Gå til innhold

Intel Xeon Core2Duo, socket 775 tråden


Anbefalte innlegg

Ser nå hos diverse webbutikker at de har Xeon socket 775 CPUer på lager. :w00t:

 

Disse CPUene er basert på core2duo og er strengt tatt samme CPUene som sine brødre som heter e6300, e6400 e6600 og e6700.

 

Av de resultatene jeg har sett fra feks her på xtremesystems så klokker de ekstremt bra.

 

Er det noen som har bestilt seg en slik og testet? Kom med resultater, hva du betalte og hvor du kjøpte den.

 

Blir dette kanskje den nye s939 Opteron CPUen....? :love:

 

Nå har de blitt lagt til i prisguiden også :w00t:

 

Linker til produktene:

- Xeon3040 1,86ghz 2MiB cache

- Xeon3050 2,13ghz 2MiB cache

- Xeon3060 2,4ghz 4MiB cache

- Xeon 3070 2,66ghz 4MiB cache

 

Xeon socket 775 endelig også tilgjengelig:

Xeon3210 2,13ghz 8MiB cache Overklokkingsresultater

Xeon3220 2,4ghz 8MiB cache

 

Nå har prisene sunket på Xeon sammen med de andre C2D CPUene. Så det er bare å slå seg løs. Billigste quadcore socket 775 CPU er faktisk Xeon 3210....

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bestillte meg en Xeon 3060@2,4GHz på Itbutikken. Pris med frakt var 2900,- Lappen fra posten får jeg i morra, så vi får vel noen resultater om kort tid får jeg håpe.

 

Men det blir på mitt Asus P5B E Plus kort,jeg har ikke noe 975x eller 680i kort ennå. Skulle gjerne hatt det til testing av denne Xeon.

 

Jeg også ble inspirert av den posten på XSforum, jemt over gode klokke egenskaper.

....og det er jo det eneste jeg bryr meg om :D

 

Resultater kommer.

Lenke til kommentar

Denna blir gøy når jeg har fått Asuskortet tilbake,3600mhz går fint på 1,350vcore i bios som er lav 1,3v real.

 

Har ikke testet stabilitet ennå,skal la den gå på orthos et pår timer for å kjøre inn.

3800mhz går på 1,45v i bios.

 

Batch er L630A B2

 

Ikke se så nøye på superpi resultatet,det er en hønngammal win xp installasjon.

 

Glemte Valid cpuz 4041MHz linken

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Ja,vannkjøling og lav temp 14-15`c i rummet,jeg åpnet vinduet for den siste klokken. Vet ikke hva den tåler ennå så jeg ville safe litt,men det ser lovende ut :)

 

Jeg tenkte i mitt stille sinn,håper jeg får en som iallefall gjør 4ghz, og det gjorde jeg..lol..fikk nemlig ikke plukke batch av ITbutikken :mad: ....shg.no lar meg gjøre det

 

Skulle ikke mye til å få disse resultatene her, så det lover godt. Skal ta en googlings for å sjekke litt hva uke 30A er god for,men uansett er jeg veldig fornøyd etter denne lille speedtesten.

 

Også har jeg jallaabiten her,blir nok litt lettere og bedre resultater med Asus.

 

Må nok skaffe meg et 975x kort skal jeg få noen årntlige resultater med denne, noen som har et Abit AW9D Max å selge meg :!:

 

Foresten la jeg merke til at denne går på 1.2375vcore spd programmert ifra en clear cmos. Vet ikke hva en E6600 går på stock vcore

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Min viser 1,325 normal vcore. (DS4)

Hva er fordelen med 975x/680i kort sammenlignet med P965 og denne CPU?

7883120[/snapback]

 

Først og fremst minnebandbredden i minnekontrolleren på 975x er mye bedre enn på et 965 chipset. Det gjor utslag på ex. timingene du setter på minnet ditt. Ex. setter du 3-3-3-8 på et 965 chipset vil det ikke utgjøre noe serlig ytelsesøkning i forhold til 4-4-4-8. Litt,men ikke mye.

 

På et 975x chipset derimot er det mye å hente på timinger, ettersom minnekontrolleren utnytter disse bedre.

 

Ulempen som jeg ser det med et 975x chipsett er den begrensede fsb hastigheten du som regel får på disse i forhold til 965. Jeg liker fsb over 500+ for å være sikker på at min overklokk ikke stopper pga hk. Det er ikke mange 975x chipset som gjør over 500fsb. Men ALLE 965 jeg har strula rundt med har gjort det.

 

Og i ex. benchmarker som superpi er det mye å hente på stramme timinger på minnet. Der er det lett å se forskjell.

 

Jeg syntes generellt at 965 chipsett passer best til E4300,E6300 og E6400 cpuer.

Har du en E6600 og opp vil et 975x eller 680i chipsett være en bedre match sånn ytelsesmessig. Dette er ingen fasit bare min erfaring med de forskjellige chipsettene.

Lenke til kommentar

...og sånn for å ha sakt det så er en Xeon 3060 egentlig kun en E6600 som er beregnet for å sitte i en server istedenfor i en desktop pc. Det blir litt som AMD sine Opteroner, og alle vet jo hvor gode de er på ex klokking sammenlignet med de vanlige desktopcpuene.

 

Eneste forskjellen jeg vet er at de er selektert ut etter litt strengere regler enn en vanlig desktopcpu,ellers er det vel strengt tatt ikke store forskjellene.

 

Hvis noen er mer opplyst på dette enn meg så kom gjerne med kommentarer :)

 

Uansett,jeg kjøpte ikke denne for å putte den i en server, jeg skal bare overklokke livskiten ut av den,gjøre et godt forsøk i alle fall :!:

Lenke til kommentar

Ny pers på 4203MHz ,er høyeste jeg har kjørt superpi1M på, maxklokk gidder jeg ikke før asusen er i hus, jeg er ikke no glad i dette Abit AB9 Pro kortet. Det må lirkes og lures hele tiden.....

Men 12.09 sek på spi1M er vel ikke så halvgæli.

 

Poster bilde etterpå.

 

EDIT: Bilde

post-42959-1170777358_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...