Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lag en metode (i Java-lignende programmeringsspråk) som:

 

- tar 4 int-parametre

- returnerer true hvis alle er like, og false hvis ikke

- og inneholder maks 2 sammenligninger

 

:hmm:

 

Legg forslag i spoiler-tekst for å ikke ødelegge for andre.

 

(Hvis noen kommer med forslag som fungerer som jeg ikke har tenkt på, kan jeg gjøre oppgaven litt vanskeligere)

 

Har lagt til flere nøtter nedover markert med blå tekst!

Endret av misvisning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, en ny, men dette er mer matematikk enn programmering.

 

- Du starter med 100 kroner

- For hver gang jeg kaster en krone på bordet: du vinner med krone, taper med mynt (50% sjanse for hver), og jeg kaster "mange ganger"

- Hvis du vinner får du innsatsen tilbake + 2x innsats, og hvis du taper tar jeg innsatsen (ja, veldig snilt spill)

- Du kan satse deler av kroner, dvs desimaler og feks 1/3 krone eller Pi kroner

 

Hva er den mest optimale måten å satse på og hvorfor?

Lenke til kommentar
Ok, en ny, men dette er mer matematikk enn programmering.

 

- Du starter med 100 kroner

- For hver gang jeg kaster en krone på bordet: du vinner med krone, taper med mynt (50% sjanse for hver), og jeg kaster "mange ganger"

- Hvis du vinner får du innsatsen tilbake + 2x innsats, og hvis du taper tar jeg innsatsen (ja, veldig snilt spill)

- Du kan satse deler av kroner, dvs desimaler og feks 1/3 krone eller Pi kroner

 

Hva er den mest optimale måten å satse på og hvorfor?

7635663[/snapback]

 

Jeg vil gjerne spille med deg! :D

 

 

Hvis man satser 100,-, så har man 50% sjanse til å miste alt. Ved å satse så lite som mulig har man like høy ods, men siden man tjener på det, utifra den dum(snille) utbetalingen, så vil man i det lange løp bare øke og øke summen sin...

 

 

?

 

 

Jeg likte det forrige spørsmålet bedre :-P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NY NØTT! (egentlig feilplassert mht forum, men...)

 

NØTT 1

 

Du har syv esker i ulike størrelser. Du har 40 baller og skal plassere et ulikt (oddetall) antall baller i hver eske (1,3,5,7 osv). Alle ballene skal i eskene. Noen løsninger?

Endret av misvisning
Lenke til kommentar

Eske 1: 39

2: 1

3: 0

4: 0

5: 0

6: 0

7: 0

 

Det stod så vidt jeg ser ingenting om at alle eskene må brukes, for da er oppgaven umulig: (2k+1)*7 = 14k+7 som er et oddetall. 40 er et partall. Trooor jeg.

 

Nå har jeg da forsåvidt ikke plassert et "oddetall baller i hver eske", men dette får være mitt svar foreløpig, til jeg kommer på noe annet.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Ikke gi opp da!

 

En nøtt til mens dere tenker på den forrige:

 

NØTT 2

 

Du har en bunke bestående av X like sedler. Av disse har Y portrettet vendt opp. X og Y er gitte verdier.

 

Kan du med bind for øynene dele denne bunken opp i to bunker hvor de to bunkene har likt antall sedler med portrettet vendt opp?

Endret av misvisning
Lenke til kommentar

Misvisning: Hvis du taper satser du det dobbelte. Når du en gang vinner, får du tilbake pengene du har tapt. Satser du det trippelte, tjener du penger. Dette er grunnen til at det i Blackjack er forskjellige bord. På hvert bord kan man kun spille et bestemt beløp, der max er 10x min grensa. MEN, de to siste nøttene var vel egentlig ikke programmeringsoppgaver? ..ingen flere som har programmeringsnøtter?

 

Edit:

 

if ((a + b + c + d) == (a * b * c * d) / 4) print (a+ ' ' +b+ ' ' +c+ ' ' +d+' FTW!')

 

Skulle vel funke for å se om tallene er like? ..har ikke testa den

Endret av roflol3D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...