Gå til innhold

Hvilket spill skal jeg spille nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en ivrig gamer, jeg har runda over 50 spill i min gaming tid, da mest PC spill. Det som har blitt problemet nå er at jeg ikke vet hva jeg skal spille mer, så jeg tenkte at om noen gadd å anbefale meg noen spill ut i fra mine kritterier så hadde det vært kuli!

Kritterier

Spillet skal ha en god story som er lett å komme inn i, spillet bør helst være RPG, FPS, eller Strategisk. Jeg setter gameplay framfor grafikk, så det er ikke viktig at det har grafikk som tilsvarer F.E.A.R. eller Oblivion.

PS: Spillet må være til PC.

Eksempler på spill jeg syns er bra

Resident Evil 1 og 2

Ultima Online

Street Fighter (hehe)

Morrowind

Final Fantasy 2,7 og 8

Half Life 2

Warcraft III: TFT og RoC

Starcraft

Fallout 1 og 2 + Tactics

Rainbow Six: Black Thorn

Ghost Recon (Det første spillet)

Dungeon Siege

Eksempler på spill jeg syns er dårlig

Unreal Tournament serien

Battlefield serien

Oblivion (Jeg likte IKKE kampsystemet, pluss en del andre ting)

Far Cry (Oppskrytt imo)

Neverwinter nights 1

Spellforce

The sims 1 og 2 + de tusenvis av exp. packs'ene

Vet at det er en del bra spill jeg ikke liker, men please husk at spill er en smak sak så ikke kritiser meg for mye :thumbup:

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet

fear er et meget bra og skummelt spill. vil anbefale det og tillegspakken.

Skrevet (endret)
Har du runna Dark Messiah might and magic og HL2 ep1?

:thumbup:

7620183[/snapback]

Hmmm, nei, tenkte at jeg skulle prøve med på HL2 ep1.

Men jeg har runna alle Might and Magic spilla bortsett fra Dark Messiah, har hørt at det er et litt skuffende spill. Men kanskje jeg skal ta meg en titt?

Call of Cthulu har jeg lyst til å teste! LØP OG KJØP! :!: Har spilt pen og papir versjonen! Og det var drit fett :D

F.E.A.R. tror jeg ikke PC-en min er i stand til å kjøre :p Men kan jo prøve^^

Endret av nikrus
Gjest Slettet+130498
Skrevet

greier ikke pcen din fear kan du glemme messiah.

Skrevet

Tviler på at pcen din liker Vegas noe særlig.

Burde vurdere å oppgradere pcen før du starter på Vegas.

Drit kult spill, har det selv. Eneste som jeg missliker er våpnene.

Tror kanskje du burde titte litt på Raven Shield :)

Skrevet

Spill FF III - VI på emulator. Er absolut verdt det hvis du vil ha bra gameplay. Ellers har jeg en del andre tips:

- Thief 3

- Doom 1

- Doom 2 (Ikke særligt historie men er jo forsatt legendarisk)

- Half-Life 1

- Diablo 1

- Diablo 2

- GTA Vice city

- GTA San andreas

- Call of Duty 1

- Call of Duty 2

Spill jeg kom på i farten. :)

Skrevet (endret)
Har hørt at Raven ikke var noe særlig, vegas derimot.

7623055[/snapback]

Kommer an på øyet som ser. Om du liker gamle GR og gamle RS er det bare å glemme Vegas. Vegas er smått bedre enn Lockdown, men slettes ikke noe som kan sammenlignes med de gamle RS-spillene. kan egentlig sammenlignes mer med Gears of War. Om du liker gamle GR og RS er Raven Shield et godt spill. Vegas kan du forresten glemme her og nå, dersom du tviler på om FEAR vil kunne kjøres på PC'en din. Vegas får selv de sterkeste PC'ene til å knele, til tross for å ha en stygg og kornete grafikk.

Call of Cthulhu er et jæklig bra spill, som desverre ikke solgte nok. Mye adrenalin å få ut av det spillet. Veldig artig interface de har laget, og historien er solid. Absolutt anbefalt. Sjekk ut utenlandske nettsteder. Der får du nok sikkert spillet for en hundrings.

Dark Messiah sine problemer med hakking ble fikset med en del patcher, så du burde klare å spille det med OK instillinger om du klarte å kjøre HL2 fint (Dark Messiah bruker en oppdatert versjon av den samme motoren). Dark Messiah kan over hodet ikke sammenlignes med de andre M&M-spillene. Dette er et førstepersons actionspill. Se for det Half-Life 2 med sverd, bue og magi. Et godt nok spill så lenge det varer, men det lider av å være for kort.

FEAR er et godt spill, og det krever ikke SÅ mye (kom ut for over et år siden). Dog, du skal være ganske lettskremt for å bli noe "redd" for spillet. Kule effekter har det i det minste. Et godt FPS med noen skremmesekvenser her og der.

Om du likte Morrowind, men ikke likte Oblivion på grunn av at det hadde blitt så flådd for RPG-elementer og 'feel', så er kanskje Gothic 2 noe du vil kunne prøve deg på, dersom du enda ikke krever topp grafikk. Spillet kom ut i 2003, men det ser fortsatt helt brukbart ut. Det som teller, er den fantastiske historien, og måten man må ta valg på, og at man får konsekvenser for dem senere. Gothic 1 er absolutt ikke en nødvendighet for å kunne spille 2'ern, da utviklerne har vært flinke til å få nykommere til å forstå hva som foregår. Gothic 2 er dessuten mye bedre enn 1'ern.

