Gå til innhold

Intel Xeon Core2Duo, socket 775 tråden


Anbefalte innlegg

Iogmed at det er en Xeon burde vel den neppe ha problemer med det?

8708875[/snapback]

Sannsynligvis, men det er ikke garantert. Det er, som sagt, ikke mer enn at en av de fire kjernene er dårlige som skal til.

 

Og, da er jo Quadcore Xeon et utrolig bra kjøp hvis den yter likt/litt bedre enn QX6800 på lik frekvens. QX6800 ligger på 8000~ mens Xeon på 3000~..

Bare fordi QX6800 er et sinnsykt dårlig kjøp betyr ikek det at 3210 er et godt kjøp :p. Dobbelkjerneprosessoren (bedre klokkepotensiale) med samme spesifikasjoner koster under halvparten.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joa, men man får ikke de 2 ekstra kjernene >_<; Jeg vet ikke hvor mye de blir brukt i de kommende spillene som SC2, Crysis, Alan Wake osv, men jeg regner med en Quadcore burde ha et godt nok fortrinn for 2kjernes CPUer på disse spillene..

 

Ka du tru?

8708928[/snapback]

Vet veldig lite om disse spillene, men dagens spill vil ikke dra nytte av fire kjerner. Ville holdt meg til dobbelkjerne nå, og kjøpt meg firekjerne når det blir litt mer mainstream. Du har jo en 3,3 GHz C2D som er mer enn habil for det meste.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Som du sier, det er vel like greit å vente. Det skal visst være meget vannskelig å kode flerkjernes applikasjoner, så det spørs om man får applikasjoner som yter de ekstra 2 kjernene i en quad like bra som de utnytter de 2 første som du får i en vanlig C2D.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Har handlet meg en brukt xeon x3210 jeg nå, som jeg regner med å få i løpet av uka, jeg hadde håpet å få klokka den til 2,8-3,0ghz, med en scythe katana 2 kjøler, men det ser ut som kan bli vanskelig pga. varmen?

 

Cpuen fikk jeg for tusenlappen, og den er planslipt!

9524642[/snapback]

 

Tror det går bra jeg, 1.408 volt stabilt på 3400. Den klarer nok 3000 lett på stock volt. Men det finner du jo fort ut.

Lenke til kommentar
Har handlet meg en brukt xeon x3210 jeg nå, som jeg regner med å få i løpet av uka, jeg hadde håpet å få klokka den til 2,8-3,0ghz, med en scythe katana 2 kjøler, men det ser ut som kan bli vanskelig pga. varmen?

 

Cpuen fikk jeg for tusenlappen, og den er planslipt!

9524642[/snapback]

 

Tror det går bra jeg, 1.408 volt stabilt på 3400. Den klarer nok 3000 lett på stock volt. Men det finner du jo fort ut.

9524801[/snapback]

 

Hvilken kjøler bruker du da? og er det samme cpu du har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...