Gå til innhold

Intel Xeon Core2Duo, socket 775 tråden


Anbefalte innlegg

Etter forrige helg er jeg klar for å tan helt ut,den Xeon skal pumpes så full av volt at det skal lyse rødt inni pcn min :p

 

Har fått en mail om et Abit AW9D Max kort,skal se om ikke det blir noe av. Må nesten ha meg et 975x kort hvis jeg skal ha noen forhåpninger om 10 sec i superpi.

 

Tror cpun er sånn rimelig god,så jeg satser litt ekstra.........det får gå som det går.

Lover å tyne max......og litt til :whistle: .....hvis hw`n holder mål that is......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....er det bare meg som har kjøpt Xeon?

Plutselig slo det meg at jeg var alene om klokkinga ....igjen...lol...

Har ikke lyst å kjøre sololøp i denne posten også, løp ut og kjøp Xeon gutter, kan vel ikke være fali ettersom de tydligvis ikke er dårligere enn tillsvarende desktop cpuer.

 

Er det bare meg som er så lettlurt og bare må prøve det folk ber meg om...lol...

Men,ille morro da som de sier i nabobygda :D

Lenke til kommentar

Pussa litt på resultatene mine i kveld 4311.5MHz valid cpuz fortsatt på Abiten,men nå har jeg endelig fått hentelapp på posten, så nå skal jeg hente Asusen min :D ....me so happy...lol...

 

Tok likesågodt en ny pers i superpi1M, min første sub 12sec :dribble: Allt på vannkjøling

 

[email protected] spi1M

 

post-42959-1171059033_thumb.jpg

 

Bestillte meg også den nye DD ApogeeGT på microplex, skal bli morro å se om den er no tess. Gode tester får den, gjenstår og se.

Lenke til kommentar

Meget gode resultater der Nassuz :D hvor mye betalte du for den CPUen, hvilken kjøling bruker du?

 

EDIT: Noen som har lyst å sende meg et Intel P965 kort her? :p så jeg også kan komme over 4 Ghz med min CPU? Mitt EVGA kort vil ikke det :( (er dog. snakk om en E6600, ikke noe quad core her i huset.....enda....

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Bruker denne på cpu,en billig EK Wave, har fått litt forkjærlighet for den. I mitt system funker den like bra som en TDX. Medium flow-----> til high flow light :D

 

Wave-LGA775.jpg

 

Ellers har jeg en gammal AC blokk (modda) på nb. En HWLabs BlackIce Extreme 240mm raddis og en Swiftech 650 pumpe,kjører 1/2" Primoflex slange og hjemmelagde nippler og tank. Funker fett ettersom jeg har bygd selv mye av det her har det vært lettere for meg å tune dette enn ex. et ferdigkjøpt sett.

 

Skal putte inn en ApogeeGT til uka og se om jeg ikke får et par grader ekstra.

 

EDIT: Betalte vel ca 2900,- med frakt, altså bare litt dyrere enn en E6600

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Utrolig bra! men er det ikke quad core? CPU-Z sier jo 2 kjerner, og for under 3000 er det ikke lett å finne en Xeon quad core.

 

Uansett, lyst å låne den vekk en uke? :D Jeg har lyst til å se hva jeg klarer å få i 3dmark06 med en quad core. Har to gode 8800GTS kort skjønner du. (med stock kjølere klarer de nesten 700 Mhz på minnet og over 2100 på minnet - Det gjelder seff begge kortene)

 

EDIT: LOL trodde det var en quad core. hehe. Da så :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Nope,2 kjerner = C2D ..........4 kjerner = Quadcore.

 

Det er vel egentlig kun en E6600 som er beregnet for servere istedenfor desktop pc. Les litt i første posten til @aspstein :)

7909921[/snapback]

 

Det jeg gjorde :) Så at det var en Dual core. Uansett, tror jeg kan klare 4.1-4.2 på et Asus P5B kort, men har bare mitt EVGA kort her, og det duger bare sånn halvveis :( over 440 FSB, og det leker mongo... Regner med det er HKet, ettersom jeg kan benche på 3920 Mhz, men umulig å boote på mer enn 3960 Mhz hittil, uansett volt og minneinnstillinger.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg bruker nå et crappy Abit AB9 Pro kort som er veldig vanskelig å få stabilt når du går over 430fsb, ellers henter jeg gamle kortet mitt på posten i morra,Asus P5B E Plus som er en drøm å klokke med, da vil ikke hk hindre meg fra høyere klokk, det gjør det nå.

 

Dette er ot, så jeg annbefaler at har du fler spørsmål om hk så ta det på pm. Det gjelder meg også :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg bruker nå et crappy Abit AB9 Pro kort som er veldig vanskelig å få stabilt når du går over 430fsb, ellers henter jeg gamle kortet mitt på posten i morra,Asus P5B E Plus som er en drøm å klokke med, da vil ikke hk hindre meg fra høyere klokk, det gjør det nå.

 

Dette er ot, så jeg annbefaler at har du fler spørsmål om hk så ta det på pm. Det gjelder meg også :innocent:

7910024[/snapback]

 

Når det gjelder Intel Xeon

 

Kan en da kjøre en oppklokka "Intel Xeon X3210" iseden for en QX6700??

 

Sånn i forhold til pris?

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

@Tornado og leifeinar, ja og ja :)

 

Selvsagt er det bare å kjøpe en Xeon 3210 og prøve å klokke den til 2,7ghz , det skal nok gå greit som er QX6700 sin standardhastighet.

 

Nesten alle nye 965 hk som har nyeste bios støtter quadcore cpuer.

 

Snart går prisen ned på Intel C2D og Quadcore, tror vi vil se en sterk økning i salget av Quadcore frem mot sommern og i Q3 :)

Lenke til kommentar

fantastiskt....nå ble jeg glad :D , har diskutert frem og tilbake i en annen tråd link her og folk der har liten tru på et xeon lar seg kjøre på P965. fikk tak i P5B på lagersalg hos psdata for 495,-

 

men blir uansett og vente til etter prisfall den 22 april, synest et prisfall som ryktes og være 40% er litt mye og overse. i mellomtida har jeg bestillt en celeron 2,6 ghz jeg skal leke med frem til Xeon kjøp,

 

kommer tilbake med resultat, men kan ikke love og bikke 4 tallet slik som deg...

Lenke til kommentar

Det står faktisk på de fleste hkprodusenter sin hjemmeside, støtter det quadcore vil jeg tro det samme gjelder xeon quad, jeg ville tatt sjangsen. men jeg vet at hos Intel online tech så vil de ikke hjelpe deg hvis du har en xeon på et 965hk, jeg har spurt. De vil selvfølgelig at xeon er forbeholdt servere og "vanlige" C2D og Quadcore er forbeholdt oss vanlige konsumenter.

 

Valget er jo ditt, men jeg kommer til å kjøpe en xeon quad nå i våres eller nermere sommeren, som jeg skal kjøre på mine 965hk.

 

EDIT: Bilde av min xeon 3060 (C2D) som kjører på mitt 965 kort Abit QuadGT, Jeg har ikke testa quadcore cpuer ennå, men vil snart. Xeon ett eller annet, får se hva det blir.

post-42959-1175528370_thumb.jpg

 

EDIT2:

Denne Xeon har vært prøvd på Asus P5B E Plus og Abit AB9 Pro også, kan ikke se annet enn at støtter ditt hk quadcore så gjelder det xeon også.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...