Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når en kroppsdel sovner..


Katiie

Anbefalte innlegg

Når for eksempel foten min har "sovnet" og den begynner å "våkne"/få tilbake følelsen igjen, gjør det ekstremt vondt. Jeg får på en måte kramper/sammentrekninger i foten. Jeg snakket med noen venner av meg om dette, og ingen av dem opplever det samme. Derfor begynte jeg å lure på om det er noe galt med meg. Er det vanlig at man får kjempevondt når en kroppsdel våkner igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er heeelt normalt! Bare ikke begynn å hopp for å vekke den. Ta det rolig!

7648042[/snapback]

 

da jeg var i marinen var det havarialarm en gang da jeg sov. Av en eller annen grunn hadde begge bena sovnet og leg sov i den øverste av tre køyer. jeg hoppet ut av sengen (cirka 170 cm ned) og løp dit jeg skulle.

 

fikk vite i etterkant at jeg da risikerte å brekke begge bena.. så det er viktig å ta det litt rolig med den/de kropsdelene som sover...

Lenke til kommentar

Hm, må jo dele dette opp i de to tingene jeg syns det kan høres ut som.

 

Ekkel kribling

Får det når en kroppsdel har "sovnet". Kommer vel gjerne av litt dårlig blodtilførsel men går fort over av seg selv uten større problemer.

 

Krampe

Av og til kan det kjennes ut som en muskel vrir seg rundt eller knyter seg. Skjer oftest med meg om morran når jeg våkner. Skjer stort sett en gang annahver måned. Dette kan være veldig ubehagelig.

Lenke til kommentar
morsomt å våkne midt på natten, med ene armen sovna :p

morro å daske seg selv :wee:

7648051[/snapback]

haha husker jeg freaka ut en gang når jeg var 10 ellernoe.

Kunne ikke røre på venstre armen min.

Tok 10 sekunder omtrent før den reagerte når jeg prøvde.

 

Var vel egentlig litt morsomt også :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Hehe.. husker på noe fra scrubs:

"If you can't get over the fact that you're doing it to yourself, sit on your arm until it falls asleep, then pull it out and use that. I call it The Stranger." :D

Lenke til kommentar
Hehe.. husker på noe fra scrubs:

"If you can't get over the fact that you're doing it to yourself, sit on your arm until it falls asleep, then pull it out and use that. I call it The Stranger." :D

7648964[/snapback]

Det var Will Patton i "Gone in 60 seconds" som kom med den kommentaren.

Hehe.

 

Men uansett. Det er helt normalt. Kroppen må få lov til å sove litt den å :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...