Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Vanguard: Saga of Heroes!


Anbefalte innlegg

Kan man kjøpe spillet digitalt den 30?

Hva er speccs på PC'n din Nitrius? Kjører du spillet i bra FPS?

7779648[/snapback]

 

 

Har satt alt å fult pluss litt tweaking i .ini fila. speccs på pc ser du i profilen min.

Kjører ganske bra, laveste jeg er nedi er i byer med en del folk og da ligger det på rundt 17fps+- men det er spillbart.

 

Edit: Vil tro du kan kjøpe det digitalt når du vil, men skal du ha preorder greia må du bestille før spillet slippes.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5ynCQT38

Har vært i betaen de siste dagene , og framene har steget gradvis med patchene.

Har god tro på at det vil kjøre smud på de fleste systemer ganske snart.

Tydeligvis noe de arbeider mye med.

Lenke til kommentar
Dere skriver lite om spillet er bra eller ei?

 

Kan det sammenliknes med WoW eller EQ2?

7782970[/snapback]

 

 

Etter min mening knuser det begge 2.

 

Kan nok trekke noen paraleller med WoW når det gjelder UI, men når det kommer til gameplay og utfordringer er det et helt annet spill.

Lenke til kommentar

Men det ser ganske dårlig ut for min del, digital preoder siden har vært nede i 2dager nå, og det nærmer seg fredag, kan vær jeg ikke når å få meg spillet før det starter på fredag :(

 

Direct2drive siden gjelder bare usa og canada, så jeg har bare den station store siden igjen men den får jeg ikke til å virke :(

 

Fikk det til når jeg gikk inn via en annen link hurra! Men det sto ikke noe om cd key osv, betyr det at jeg kun kan spille Vanguard feks her hjemme hvor jeg har den spesielle downloaden via station store?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Men det ser ganske dårlig ut for min del, digital preoder siden har vært nede i 2dager nå, og det nærmer seg fredag, kan vær jeg ikke når å få meg spillet før det starter på fredag :(

 

Direct2drive siden gjelder bare usa og canada, så jeg har bare den station store siden igjen men den får jeg ikke til å virke :(

 

Fikk det til når jeg gikk inn via en annen link hurra! Men det sto ikke noe om cd key osv, betyr det at jeg kun kan spille Vanguard feks her hjemme hvor jeg har den spesielle downloaden via station store?

7788374[/snapback]

 

 

Den blir låst til kontoen du bestilte fra, så når head starten starter er det bare å logge in via launchern og spille. Og det samme gjelder når releasen kommer, du kan fortsette å spille.

Lenke til kommentar
Dersom EU PvP er FFA gidder jeg ikke spille på den, og kommer sannsynligvis til å spille på EU PvE.

7760403[/snapback]

 

http://forums.vanguardsoh.com/showthread.php?t=111748

 

Hi everyone-

 

Here it is, the much awaited announcement of the specific rulesets. We apologize for not getting this to you sooner, but there were some things we needed to nail down that took some time.

 

 

Free for all server:

Minimum level 7

20% soft level difference (explained below)

15% coin loot

PvE item durability is disabled on ability activation and PvP death causes a chance for each equipped item to take a large hit

Releasing your spirit after a PvP death takes you to your bind point. You will not drop a corpse.

 

Team server:

Minimum level 7

20% soft level difference

15% coin loot

Durability is no different than a PvE server

Releasing your spirit drops a corpse (with no experience loss) and transports you to the nearest altar

Defensive targeting and grouping is restricted

 

The teams

 

Shadows of Kaerellun

 

Dark Elf

Kurashasa

Varanthari

Orc

Goblin

Vulmane

Varanjar

Lesser Giant

 

Order of Alurad

 

Wood Elf

Raki

Dwarf

Halfling

High Elf

Half Elf

Qaliathari

Mordebi

Gnome

Kojani

Thestran Human

 

We have support for additional teams, but we feel this is the best initial setup that supports the content and has people able to find opponents from a fairly low level.

 

The soft level difference means, while your ability to attack someone above the minimum level is unrestricted, if you are more than 20% of their level higher than them, they suffer no penalty and you gain no reward.

 

The percentages are easily adjustable and we will be enabling coin banking for PvP servers.

 

EDIT: European server will be a team server

 

rimelig bitter på at det ble team server selv..

Lenke til kommentar
Men det ser ganske dårlig ut for min del, digital preoder siden har vært nede i 2dager nå, og det nærmer seg fredag, kan vær jeg ikke når å få meg spillet før det starter på fredag :(

 

Direct2drive siden gjelder bare usa og canada, så jeg har bare den station store siden igjen men den får jeg ikke til å virke :(

 

Fikk det til når jeg gikk inn via en annen link hurra! Men det sto ikke noe om cd key osv, betyr det at jeg kun kan spille Vanguard feks her hjemme hvor jeg har den spesielle downloaden via station store?

