Gå til innhold

Vista-lansering nærmer seg


Anbefalte innlegg

Hadde mye stress med Winrar jeg også..Også det at lyden plutselig forsvant helt uten videre..Men det var tross alt beta drivere til lydkortet mitt..

 

Jeg digger rett og slett den 3d windows start + tab funksjonen, jeg ble aldri lei av å trykke på de tastene..

 

og + utseende..det likte jeg veldig godt..søkefunksjonen i vista var også utrolig kjapp og effektiv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer bare på hvor mange bakdører MS har inn i Vista ... Tenker NSA enkelt kan logge seg inn og sjekke om det er noe skummelt på PCene nå snart ...

Og ulisensiert software er vel en saga blott :-P

7645618[/snapback]

 

Begrunn dine meninger.

 

Det står ikke noe sted i EULA at MS har lov til dette.

Lenke til kommentar

Blir vel som i XP tenker jeg. For de som vet hvordan man kan få explorer til å kjøre med systemrettingheter i XP, så er det bare å se på kontolisten. Man får da opp flere kontoer enn det man normalt kan se. (De fleste brukes av MS)

 

men samme det, hvis de vil snoke så får de bare gjøre det

 

 

edit: Til Ze400. Det ville i såfall ikke være førstegang at MS gjør noe som de ikke har lov til. De har blitt tatt på fersken for en rekke overtredelser tidligere.

Endret av Oblivion
Lenke til kommentar
Blir vel som i XP tenker jeg. For de som vet hvordan man kan få explorer til å kjøre med systemrettingheter i XP, så er det bare å se på kontolisten.  Man får da opp flere kontoer enn det man normalt kan se. (De fleste brukes av MS)

 

men samme det, hvis de vil snoke så får de bare gjøre det

7647459[/snapback]

 

Dette er systemkontoer som er ment for tjenester, går mao. ikke an å logge inn på vanlig. Omtrent som nå ftp serveren gjerne kjører på brukeren ftp i linux.

Lenke til kommentar
Jeg ser at her kommer Vista den 11.

Skal tro om kanskje noen selger litt på forskudd?

Eller blir bare leveringstid utsatt? Skal ringe i morra og spørre jeg.

7645728[/snapback]

 

Satan for en pis på data-aid. Kr4.590,00,- for Ultimate er jo SYKT!

Takke meg til Netshop sin OEM. Kr1 695,-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43850

 

 

EDIT: Hvis jeg ikke husker feil er det ikke nøye hva man kjøper sammen med OEM lisensen, så lenge det er hardware. Kjøp en musematte eller noe :p

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Som jeg sa, så brukes de fleste av disse av MS til system ting. (trykk på de fleste)

7647493[/snapback]

 

En langt enklere måte å liste kontoene du beskriver på er forreste "net user" i cmd.

 

 

Microsoft har ikke råd til å gjøre overtredelser på området som kan betegnes som "inbrudd". Det ville bli oppdaget, og nesten alle bedriftskunder ville boikottet MS. Det ville også alle kunder som har litt over gjennomsnittlig IT-kunnskaper.

Lenke til kommentar
Jeg ser at her kommer Vista den 11.

Skal tro om kanskje noen selger litt på forskudd?

Eller blir bare leveringstid utsatt? Skal ringe i morra og spørre jeg.

7645728[/snapback]

 

Satan for en pis på data-aid. Kr4.590,00,- for Ultimate er jo SYKT!

Takke meg til Netshop sin OEM. Kr1 695,-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43850

 

 

EDIT: Hvis jeg ikke husker feil er det ikke nøye hva man kjøper sammen med OEM lisensen, så lenge det er hardware. Kjøp en musematte eller noe :p

7647489[/snapback]

 

Nå har jo alltid OEM versjoner vært billigere enn "ren" versjon da.

F.eks koster xp home 2195,- i fullversjon mens OEM koster 875,- på Komplett.

Men det blir vel ikke akkurat noe priskrig på dette.

Alle butikkene kommer til å få inn også OEM versjoner før lanseringen.

 

Ringte Data-aid i dag og spurte om jeg fikk vista den 11 dersom jeg forhåndsbestillte, men de fikk ikke lov til å selge de før 30.

Lenke til kommentar

Tja de har jo gjort disse tingene tidligere, og det ble oppdaget.

