikke noe særligt over 840,samme hva jeg gjør.

men bruker jeg clockgen (slik som nassuz beskrev i annen post)da kommer jeg litt høyere ca 870,det er ikke mye så noe er galt . minnet eller kortet?

 

monza

Lenke til kommentar

Takk. Tror ikke jeg hadde slått av alt. Skal prøve senere, men har en følelse av at HK ikke vil noe særlig mer. Tror ikke disse kortene vil særlig mer enn 525fsb, det er værtfall høyeste jeg har sett. Men ganske greit å kjøre stabilit såpass høyt som 470+ :)

 

 

OBS! OT OT!

Tror alle vi som har dette EVGA kortet har ganske like resultater og temperaturer å vise til. christopher909 og monza, har dere lyst til å dele deres 24/7 setting? Jeg sliter veldig med å bestemme meg, er nesten like stabilt uansett om jeg har 400fsb og 9 i multiplier, eller 480fsb og kun 7 i multi, samme temps uansett :D

 

 

Hmm rart med det minnet ditt. Jeg har akkurat samme, ikke særlig fornøyd med det utenom heatsprederne :!: , de er fine! Men, men klokker greit til 1000MHz @ 5-5-5-15. Etter det stopper de brått.

 

EDIT: Minnet kjører greit på 1000MHz @ 4-4-4-12, og med latens testen i Everest får 46,9NS @ 475fsb linked'n syncd, kan dette stemme?

 

 

 

-isaksn-

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

hei.

ja det med minnet skjønner jeg ikke,setter jeg timming på 55518 booter den ikke på over 800.

volt har jeg prøvet fra 1.9 til2.2 uten det hjalp.

 

til 24/7 kjører jeg fsb 1600 og mem 800.så bruker jeg clockgen og drar den opp til 3800+.

 

det er den eneste måten jeg klarer å klokke minnet litt på.

 

det med clockgen for å ungå strap 1333 skal nassuz ha æren for,genialt :thumbup:

post-53116-1177185993_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ofte er det slik at hvis hk resetter seg selv til standard så går ikke de overklokkede instillinger å kjøre på, noen ganger krasjer hk, andre ganger så resetter det seg selv, vet ikke hvorfor. Må nok bare prøve andre instillinger.

Min erfaring med dette er å skaffe bedre kjøling, enten på cpu, nb, sb, og eller hele hk

 

Ikke vær redd for å prøve andre instillinger enn de trygge og safe, noen ganger vil instillinger du ikke trodde på virke ved en gitt fsb/mhz/volt.

 

Testing, testing, testing :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva betyr egentlig suicide-screen? Ikke at pc'en dør vel? Det betyr vel det man klarer før skjermen går svart?

8433811[/snapback]

 

Suicide screen er at man klokker så høyt at systemet blir ustabilt og at det er sjanse for at noen av komponentene tar kvelden går jeg utifra :ph34r:

Lenke til kommentar
Eller betyr det at man klokker så langt som det er mulig å gå? slik at man prøver en gang @xxxxmhz, og den hopper ut rett før man får tatt screen, men prøver engang til, og da får man akkurat tatt screen?

8533501[/snapback]

 

Noe i den duren ja, men tilbake til topic nå!

Lenke til kommentar
Gammelt resultat, og postet før i en annen tråd. MachII kjølt E6300, voltmoddet P5B Deluxe og Corsair 8500.

 

 

 

Å det der er så sweet :cool: .... fullmoddet P5B DLX er de korta som du får høyest fsb på, har sett fler på over 600fsb.......

 

Velkommen i klubben.....#1 spot :w00t:

 

EDIT: anng suicide screen gutter, det er som regel den høyeste ustabile klokken du kan få på cpu,hk. Kun max screen. Man booter fra bios på den høyeste hastighet det går og boote på, åpner cpuz, så bruker man gjerne uguru eller setfsb eller clockgen. Forsiktig opp med fsb, ta og lagre cpuzfila (trykk F7) for hver ny klokk opp. Tilslutt vil hele systemet tryne, låse seg eller BSOD. Den høyeste registrerte cpuzfila du fikk lagra da er en suicide screen . Bare å huske på og trykke F7, da lagrer du cpuz.cvf fil for hvert trykk,F5 lagrer et bilde av cpuz.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...