7788374[/snapback]

 

 

Den blir låst til kontoen du bestilte fra, så når head starten starter er det bare å logge in via launchern og spille. Og det samme gjelder når releasen kommer, du kan fortsette å spille.

7788526[/snapback]

 

Utmerket !

Lenke til kommentar
Hørt det er utrolig mye grinding i dette spillet.. Hvordan stiller dere som spiller beta dere til dette?

 

I wow kunne man nesten lvl på quest alene.. Mens en del folk sier at her må man faktisk bare grinde moobs for å levle..

7790510[/snapback]

 

 

Da spør jeg deg, hvor har du hørt dette? han/hun som har sagt det har ikke peiling, nå har ikke jeg lvl til 50 akkurat, men så langt som jeg har spilt nå har jeg bare hatt quests hele veien, hatt litt for mange quests til tider syns jeg faktisk :p

 

En annen ting er at questene i spillet er veldig gjennomført, hvis du faktisk gidder å lese infoen i questen du tar.

Lenke til kommentar

Det var 2 personer som hadde spilt beta helt fra starten.. De sa at det var konge til å begynne med.. Men de kom ikke til å spille gold.. Pga.. De var lei grindingen..

 

All lesninger jeg har gjort her vert så bra at jeg kommer uansett til å kjøpe og teste spillet..

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar

Har spilt betaen i noen uker nå, og likte det såpass at jeg nettopp gjorde en preorder via SoE station (https://store.station.sony.com/).

 

Har tatt opp en del Fraps som bl.a. ligger her.

http://www.fragstealer.net/forums/viewtopic.php?t=2672

Det finnes også et par andre topics med videoer.

 

Med Europa basert server håper jeg at den tidvise laggen man kunne se ved US prime time og server i California, blir sterkt redusert.

 

Spilte på beta pvp serveren, og tiltross for at det var en del fjortis "jeg er så 1337 og skal campe respawn til du får noia", så er det fristende å velge pvp på release også.

 

Synes forresten ikke at VG grinden er spesiellt hard, men så har jeg spilt Lineage 2 i 2.5 år uten å botte også. Etter det blir all grind kakemat. Med gode parties er det dessuten betydelig raskere å få exp, men "Don't play to level - level while you play" er beste måten.

 

Dessuten skal du jo helst ikke bare jobbe med adventure delen (dvs klassen din), men også med crafting, harvesting og diplomacy. Alt sammen blir mini spill i spillet som gjør det hele til en ganske så variert opplevelse.

 

Håper å finne et guild med voksne casual spillere som ikke har et utpreget ønske om å "eie" serveren, men bare ha det gøy.

Lenke til kommentar
Har spilt betaen i noen uker nå, og likte det såpass at jeg nettopp gjorde en preorder via SoE station (https://store.station.sony.com/).

 

Har tatt opp en del Fraps som bl.a. ligger her.

http://www.fragstealer.net/forums/viewtopic.php?t=2672

Det finnes også et par andre topics med videoer.

 

Med Europa basert server håper jeg at den tidvise laggen man kunne se ved US prime time og server i California, blir sterkt redusert.

 

Spilte på beta pvp serveren, og tiltross for at det var en del fjortis "jeg er så 1337 og skal campe respawn til du får noia", så er det fristende å velge pvp på release også. 

 

Synes forresten ikke at VG grinden er spesiellt hard, men så har jeg spilt Lineage 2 i 2.5 år uten å botte også.  Etter det blir all grind kakemat.  Med gode parties er det dessuten betydelig raskere å få exp, men "Don't play to level - level while you play" er beste måten. 

 

Dessuten skal du jo helst ikke bare jobbe med adventure delen (dvs klassen din), men også med crafting, harvesting og diplomacy.  Alt sammen blir mini spill i spillet som gjør det hele til en ganske så variert opplevelse.

 

Håper å finne et guild med voksne casual spillere som ikke har et utpreget ønske om å "eie" serveren, men bare ha det gøy.

7793923[/snapback]

 

Jeg spilte/spiller også L2.

 

Vi er noen her i fra forumet og noen venner av meg som skal starte guild på EU PvP serveren.

Gamer.no guild thread

Zlades forum

 

Feel free to join. EU PvP blir forresten faction basert.

 

Jeg har bestilt guild collectors edition allerede, men vet ikke om jeg får den til early access, så da begynner jeg en character først og lager en konto med guild leader senere.

 

Har ikke noe spesielt ønske om å eie serveren, men skal nok ta litt når det gjelder PvP ja... :cool:

Lenke til kommentar
Hørt det er utrolig mye grinding i dette spillet.. Hvordan stiller dere som spiller beta dere til dette?