Dette har skjedd mer enn en gang også. Jeg husker det ble mye ståk om rapporterings mekanismen som kom med xp da det ble lansert.

 

 

men samme det nå er jeg bare kranglete.

 

 

Men en ting som er helt klart er at myndighetene får bakdør. Jeg leste for en stund tilbake om at myndighetene i USA var sure på MS siden de ikke ville gi de bakdør til Vista og bitlocker, men det er bare spill for Galeriet. Etter 11 september så er det utenkelig at de ikke skulle få det.

 

Og når jeg tenker etter så burde de ha det også

Lenke til kommentar
Nå har jo alltid OEM versjoner vært billigere enn "ren" versjon da.

F.eks koster xp home 2195,- i fullversjon mens OEM koster 875,- på Komplett.

Men det blir vel ikke akkurat noe priskrig på dette.

Alle butikkene kommer til å få inn også OEM versjoner før lanseringen.

 

Ringte Data-aid i dag og spurte om jeg fikk vista den 11 dersom jeg forhåndsbestillte, men de fikk ikke lov til å selge de før 30.

7647554[/snapback]

 

Fullt klar over at OEM alltid har vært billigere :)

 

 

Er jo ikke så ike å vente noen dager ekstra heller da^^

Lenke til kommentar
Men en ting som er helt klart er at myndighetene får bakdør. Jeg leste for en stund tilbake om at myndighetene i USA var sure på MS siden de ikke ville gi de bakdør til Vista og bitlocker, men det er bare spill for Galeriet. Etter 11 september så er det utenkelig at de ikke skulle få det.

 

Og når jeg tenker etter så burde de ha det også

7647686[/snapback]

 

Jeg liker på ingen måte tankene du har der, men det er absolutt relevant å tenke på den måten. Og viktig. Jeg tillater meg likevel å tvile å at det inneholder bakdører, og hvis det gjør det så er det et stort tilbakeskritt med tanke på ytringsfriheten.

 

 

Men hvis det skulle vise seg at du har rett i dine antagelser, så har jeg Ubuntu Cder liggende, og jeg vil ikke nøle med å kaste ut MS hvis de gjør noe dumt :)

Lenke til kommentar

Ved ytringer av svært kontoversielle utsagn er det fint om dere legger link til bevis/fakta som støtter oppunder utsagnene deres. Det byr ikke akkurat til en saklig diskusjon dersom man slenger rundt seg med utsagn som ikke holder mål. Husk også at vi diskuterer vista og ikke microsoft og usa generelt.

 

Vennligst hold diskusjonen til et saklig nivå. Enjoy and behave.

Lenke til kommentar
Ved ytringer av svært kontoversielle utsagn er det fint om dere legger link til bevis/fakta som støtter oppunder utsagnene deres. Det byr ikke akkurat til en saklig diskusjon dersom man slenger rundt seg med utsagn som ikke holder mål. Husk også at vi diskuterer vista og ikke microsoft og usa generelt.

 

Vennligst hold diskusjonen til et saklig nivå. Enjoy and behave.

7647903[/snapback]

 

 

Hvis du sikter til meg og Oblivion, er det litt vansklig for meg å dokumentere det jeg sier om at microsoft ville miste kundemassen sin, hvis de gjorde noe sånt, da det neppe kan bevises. Men jeg sier det fordi:

 

1. Bedrifter flest liker ikke at uvedkommende snoker i sine bedrifshemligheter, uansett om det er Microsoft eller USA som gjør det.

2. Jeg liker det ikke hvis min pc kan brukes på lik linje (eller enda værre, med mer rettigheter enn meg) av MS eller USA. Eller enda værre, snoke i. Det jeg har på min HD er mitt, og det har _INGEN_ andre noe med.

3. Jeg tror de fleste her på forumet er enige i 2.

 

Det var mine tanker.

Lenke til kommentar
Bare lurer på noe angående vista, går det ann å sette på slik at jeg får den helt klassiske windows looken? den som var før xp.

 

og programmene som fungerer på xp, fungere på vista også?

som f.eks winzip, winrar, firefox, ati traytools, winamp, etc.

7648713[/snapback]

 

 

Alt det stemmer ja :)

 

EDIT: Men noe av det som er virkelig digg med Vista er jo Aero, tenker da spessielt på Win+TAB. Du får jo ikke Aero med klassiske utseendet.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...