Gothic 3 er også et greit nok rollespill, men slettes ikke noe du bør prøve deg på. Det krever alt for mye for din PC.

Ellers har vi jo Vampire (The Masquerade): Bloodlines, som også er et ganske så godt rollespill. Som du kanskje allerede forstår, handler spillet om vampyrer (i den moderne verden), og... tja... det er bare et veldig bra spill, som du får for en billig penge. Absolutt å anbefale. Bare husk å installere alle patchene (både de offisielle og uofisielle), da spillet er relativt buggete.

Star Wars: Knights of the Old Republic (både 1 og 2) er også to knallsterke rollespill, som du vil elske enten du liker Star Wars eller rollespill (eller begge). Om du kanskje ikke liker Star Wars, gjør ikke det noe, fordi spillet er et så bra rollespill på generell basis, at du bare vil elske det. 1'ern er den desidert beste, men 2'ern er også god. 2'ern sliter dog med mange huller i historien, samt en del bugs.

Fahrenheit er et veldig bra eventyrspill med en creepy historie og veldig god fremføring. Artig at man har sånne konsekvenser som endrer historien.

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay er et av 2004's beste spill. Det kom ut samme år som Half-Life 2, så det havnet i skyggen til dette, men det er fortsatt et knallbra spill (i mine øyne bedre enn HL2 for et dusin grunner). Ikke bry deg om navnet. Det er bare løselig basert på filmene, og er uansett ti ganger bedre enn dem. Spillet er knallbra uansett om du liker Riddick eller ikke. Det er et skytespill, men det bør ikke dømmes bare for å være det. Spillet inneholder nemlig en genial blanding av mange sjangre (sci-fi, FPS, sniking, horror, rollespill ++), og utførelsen er gjort på en utrolig bra måte. Eneste minus er at spillet er for kort. Likevel, spillet er faktisk så bra at jeg - som vanligvis spiller et spill èn gang, så legger det fra meg - måtte ta det opp igjen og spille gjennom det på nytt noen få dager senere.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet (endret)
Spill FF III - VI på emulator. Er absolut verdt det hvis du vil ha bra gameplay. Ellers har jeg en del andre tips:

- Thief 3

- Doom 1

- Doom 2 (Ikke særligt historie men er jo forsatt legendarisk)

- Half-Life 1

- Diablo 1

- Diablo 2

- GTA Vice city

- GTA San andreas

- Call of Duty 1

- Call of Duty 2

Spill jeg kom på i farten.  :)

7623168[/snapback]

Har spilt alle de spilla der, bortsett fra Thief 3, tror jeg sjekker ut den siden jeg likte 2'ærn godt.

Hr. Jenssen alt jeg har å si til deg er wow. Jeg skulle ønske at det var fler som postet poster som deg! :love: Helt nydelig om jeg får si det selv. Har titta litt etter demos på internettet funnet noe av det som jeg skal kose meg med litt senere :thumbup: Vampire (The Masquerade): Bloodlines Utrolig bra spill, har spilt igjennom det fler ganger! Og det er det sjeldent jeg gjør.

Endret av nikrus
Skrevet (endret)

Fin tråd! kommer på et spill som er kult: Deus Ex. 2'ern er ikke noe å ha på etter min mening da!

Må bare ha denne posten i bookmerke mitt. )

Edit: kjørte gjennom fear på en ganske lik pc som du har, på jobb. hadde dog 1GB minne, men skrudde ned grafikken litt og det gikk greit.)

Endret av Blacki
Skrevet (endret)

Dragon Quest VIII (PS2)

Planescape: Torment (PC)

Baldurs Gate 1 & 2 med alle expansionpacks (PC)

Resident Evil 4 (PS2)

Final Fantasy V Advance (GBA)

Anbefaler også at du går til innkjøp av Okami (PS2) når det slippes i Norge i februar.

Og Final Fantasy XII, selvfølgelig.

Endret av Shifty
Skrevet
Fin tråd! kommer på et spill som er kult: Deus Ex. 2'ern er ikke noe å ha på etter min mening da!

Må bare ha denne posten i bookmerke mitt. )

Edit: kjørte gjennom fear på en ganske lik pc som du har, på jobb. hadde dog 1GB minne, men skrudde ned grafikken litt og det gikk greit.)

7623264[/snapback]

Flott! Jeg har glemt å oppdatere speccsa mine så jeg har faktisk 1GB minne nå! :D

Skrevet

Beyond Good and Evil og Psychonauts! De to beste spillene som er laget etter min mening.

Men så ser jeg at du har spill som jeg liker både på den gode og den dårlige lista di, så tydelig at vi ikke har lik smak ;) (Men så liker jeg ikke Halo eller RE4 heller jeg da ;)

Skrevet (endret)

Hvis du liker taktiske skytespill, så vil jeg anbefale SWAT 4. Har ikke prøvd tilleggspakken så kan ikke uttale meg om den.

Red:

Glemte en ting, SWAT 4 har ikke akkurat noen god story. Bare en briefing før hvert oppdrag. Kan vel kanskje ikke kalles en story i det hele tatt. :hm:

Endret av TomFu
Skrevet

7623055[/snapback]

som Hr. Jenssen sier så er ikke vagas noe for deg hvis du liker de gamle R6 og GR.

ikke bare har ikke vegas noe med de gamle spillene, men historien er sørpe tynn

Skrevet

7623055[/snapback]

Det er omvendt.. Vegas ble mer arkade :(

Du bør også teste swat-serien, og The regiment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...