 

I wow kunne man nesten lvl på quest alene.. Mens en del folk sier at her må man faktisk bare grinde moobs for å levle..

7790510[/snapback]

 

 

Da spør jeg deg, hvor har du hørt dette? han/hun som har sagt det har ikke peiling, nå har ikke jeg lvl til 50 akkurat, men så langt som jeg har spilt nå har jeg bare hatt quests hele veien, hatt litt for mange quests til tider syns jeg faktisk :p

 

En annen ting er at questene i spillet er veldig gjennomført, hvis du faktisk gidder å lese infoen i questen du tar.

7791054[/snapback]

 

Har vell mere grind enn wow(men det sier jo litt lite).

Men mange av questa var faktisk moro.

De kunne gjort mye mere ut av det da, spesiellt synes jeg at du skulle kunne velge mere hvem du hjelper.

 

F.eks var ved en travbane rundt lvl12-14. Der jeg skulle anngripe en nabobosettning. Det skulle være tilsvarende quests hos naboen. Da de også ha satt opp litt PvP naturlig i det området, der vi var leiesoldater for hver av stammene.

 

Ellers synes jeg det var store forskjeller i kvaliteten på noobsområdene (opp til lv10-12ish) Noen var bra og moro, andre var nesten ellendige. DVS som Darkelf Disiple levla jeg mange ganger så fort som et par andre steder(husker ikke helt men mener å huske et sted som var veldig "nordisk" som var elendig i starten i allefall).

 

 

Men crafting og gathering virket veldig grinding.

Du får litt hjelp via "workorders" men det føltes som en evindelig grind uansett..

Testet aldrig diplomacy

 

 

Testet ikke PvP for det virket veldig uballansert, det jeg hørte.

 

 

Dersom jeg eventuellt velger å kjøpe det starter jeg nok en Disiple, Ranger, Clerc, eller Nercromancer. Spesiellt Disiple virket nesten for sterke, men ranger var også moro selv om denne nok krever mere teaming/groups.

Endret av Stomperud
Lenke til kommentar

Diplomacy er et strategisk tur-basert "kort-spill" hvor man fører en "diskusjon" mot en NPC. Ganske artig når man kommer inn i det.

 

Til å begynne med har man bare noen få kort som man kan bruke til sin 5-korts strategi kortstokk. Etterhvert får man mange kort, og man må velge 5 av disse med omhu for hver motstander. Motstanderens strategi kortstokk er alltid den samme.

 

Spiller og NPC starter med et gitt antall moves, og det gjelder å gjøre alle sine moves før motstanderen.

 

Den vertikale poengskalaen viser argument poeng i din eller motstanders favør, hvor 0 er nøytral. Dersom poengskala indikatoren er på din side når du etter du eller motstander har spillt sitt kort eller "passet" aka "Listen", telles din move counter ned. Dersom den står på motstanderens side - telles hans move counter ned. Er den i 0 (nøytral) forblir move counter uendret.

 

Hvert kort man spiller har et verditall som kan bevege poengskala indikatoren i din eller motstanders favør. Et kort kan gi strategi punkter til deg og/eller motstanderen, og enkelte kort krever et visst antall strategi punkter av en gitt farge før de kan brukes. I tillegg er det en random trekning som avgjør hvor mange runder som trengs før du kan bruke kortet igjen (f.x. 1-3, eller 3-5 runder).

 

Jeg gjorde ett opptak av et Diplomacy spill som ligger her:

http://www.fragstealer.net/forums/viewtopic.php?t=2629

 

Rundt level 10 er det en quest som gir deg en gratis hest - så det er jo grunn nok til å levelle diplomacy i det minste litt. Litt usikker på hva slags andre rewards man får på sikt, som har nytte utenom bare diplomacy delen.

 

IMO, PvP er ikke nødvendigvis ubalansert - men det krever øvelse. Jeg tror ikke at sub-level 20 PvP er representabelt for hva som skjer på høyere nivå.

 

Det er dessuten mange fine "sten-saks-papir" egenskaper, klassene i mellom, så 1 vs 1 klasse balanse er egentlig ikke så interessant. Det hele endrer seg veldig ved party mot party, siden jo flere buffs du har - jo sterkere og tøffere blir du.

 

Crafting og harvesting er nok det mest grind intensive - men også harvesting kan gjøres i en gruppe og øker payoff og sjansen for å loote noe snacks.

 

Jeg prøvde 3-4 forskjellige starter areas, men synes ikke det var noe forskjell på grind under level 10. Etter level 10, ble det viktigere å få parties og finne en dungeon for å levelle raskt. At quests også faktisk gir exp i tillegg til cash, gear eller faction points, gjør det verdt å besøke flere områder bare for questenes del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...