Gå til innhold

The 500fsb+ club Hovedkort post her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..hehe,det der er fsb etter min smak,hvilke mods økonom?

 

Har du bilde på 570 fsb så last det opp også,her snakker vi max fsb :dribble: ..no moore,no less....

 

Gleder meg til å få tilbake P5B E Pluss,det skal vmoddes,hadde vært fett med en screen nærmere 600fsb,men tror jeg må ha tørris til det.

 

Har du bare en rambrikke eller det kun en i for max klokk?

Lenke til kommentar

Jeg har bare en brikke nå :( Den andre døde sammen med mitt forrige P5B DLX.

 

Det der er med kun vcore mod, har nettop gjort vdimm-modden også.

 

Jeg får se etter på benche-disken om jeg har et screen av det, men tror ikke jeg tok noe. Men er jo alltids mulig å ta et :p

Vet ikke om det blir tørris på meg i helga, jeg har massevis av lekser å gjøre for tiden, men jeg skal til Oslo på torsdag, så det kan hende jeg kjøper noen få kg da og tester bittelitt.

HK er jo ferdig isolert og greier så det er bare å sette røret rett på.

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut gutter,men er det noen fler som har noen bilder av høy fsb så poste de nå. Ser ut som om økonom har høyeste fsb nå og et par andre gode resultater her så jeg tenkte jeg skulle oppdatere lista litt i morgen kveld.

 

Så folkens, opp med vinduene og skru opp volten (på eget annsvar of kårs :cool: )

Lenke til kommentar
OT: Flott post, ser virkelig opp til dere gutta :) Skal prøve å dra ut litt mhz ut av et nytt system jeg skal bygge i morra for en kompis :dribble: Skal bli gøy! (E6400, Asus P5b og Corsair twinX 6400 2048mb)

 

jayimie: Hva heter det programmet du bruker til høyre på bildet ditt, som viser temp, spenning, og rpm på vifter?

 

Stå på :thumbup:

7780780[/snapback]

 

Hvordan fungere dette oppsettet? jeg får det samme imorgen fra komplett.no nesten, jeg valgte E6300

Lenke til kommentar

@khmoe.

Send han en pm og spør da vel.

 

Hvis det er Vanlig P5B du har kjøpt så bør en tenke litt ekstra på hva slags minne en kjøper. Max vdimm er 2.1v.

Skal man overklokke en E6300 den har x7 multiplier,så du vil fort havne på riktig side av 450fsb og minnet ditt havner fort på 900mhz+ med 1/1 divider.

 

Men,tar jeg ikke feil så er det Elpidia chip i de Corsair brikkene nå. De funker faktisk ganske bra med 2.1v.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Ja,2,1vdimm er i minste laget på P5B vanilla kortet,men er man litt ekstra nøye med å velge minne til sin P5B så går det å overklokke ganske bra uten å måtte gå til voltmodding.

 

Hvis ikke har jeg vdimm modden her (utføres på eget annsvar)

 

P5B "vanilla" vdimm mod

 

post-42959-1170198470_thumb.jpg

 

EDIT: ser jeg snakka bull i et par poster over,men jeg skal editere lista på side 1 i morgen,har vært litt travel og ....bla..bla...bla... dere skjønner :D

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

øøøøh,har du lært deg å klokke nå tooler1990 :whistle: ...lol...

Pent det der og det er mer å hente der vet du,ta det pent bare.

 

Men hvis det er 24/7 klokken din vil jeg si at den pcn holder ca 1time på neste lan når tempen i rummet nærmer seg 30`c :D .

 

Den E6300 der er anntaglig en av de beste (min gamle :cool: ).... ikke drep den før vi har fått testa max klokk på den.......

 

Får vel legge deg på forsia ..... Pent jobba kompis :)

 

EDIT: 1`ste sia redigert

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Fin tråd dette. Hadde ett Abit P5W64-WS PRO som jeg ikke fikk over 410 fsb, uansett volt. Har nå ett EVGA 680i SLI som jeg ikke får opp i mere enn 425 fsb uansett volt eller tweaking. Sistnevnte er jo "garantert" til å kjøre nærmere 500 fsb. Kan det være prossesoren som ikke takler så høy fsb? Hørt om ett tilfelle av det før.

 

Mvh

 

Jon Narmoe

Lenke til kommentar
øøøøh,har du lært deg å klokke nå tooler1990 :whistle: ...lol...

Pent det der og det er mer å hente der vet du,ta det pent bare.

 

Men hvis det er 24/7 klokken din vil jeg si at den pcn holder ca 1time på neste lan når tempen i rummet nærmer seg 30`c :D .

 

Den E6300 der er anntaglig en av de beste (min gamle :cool: ).... ikke drep den før vi har fått testa max klokk på den.......

 

Får vel legge deg på forsia ..... Pent jobba kompis :)

 

EDIT: 1`ste sia redigert

7889584[/snapback]

 

Men det spørs om din holder så lenge med 30+ grader på neste lan heller :p

kjører 475fsb døgnet rundt. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...