Gå til innhold

Intel Xeon Core2Duo, socket 775 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
da var en stk X3210 bestillt fra pc utstyr, 3355,-  har ikke den heftigste hve til og teste superklokk. testet ram i går og den er med til 430 siden den kun får 2,1 volt.

 

så når kanskje 3,5 hvis ninjaen klarer og ta varmen :)

8453146[/snapback]

 

Spørs litt hva den Ninjaen klarer da ;) Den er jo god, men så er jo det 130 watt TDP på de quad corene, er det ikke? Jeg ville uansett anbefalt å feste to vifter på Ninjaen, hvis du ikke har det fra før.

Lenke til kommentar
Spørs litt hva den Ninjaen klarer da  Den er jo god, men så er jo det 130 watt TDP på de quad corene, er det ikke? Jeg ville uansett anbefalt å feste to vifter på Ninjaen, hvis du ikke har det fra før.

 

TDP er på 105W, men har lest litt rundt og den gjør visst opp mpot 2,7 på 1,16V.... blir uansett spennende gleder mag villt

 

blir og prøve med 2 vifter ja....

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har klokka litt på X3210, men sliter bruker asus p5b og corsair 6400 brikker, har brukt dette med en e6600 og fsb gikk greit opp til 430, men nå er det stopp på 350, skjønner ikke hva som gjør det...noen forslag?

 

cpu er SYYYYYKT kald, bruker schyte ninja, den kjøles greit passivt @stock@1,06V med folding, altså full load på alle kjerner noe jeg ble veldig imponert over. den er kaldere enn min E6600 på tross av at det er dobbet så mange kjerner. dro volt over 1,35 og kjørte prime, ble så vidt over 50 grader. så det hadde vært gøy og funnet ut hva som stopper meg da tror jeg det kan gå langt

 

kjører nå 2,7 @ 1,15V

 

stepping: L635A786

post-70872-1178802694_thumb.jpg

post-70872-1178802713_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Booter den ikke på 350 eller bruker du setfsb/clockgen.

Og windowsavlesning av temp, stoler jeg ikke på i det hele tatt. Er CPUkjøleren varm i det hele, eller virker det riktig med 50C og 1,35V?

8581024[/snapback]

 

 

kjøleren er is-kald, og temps er hva de er i bios har aldri fått clockgen til og virke på P965. skal prøve det andre.

 

har foresten identiske system, P5B, corsair og ninja. samme bios. utrolig forskjell på de 2 systmene. full load nå, vifte på 800 rpm. cpu 38 og cores 47

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Rimelig imponerende leifeinar med  2,7 @ 1,15V.

Du har ikke et watt meter liggende rundt, så du kan måle fra strømkontakten total watt ved 1.15 volt og ved tja sånn ca 1.35v? Hadde vært kjekt med en sammenlikning. Stå på forresten  :w00t:

8581296[/snapback]

 

 

nei, har desværre ingen ting og måle med, 2,7 @ 1,15V er helt villt synest jeg :)

 

  Booter den ikke på 350 eller bruker du setfsb/clockgen.

 

klokker i bios, allt virker fint, kommer et stykke inn i oppstarten så blir det re-start. uten blåskjer eller noe anna drama :hmm: ikke opplevd det der før

 

setfsb/clockgen virker ikke

Lenke til kommentar
Rimelig imponerende leifeinar med  2,7 @ 1,15V.

Du har ikke et watt meter liggende rundt, så du kan måle fra strømkontakten total watt ved 1.15 volt og ved tja sånn ca 1.35v? Hadde vært kjekt med en sammenlikning. Stå på forresten  :w00t:

8581296[/snapback]

 

 

nei, har desværre ingen ting og måle med, 2,7 @ 1,15V er helt villt synest jeg :)

 

  Booter den ikke på 350 eller bruker du setfsb/clockgen.

 

klokker i bios, allt virker fint, kommer et stykke inn i oppstarten så blir det re-start. uten blåskjer eller noe anna drama :hmm: ikke opplevd det der før

 

setfsb/clockgen virker ikke

8581500[/snapback]

 

Kanskje du burde prøve å gje CPUen meir spenning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...