Gå til innhold

ATI R600 testet?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Fortell meg når ATi sist skuffet med sin toppmodell?

En skal ikke se bort fra at det nå blir ett langvarig troneskifte.

7624459[/snapback]

 

X1800 var vel en heller dårlig lansering/serie fra ATI?

Jeg var ihvertfall litt skuffet over det X1800XT jeg hadde en kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
R600 blir sannsynligvis raskere enn G80. Det kan vi vel være enige i. Men hvis kjøleløsningen på R600 bråker mer enn den på 8800GTX korta, så driter jeg langt i om AMD sitt kort er raskere! Støy er faktisk viktig det også... :roll:

7624541[/snapback]

 

Nå er det heldigvis etterhvert mulig å bytte kjøler på disse kortene. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S: Skuffet er vel å ta i, det var fullt på høyde med nVIDIA, men det var forløperen til noe bedre. nVIDIA har også levert "varene" flere ganger, men ikke noe mer enn det.

7624529[/snapback]

 

Jeg var nok uheldig med mitt X1800XT 512. Av en eller annen grunn har jeg hatt mest av ATI.. særlig X800-serien. (Sannsynligvis fordi jeg fikk de beste tilbudene på ATI-kort). :)

For de av oss som bencher må man jo ha toppkort fra begge produsenter, da ATI tradisjonelt er bedre enn Nvidia i noen bencher.. og vice-versa.

Vil tro R600-serien vil yte minst like bra som Nvidia 8800-serien, sannsynligvis bedre når de blir lansert.

Lenke til kommentar
Ati har dessvere skuffet en del med sine toppmodeler, så er vell på tide og sette inn foten og være med :)

Forrige generasjon var vel helt ok da den kom, dvs X19xx? Problemet er som andre nevner tidligere i tråden at dette kan være for lite for sent, 10% er ikke akkurat allverden da(dersom det skulle stemme) og neste generasjon nVidia er vel heller ikke langt unna, og dersom det ikke skal mer enn 10% til for å ta ytelseskronen igjen så vil vi nok se noen ekstremversjoner av 8800 etterhvert. Jeg er redd for at ATI kan havne litt i bakleksen her, dvs de lanserer gode kort som ytelsesmessig er OK, men litt for sent hele tiden. Problemet er vel at dersom de skal komme med nyhetene ett halvt etter nVidia, så bør det være noe som virkelig sparker fra,

Lenke til kommentar
Jeg synes å se tydelige spor av dårlig Photoshopping på kjernen der det står skrevet "RODEN" samt serienummer (under R600).

7624548[/snapback]

 

Right on.....fake... :hmm:

 

Tror det var noen gutter på overclock.net som har forska litt og har vel ferska den testen,har ikke link,men skulle vel ikke være så vanskelig å finne for de som har lyst å sjekke.

 

EDIT: Her er LINK

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Jeg er også spent på hvordan tilgjengeligheten blir på R600. G80 var (som vanlig fra nVidia) en hard-launch, og i praksis var det full tilgang 1-2 uker etter lansering. ATI har en del å leve opp til der, og de bør innfri for å henge med.

7624602[/snapback]

 

Riktig at du sier 2 uker etter lansering ;) Siden de først hadde problemer med komponenter på korta på lansering, og så var det kun et fåtall på lager deretter godt over en uke. Så gir vi ATi 2 uker etter lanseringsdato for butikk så skal vi se om de er bedre eller dårligere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg er også spent på hvordan tilgjengeligheten blir på R600. G80 var (som vanlig fra nVidia) en hard-launch, og i praksis var det full tilgang 1-2 uker etter lansering. ATI har en del å leve opp til der, og de bør innfri for å henge med.

7624602[/snapback]

 

Riktig at du sier 2 uker etter lansering ;) Siden de først hadde problemer med komponenter på korta på lansering, og så var det kun et fåtall på lager deretter godt over en uke. Så gir vi ATi 2 uker etter lanseringsdato for butikk så skal vi se om de er bedre eller dårligere.

7625122[/snapback]

 

Mange butikker hadde 100+ kort på dagen eller dagen etter lansering - selv fikk jeg mitt i postkassa 3 dager etterpå. 2 uker er bullshit - nvidia hadde en hardlaunch - Ati har enda tilgode å supplere kort på lanseringsdato.

Lenke til kommentar
Jeg synes quad dvi hørte interessant ut! Vil det si at man nå kan få 4-skjermer på ETT skjermkort!?! (Det jeg håper på!) Vil surround-gaming igjen bli mulig?

7623921[/snapback]

 

Når var det mulig?

7624097[/snapback]

Det var, og er forsåvidt fortsatt mulig, med kort som Matrox Parhelia som har fire skjermutganger. Men dagens spill krever såpass mye, at kortene fra Matrox ikke lenger henger med. Til nøds kan det kanskje gå an å spille med laveste grafikkinstillinger, men man får jo ikke den samme spillopplevelsen da. Derfor hadde det vært bra om R600 kom i en versjon med fire skjermutganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...